عنوان نمایشگاه:

سومین سوگواره سراسری عکس نگاه سرخ

نوع نمایشگاه : گروهی
تعداد قطعه : 71
در قالب عکس های: رنگی و سیاه وسفید
قاب نخست :

بیانیه هیأت داوران سومین سوگواره سراسری عکس نگاه سرخ
«شناخت واقعه بزرگ عاشورا و شناساندن زوایای آن به جامعه بشری، کاری است بس بزرگ، چرا که عاشورا، نه تنها یک روز، بلکه یک فرهنگ است.
هیات داوران با این باور که عکس هایی که عمق ارادت مردم را به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدلله الحسین(ع)را نشان دهد ،تشکیل گردید تا آثاری مورد انتخاب و به نمایشگاه راه یابد که هم ازنظر کیفی و هم از نظر تکنیکی و هم داشتن بار مذهبی به دور از هرگونه خرافه پرستی شرایط لازم را دارا باشند . هیئت داوران با توجه به عزاداری امام حسین ع و حرکت خود جوش مردمی برای هرچه بهتر برگزار شدن این مراسمات تلاشی مضاعف داشت تا عکس هایی رامورد انتخاب قرار دهد که ، انتخاب زاویه مناسب، ترکیب بندی صحیح، نمایش حس درونی، تلاش و نگاه خلاقانه و هنرمندانه را رعایت کرده بودند . از این باب این دوره نسبت به سوگواره های برگزار شده پیشین بسیار شاخص تر و دقیق تر می نمود که داوری را با چالش انتخاب چند مرحله ای آثار زیبا و خوب مواجه کرده بود با توجه به ظرفیت انتخاب به ناچار آثاری از هنرمندان به مرحله نهایی راه پیدا نکرد.
هیأت داوران سومین سوگواره سراسری عکس «نگاه سرخ»، ضمن قدردانی و آرزوی موفقیت برای تمامی عکاسان شرکت کننده، دبیر و برگزار کنندگان سوگواره با آرزوی موفقیت برای تمامی عزیزان و تلاشگران در عرصه فرهنگ و هنر، نکاتی را یادآوری می کند:
۱- هیأت داوران به عکاسان عزیز توصیه می کند که در تمامی فعالیت های هنری، مباحث فکری و پژوهشی را به طور جدی مورد توجه قرار دهند.
۲- زمینه فعالیت و عکاسی در موضوع عاشورا، فراتر از سوگواره ها و فضاهای رقابتی در نمایش آثار بوده و دارای وسعت بالاتری است؛ لذا امیدواریم شاهد خلق آثاری با نگاه نو و غیر تکراری، از تمامی هنرمندان عکاس باشیم.
۳- امید است که با اندیشیدن به فرهنگ عاشورا، علاوه بر عکاسی از آیین های عزاداری در ایام محرم، به فرهنگ برآمده از این واقعه عظیم نیز توجه گردد.
۴- در بخش معماری هنرمندان توجه بیشتری به مباحث شناخت المانهای بصری و هویت گزینی و نقش آن در مراسمات مذهبی به خصوص ایام محرم گردد.
۵- اقدام به چاپ کتاب آثار سوگواره، از سوی کانون فرهنگی هنری مسجد گلشن گرگان، که اکنون در جریان های فرهنگی و هنری و نقض مساجد کشورمان نقشی پیشرو دارد، بر فرهنگ سازی جریان تأکید کرده و به ماندگاری این امر مقدس کمک شایانی می نماید که از این روی جای تشکر و قدردانی دارد.
۶- هیأت داوران با توجه به ظرفیت برگزاری ملی و بین المللی این مسابقه از مسئولین امر انتظار دارد با توجه به پیام آزادگی و هویت بصری عاشورا در دوره بعد فضای برگزاری به صورت ملی بین المللی این مسابقه را فراهم آورند.
در نهایت، هیأت داوران امید دارد که با تلاش مجدانه هنرمندان محترم در موضوع عاشورا و استمرار فعالیت برگزارکنندگان گرامی، زمینه انتقال فرهنگ عاشورا با زبان هنر گسترش یابد.

نام عکاس/عکاسان :

احمد زعفری هشجین، احمدرضا کریمی، افشین آذریان، افشین حیدری، امیر بهروزی راد، پروین بهرامی، پوریا پاکیزه، پیمان حمیدی پور، جاوید خدمتی، جلال شمس آذران، جمشید فرجوندفردا، جواد عسکراوغلی، حسن جوری، حسین اسماعیلی، حسین توحیدی فرد، حسین نظری، سامان پور خوش آموز، سروش جوادیان، سعید باریکانی، سلیمان گلی، سهیل زندآذر، سیاوش اصغری، سیدعلی میرعمادی، سیده غزال هاشمی طاری، سیده نیلوفر محمودیان، عبدالرحمن اکبری، عبدالرحمن رافتی، علی سراج همدانی، فیاض بهپور، قاسم شیشه گری، کیومرث خوشبین فر، مازیار اسدی، مجید حجتی، مجید خالقی مقدم، محسن اسماعیل زاده، محسن زارع، محسن کابلی، محسن نوفرستی، محمد اسفندانی، محمدحسین ولایتی، محمد خوش نشین، محمد صفرپور، محمدعلی مریزاد، محمدعلی میرزایی، محمد قدرتی وایقان، محمدابراهیم سقایی، محمدحسین ملک زاده، محمدرضا بهمرام، مرتضی مرادلی، مصطفی حسن زاده، مهدی بلوریان، مهدی پورنصر، مهدی خاکپور، مهدی طاهری، مهدی هادی پور، میثم دهقانی، میثم ملکی قزوینی، هادی نوید، هادی یعقوبیان، وحید دلسعید و یوسف اکبری

داوران :

دکتر مهدی حجت، افشین شاهرودی، علیرضا کرمی صارمی، ابراهیم صافی، آرش حمیدی

مطالب مرتبط با این نگارخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست