1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. سیستان و بلوچستان میزبان تور عکاسی چیلیک شد

سیستان و بلوچستان میزبان تور عکاسی چیلیک شد

هموطنان استان سیستان و بلوچستان و روستانشینان شهرستان های این استان به شکلی شایسته از عکاسان دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک میزبانی کردند.
یکصدوهفدهمین تور عکاسی چیلیک با سفری ۹روزه به مناطقی از استان سیستان و بلوچستان ، تجربه های موفقی را در نوع عکاسی مستند و عکاسی پرتره با خود به ثبت رساندند.
در این سفر که پذیرای ۱۷ تن از عکاسان علاقمند و همراه با نظام اجرایی تور عکاسی چیلیک بود عکاسان در طی برنامه های روزانه مناطقی هدف گذاری شده در حومه شهرستان های: زابل، زاهدان، میرجاوه، خاش و ایرانشهر را تعیین و با حضور و صرف زمان نسبت به عکاسی در مناطق تعریف شده اقدام کردند.
پذیرایی شایسته روستانشینان در حومه شهرستان های استان بگونه ای بود که عکاسان ناگزیر از صرف زمان بیشتر و در نهایت با وجود محدودیت های زمانی تعریف شده نسبت به تغییر در برنامه ریزی اولیه اقدام کردند.

اسامی عکاسان همسفر با ۱۱۷ومین تور عکاسی چیلیک به مقصد استان سیستان و بلوچستان به این ترتیب معرفی شده است: «مهری راست قدم، مهدیه ثانی، آرین جوادیان، ندا رهگذر، منصوره حجارمنش، محمدرضا خرازی، ابراهیم باقرلو، سیدمهدی طباطبایی، زهرا خرازی، حانیه عبدالمحمدی، مهدی یوسفی، اعظم حشمتی، مریم خداوردی، طاهره منصورنژاد، میثم قبادی، جلال میرزایی، مهدی سروری»
در این سفر ۹ روزه همسفران با طی مسافتی بیش از ۱۸۰۰ کیلومتر از تهران به زاهدان منتقل شدند و در مدت زمان یک هفته مسافتی در حدود ۱۷۰۰ کیلومتر را در محدوده استان جابجا شدند و از مضامینی چون: مستند اجتماعی، معماری، فرم، پرتره و قوم نگاری و … ثبت و عکاسی داشتند.
مدیریت تور عکاسی چیلیک وظیفه خود می داند از بابت همکاری و هماهنگی و پشتیبانی های عکاسان و همراهان: صادق سوری و احسان صالحی در امر برنامه ریزی و برگزاری ۱۱۷ومین تور عکاسی چیلیک نهایت تقدیر و سپاسگزاری را داشته باشد.

از مهمترین اهداف برگزاری تورهای عکاسی پایگاه عکس چیلیک پس از نخستین دوره جشنواره تورهای عکاسی چیلیک شناسایی استعدادها و جذب علاقمندان و دوستداران هنر عکاسی در محیطی علمی، سالم و صمیمی است تا ضمن شرکت در فضایی عکاسانه از تاثیر شرایط کارگاهی و آموزش غیرمستقیم عکاسی بهره های لازم را برده و تجارب اولیه و تکمیلی خود را در زمینه عکاسی: مستند، مفهومی، منظره و طبیعت، روایی وگزارش، چهره، اجتماعی، معماری و … افزایش دهند.

مطابق با رسم تمامی تورهای عکاسی « پایگاه عکس چیلیک » مقرر شد تا با مشارکت همسفران فعال (صاحب اثر در گزارش تصویری و عکس های منتخب)، نشست نقد تور و بررسی عکس های تولید شده همسفران این تور به شکل رایگان در سالن آموزش دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک برگزار شده و عکس ها و نگاه برتر در این نشست بنا بر رای و نظر همسفران و حاضرین علاقه مند مورد معرفی قرار می گیرند.
برای مشاهده گزارش تصویری تور عکاسی از سیستان و بلوچستان « اینـجـــا » کلیک کنید.
تورهای آتی ” پایگاه عکس چیلیک “ (Chiilick.com) با هدف عکاسی از: برداشت شالی، مزرعه آفتابگردان، طلوع در کویر، آبشار ویسادار، ییلاق ماسال، روستاهای کردستان، ماهیگیران ساحلی، سیستان و بلوچستان، غروب ماسوله و صبحگاه قلعه رودخان، جزیره قشم، نهارخوران گرگان، پل ورسک و شیرگاه، عشایر دشت مغان، منطقه اسالم به خلخال و … در دست هماهنگی وطراحی است که پس از برنامه ریزی معرفی خواهند شد.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
اسامی عکاسان نمایشگاه و کتاب دومین جشنواره ملی اردویی عکس نگاران
پسین
تسلیت به محضر هنرمند عکاس « اسماعیل داوری »

به تازگي منتشر شده

۳ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • مریم خداوردی
    ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ۰۸:۳۰

    هنوز شیرینی لحظه لحظه سفر را در کامم حس می کنم.
    موقعیت های عکاسی بسیار خوب که به همت جناب سروری و پایگاه عکس چیلیک برایمان فراهم شد.
    همسفران خوب و همراه و همدل
    مردمان خوب و مهربان منطقه
    طبیعت زیبا و متفاوت از دیگر جاهای ایران
    همگی دست به دست هم داد تا سفری بی نظیر رقم خورد.

    پاسخ
  • سفر به #سیستان_و_بلوچستان همراه با #تور_عکاسی_چیلیک از موقعیت های نابی بود که در مسیر تجربه های دیدن و #عکاسی نصیبم شد.
    #سفر_عکاسی بی نظیری که به طور قطع هیچگاه! به تنهایی قادر به تجربهء آن نبودم.

    حضور در شهرها و روستاهای سرزمین های #سیستان و #بلوچستان که به لحاظ جغرافیایی، سیاسی، امنیتی و فرهنگی دارای موقعیت خاصی است با پشتوانه و حمایت دفتر رسانه #پایگاه_عکس_چیلیک رقم زده شد.

    شاید! حضور در چنین موقعیت و موقعیت های مشابه ممتازی برای #عکاسی_مستند به نظر آسان و به تنهایی میسّر باشد، اما پذیرش و اعتماد از سوی ساکنان مهربان و خونگرم این دیار تنها در بستری از همدلی، همراهی، معاشرت، گفتگو و … اتفاق افتاد.

    اتفاقی که در کلام مسئول گروه دیدیم و تنها در پناه اعتماد و اتکّا به تجربه و نگاه #مهدی_سروری می شود دید و در معجزه تاثیرپذیری #عکاسی_گروهی امکان وقوع آن را می شود یافت.

    گروهی با انگیزه که در طی چندین جلسه نشست پیش از سفر، عزم خود را جزم کرد و انگیزه اش را تقویت نمود تا با #سرمایه_اجتماعی معجزه گری چون همدلی، دل به دل مهمان نوازی اهالی هموطن سپرد و #لذت_عکاسی را تجربه کرد. تجربه ای۹روزه در زندگی که دلتنگ تکرارش هستیم.

    پاسخ
  • ابراهیم باقرلو
    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۵۹

    این نخستین تجربه سفر من به استان ناشناخته سیستان و بلوچستان بود که بسیار با آنچه در ذهن داشتم (بر اساس اطلاعاتی که در دسترس است) متفاوت بود. سرزمینی کم نظیر و تاریخی با مردمانی ساده زیست، پذیرا و سخاوتمند.
    در این سفر هیچ مشکلی از لحاظ امنیت نداشتیم ودر هر منطقه ای که وارد می شدیم با مهربانی پذیرفته می شدیم.
    با برنامه ریزی مناسب و هماهنگی های صورت گرفته در این سفر هشت روزه از لحاظ عکاسی آورده تصویری خوبی داشتیم و از لحاظ برقراری ارتباط با این مردمان نازنین مشکلی نداشتیم که بخشی از این ارتباط موفق همسفران وامدار گفتگو ها و به اشتراک گذاشتن نکات و تجربه ها در نشستهای پیش از سفر و بخشی دیگر مدیون همکاری و پشتیبانی همسفران از یکدیگر بود.
    با توجه به مدت زمان سفر، کمی فشار و خستگی سفر زیاد بود که پیشنهاد می کنم برای سفر آینده، یک روز را در میانه سفر به استراحت کامل اختصاص دهیم تا از لحاظ جسمی و فکری تا انتهای سفر شرایط مناسبی داشته باشیم.
    از مدیریت محترم پایگاه عکس چیلیک آقای مهدی سروری برای زحمات این تور و همراهی و همدلی همسفران گرامی کمال تشکر را دارم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست