1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. زنده روح: جایزه «قلب تهران» دوباره کلید می‌خورد/ دوسالانه‌ها در بلاتکلیفی

زنده روح: جایزه «قلب تهران» دوباره کلید می‌خورد/ دوسالانه‌ها در بلاتکلیفی

منبع: مهر

مسعود زنده روح کرمانی: جایزه «قلب تهران» دوباره کلید می‌خورد/ دوسالانه‌ها در بلاتکلیفی
دبیر جایزه «قلب تهران» با اعلام این خبر که این رویداد وارد مرحله داوری می شود، درباره دوسالانه های هنری بیان کرد وزارت ارشاد در برگزاری این دوسالانه ها بلاتکلیف است.

مسعود زنده روح کرمانی دبیر نخستین جایزه هنری «قلب تهران» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره به تعویق افتادن داوری این رویداد گفت: ما برای برگزاری این رویداد به سیستم برنامه ریزی اجرایی و مالی منطقه ۱۲ شهرداری تهران وابسته هستیم و همین امر باعث شد تا یک مراحلی پیش برویم اما در ادامه کار متوقف شود ولی در حال حاضر برای برگزاری جلسات داوری صحبت هایی شده است و ان شا الله هفته آینده خبرهای خوبی برای شرکت کنندگان در این مسابقه خواهیم داشت.

وی ادامه داد: به دلیل همزمانی با انتخابات و برخی همزمانی های دیگر زمان داوری جا به جا شد که امیدواریم به سرعت مراحل دیگر این رویداد عملیاتی شود.

دوسالانه ها باید از بلاتکلیفی درآیند

رییس سابق انجمن عکاسان ایران درباره برگزاری دوسالانه عکاسی در سال ۹۶ نیز بیان کرد: به نظر نمی رسد اگر حتی همین امروز مسئولان وزارت ارشاد تصمیم به برگزاری این دوسالانه بگیرند، بتوان تا پایان سال این دوسالانه را برگزار کرد. قرار بود دوسالانه ها عاملی برای تولید آثار باشند و نه رویدادی که باعث شوند هنرمندها آثارشان را از آرشیو بیرون بکشند و به دوسالانه ارائه دهند.

زنده روح کرمانی ادامه داد: ما از زمانی که سیزدهمین دوسالانه عکس توسط انجمن عکاسان برگزار شد بارها با مسئولان وزارت ارشاد صحبت کردیم که تکلیف دوسالانه ها را یکبار برای همیشه روشن کنند. به اعتقاد ما باید تفاهمنامه ای میان ارشاد و انجمن هایی که توانایی برگزاری دوسالانه ها را دارند امضا شود تا به طور کامل (از نظر محتوایی و اجرایی) این دوسالانه ها به انجمن ها واگذار شود و ارشاد نقش نظارتی و پرسشگر را این میان ایفا کند. این دوسالانه ها ردیف بودجه دارند و بودجه را ارشاد باید به انجمن ها بدهد اما متاسفانه ارشاد می خواهد هم خودش برگزارکننده دوسالانه ها باشد و هم مشخص نیست اصلا مایل به برگزاری دوسالانه ها هست یا نه چرا که در حال حاضر دوسالانه ها تقویم مشخصی ندارند. از طرفی هم دولت ها مدام این شعار را می دهند که می خواهند مسئولیت این دوسالانه ها را به انجمن های تخصصی واگذار کنند.

وی گفت: در حال حاضر بخش تخصصی دوسالانه مجسمه سازی را به انجمن مجسمه سازان واگذار کرده اند اما همچنان بخش اجرایی را خود ارشاد به عهده دارد در حالیکه باید اعتماد کامل به انجمن ها وجود داشته باشد. چرا دوسالانه سفال و سرامیک با وجود فعال بودن انجمن آن برگزار نمی شود؟ همچنین دوسالانه نقاشی سال هاست برگزار نمی شود. نمی شود فقط در حد شعار، دولت ها بگویند می خواهیم کارها را به انجمن های تخصصی واگذار کنیم اما یا این اتفاق رخ ندهد و یا نصفه و نیمه انجام شود. ما ۹ رشته هنرهای تجسمی داریم و امسال تنها یک دوسالانه قرار است برگزار شود، ۸ رشته دیگر کجا هستند؟

این عکاس در پایان گفت: واگذاری مسئولیت به انجمن ها بار را از دوش ارشاد بر می دارد. اگر دست وزارت ارشاد بود که مجری برگزاری نمایشگاه در سطح شهر تهران باشد مطمئن باشید هفته ای ۳۰ تا ۴۰ نمایشگاهی که در تهران افتتاح می شود اصلا اتفاق نمی افتاد.

شهرداری منطقه ۱۲ تهران نخستین جایزه هنری «قلب تهران» را به مناسبت دویست و سی امین سال پایتختی تهران در دو بخش اصلی و ویژه در رشته های عکاسی، آگهی دیواری(پوستر)، کارتون و تصویرگری برگزار می کند. بخش اصلی با عنوان قلب تهران و با موضوعات گردشگری، بازار (بافت تاریخی و قطب اقتصادی)، منطقه ۱۲ محور ادیان و سنت های آیینی، منطقه ۱۲ در آیینه تاریخ (به تصویر کشیدن وقایع و روایت‌های تاریخی قلب تهران) برگزار می شود. بخش ویژه با عنوان نام آوران قلب تهران است که در این دوره و در واکنش به رویداد و حادثه‌ تلخ ساختمان پلاسکو و ابراز رشادت جمعی از جانفشانان به موضوع «آتش نشانان» اختصاص دارد.

پیشین
امین طلاچیان : عکس های امروز از عمق برخوردار نیستند/ عکاسی استودیویی شده است
پسین
گفت وگو با عرفان سامان فر ؛ عکاس حیات وحش

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست