1. خانه
  2. اخبار
  3. “سرباز آمریکایی در پایان راه” برترین عکس خبری دنیا ش

“سرباز آمریکایی در پایان راه” برترین عکس خبری دنیا ش

عکس تیم هترینگتن از سرباز درمانده آمریکایی در حال استراحت در سنگری در افغانستان جایزه نخست مسابقه ورلد پرس فوتو را برای این عکاس بریتانیایی مجله ونیتی فیر به ارمغان آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، رویترز اعلام کرد برندگان رقابت سالانه بنیاد عکاسی ورلد پرس فوتو امروز جمعه ۱۹ بهمن‌ماه معرفی شدند و بر این اساس ۵۹ عکاس از ۲۳ ملیت توانستند جوایز اول تا سوم بخش‌های مختلف این مسابقه را از آن خود کنند.

در این میان هترینگتن با عکسی که روز ۱۷ سپتامبر ۲۰۰۷ یک سرباز خسته و درمانده آمریکایی را در سنگری در افغانستان جنگزده به تصویر کشیده توانست از میان ۸۰ هزار و ۵۳۶ عکس از پنج هزار ۱۹ عکاس از ۱۲۵ کشور جایزه ۱۰ هزار یورویی عکس اول را به خود اختصاص دهد. این جایزه روز ۲۷ آوریل در مراسمی در آمستردام به عکاس بریتانیایی اعطا می‌شود.

رئیس داوران ورلد پرس فوتو این عکس را “فرسودگی یک مرد و فرسودگی یک ملت” توصیف کرد

داوران رقابت عکاس ورلد پرس فوتو در توصیف عکس هترینگتن گفتند: “این عکس فرسودگی یک مرد و فرسودگی یک ملت را نشان می‌دهد.” گری نایت رئیس داوران این رقابت هم گفت: “مردم سراسر دنیا از درگیری‌های بیشمار خسته‌اند. همه ما به این تصویر مرتبطیم. این تصویر انسانی در پایان راه است و خستگی من و شما را از درگیری‌های دنیا تصویر کرده است.”

از بنگاههای مهم و معتبر جهانی عکس و خبر، گتی ایمیجز توانست پنج جایزه جهانی ورلد پرس فوتو را از آن خود کند؛ از جمله عکس جان مور آمریکایی از لحظه سوء قصد به جان بی‌نظیر بوتو نخست وزیر پیشین پاکستان و رهبر حزب مردم این کشور که در آن حادثه تروریستی کشته شد. رویترز در این رقابت جایزه‌ای نبرد و اسوشیتدپرس و فرانس پرس هر یک برنده دو جایزه شدند.

از ۶۲ جایزه امسال بنیاد ورلد پرس فوتو ۱۷ جایزه به عکاسان آمریکایی رسید و چهار جایزه را هم بریتانیایی‌ها بردند. کانادا پنج، ایتالیا و اسپانیا چهار، مجارستان و چین سه، فرانسه، آلمان، اسرائیل، سوئیس و استرالیا دو و زیمبابوه، ژاپن، بلغارستان، هلند، بلژیک، پرتغال، دانمارک، آفریقا جنوبی، روسیه، لهستان، کلمبیا / آلمان و لهستان / مجارستان هر کدام برنده یک جایزه شدند.

پیشین
گزارشی از مناظره بیل گیتس و استیو جابز در یک برنامه تلویزیونی
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست