1. خانه
  2. اخبار
  3. سربخشیان:‌آثار عکاسان خارجی تاثیری در تبلیغ حجاب ندارد

سربخشیان:‌آثار عکاسان خارجی تاثیری در تبلیغ حجاب ندارد

خبرگزاری فارس: «حسن سربخشیان» گفت: به دلیل متفاوت بودن فضای فرهنگی و اجتماعی عکاسان خارجی با اجتماع ما، آثار آنها تأثیری در تبلیغ حجاب ندارد.

حسن سربخشیان عکاس خبری آسوشیتدپرس در گفتگو با ستاد خبری نخستین جشنواره عفاف و حجاب «نور» گفت: عکاسی در حوزه ارزش‌ها و هنجارها نیازمند نگاهی دقیق و عملکردی اصولی است و توجه به عفاف و حجاب برای عکاسان خبری، موضوعی بسیار مهم و حساس است.
وی اظهار داشت: در سال های گذشته رویکرد عکاسان به عکس های مستند اجتماعی و توجه به عفاف و حجاب بسیار کمرنگ شده است و علل مختلفی در این زمینه وجود دارد که یکی از آنها پرهزینه بودن این موضوع است.
این عکاس افزود: عکاسی مستند اجتماعی مشکلات بسیار زیادی به همراه دارد و عکاسان در حین انجام وظیفه و پیگیری سوژه ها با برخورد نامناسب مسئولین رو به رو می شوند. تمام این دلایل باعث می شود که پرداختن به موضوعات اجتماعی از جمله حجاب کم‌رنگ شود.
حسن سربخشیان پیشرفت سخت‌افزاری در عکاسی و تأثیر آن بر آثار عکاسی ایران را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: پیشرفت سخت‌افزاری در عکاسی موجب سهولت کار برای عکاسان شده و تخصص در استفاده از ابزارهای جدید عکاسی نیز توانسته تأثیر مثبتی بر آثار عکاسان ما داشته باشد.
وی در مورد تأثیر آثار عکاسان خارجی در تبلیغ حجاب تصریح کرد: به دلیل متفاوت بودن فضای فرهنگی و اجتماعی عکاسان خارجی با اجتماع ما، آثار آنها تأثیری در تبلیغ حجاب ندارد.
سربخشیان نگاه عکاسان به طرح امنیت اجتماعی را محدود برشمرد و افزود: با توجه به برخورد مسئولین امر با هنرمندان به خصوص عکاسان حرفه ای در این زمینه متأسفانه همکاران ما نتوانسته اند به طور جدی به این مسئله بپردازند.
علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می توانند آثارخود را تا پایان دی ۸۶ به نشانی دبیرخانه مرکزی جشنواره تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از جام جم، کانون باشگاه خبرنگاران، طبقه دوم ارسال کنند

پیشین
گزارشی از مناظره بیل گیتس و استیو جابز در یک برنامه تلویزیونی
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست