1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. شب سالگرد خاموشی علیقلی ضیایی برگزار می شود

شب سالگرد خاموشی علیقلی ضیایی برگزار می شود

به مناسبت نخستین سالگرد درگذشت علیقلی ضیایی عکاس و معمار مجله بخارا با حضور عکاسان و هنرمندان، مراسمی در محل سالن اجتماعات لغت نامه دهخدا (تالار دکتر محمود افشار) برگزار می کند.
در این مراسم هنرمندان رشته های عکاسی و معماری حضور خواهند داشت و فیلم مستندبه نمایش در می آید و در کنار آن ،نمایشگاه اثار عکاسی وی برپا خواهد بود.
علی‌قلی ضیایی ، متولد ۱۳۳۷، از نوجوانی عکاسی را شروع کرد، در سال ۱۳۵۶ وارد مدرسه‌ی عالی ساختمان شد و در سال ۱۳۵۸ برای تحصیل در رشته معماری و شهرسازی وارد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد و در کنار حرفه معماری و شهرسازی به عکاسی در زمینه‌های مختلف پرداخت.

علی قلی ضیایی در کنار حرفه‌ی معماری _ شهرسازی ، همیشه و همیشه به کار عکاسی عشق می‌ورزید و گنجینه‌ی پرباری از خود به یادگار گذاشته است که باید بیشتر آن را شناخت و از آن بهره برد. از مجموعه عکس‌های او پرتره‌های هنرمندان معاصر ایران است، پرتره‌هایی از: احمد شاملو، سیمین دانشور، بهرام بیضایی، هوشنگ ابتهاج و دیگران که بسیاری از آنها را در رسانه‌ها و موقعیت‌های مختلف دیده‌ایم و تحسین کرده‌ایم و نیز عکس‌های ارزشمندی از خرمشهر که حاصل شش ماه حضور او در این شهر، بعد از فتح خرمشهر است.
این عکس‌ها که تصویر خانه‌های آسیب‌دیده از جنگ را نیز شامل می‌شود، به تمامی درد و رنج و ویرانی حاصل از جنگ را بیان می‌کند. در کنار این مجموعه، عکس‌های او از معماری بومی شهرهای ایران و بناهای تاریخی ایران مانند تخت جمشید آثاری بسیار چشمگیر هستند و نمونه‌ی درخشان آن را می‌توان در روی جلد نوار نوا اثر استاد شجریان سراغ کرد.
علیقلی ضیایی به عکاسی در بعد جامعه‌شناسی آن نیز بسیار توجه داشت و رنج، محرومیت و تنهایی غمزده‌ی بشر را در تصاویر او از کودکان روستایی شاهد هستیم. او که از دوستداران طبیعت و کوهنوردی بود به قله‌ی کلیمانجارو و آرارات صعود کرد و تصاویر زیبایی را به ثبت رساند.
شب سالگرد علیقلی ضیایی ساعت ۱۷ روز سه شنبه ۱۶ آبان ماه جاری در تالار موسسه لغت نامه در تهران، خیابان ولی عصر، بالاتر از محمودیه، نرسیده به زعفرانیه شماره ۳۰۱۱ برگزار می شود.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
فراخوان نخستین جشنواره عکس ‏های خبری تقریب
پسین
آثار عکاسان خبری در نمایشگاه عکس خبری سال

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست