1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. شرایط شرکت در کارگاه های جشنواره عکس دانشگاه آزاد

شرایط شرکت در کارگاه های جشنواره عکس دانشگاه آزاد

دبیرخانه جشنواره عکس دانشگاه آزاد اسلامی شرایط ثبت نام در کارگاه های آموزشی این جشنواره را اعلام کرد.
مدیر اجرائی دبیرخانه جشنواره عکس آزاد اعلام کرد: کارگاه های آموزش عکاسی در روزهای ۲۴ و ۲۵ و ۲۶ شهریور ماه در مجموعه فرهنگی، تاریخی کاخ سعدآباد طبق سرفصل ها و برنامه های زیر برگزار می شود.
محمدرضا خسروی فر گفت: حداکثر ظرفیت ثبت نام ۶۰ نفر می باشد و بر اساس اولویت در ثبت نام عزیزان می توانند در این کلاسها شرکت کنند.
هزینه ثبت نام یکصد و بیست هزار تومان (۱۲۰۰۰۰ تومان) می باشد و علاقه مندان تهرانی جهت ثبت نام می توانند به صورت حضوری در محل دبیرخانه جشنواره عکس اقدام به ثبت نام نمایند؛ و عزیزان شهرستانی با واریز کردن مبلغ فوق به شماره حساب ۰۱۰۵۴۶۸۵۰۶۰۰۸ سیبا، شعبه بانک ملی مرکزی تهران، کد ۰۶۰ به نام محمدرضا خسروی فر اقدام به ثبت نام نمایند.
وی در ادامه گفت: دوستان و هنرمندان شهرستانی به محض واریز وجه، فیش خود را برای دبیرخانه جشنواره عکس، فکس نموده تا در ثبت نام این عزیزان خللی به وجود نیاید و اینکه در روز حضور در کلاسها حتماً فیش اصلی واریزی را به همراه داشته باشند.
خسروی فر یادآور شد: مدارک مورد نیاز برای ثبت نام، یک قطعه عکس جدید ۴ *۳ رنگی یا سیاه و سفید، یک برگ کپی شناسنامه و تکمیل فرم ثبت نام الزامی است، که به محض واریز کردن هزینه کلاسها، مدارک فوق را به همراه فیش پرداختی از طریق پست پیشتاز برای دبیرخانه ارسال نمایید.
در ضمن دوستان حتماً برای شرکت در کلاسها دوربین عکاسی همراه داشته باشند.
وی در پایان اظهار داشت: در پایان این دوره احتمالاً یک مسابقه عکاسی بین شرکت کنندگانی که آثارشان از مجموعه فرهنگی و تاریخی¬کاخ سعدآباد باشد برگزار می شود، که به سه نفر از منتخبین، هرکدام یک قطعه سکه بهار آزادی و به تمامی شرکت کنندگان گواهی شرکت در این کارگاه اعطا می شود.
وی در پایان افزود: کلاسها رأس ساعت برگزار می شود و برای احترام به استاد و شرکت کنندگان از ورود افراد بعد از حضور استاد جلوگیری بعمل خواهد آمد.
شایسته است عزیزان علاقه مند به گونه ای برنامه ریزی نمایند که در ساعات برگزاری کلاسها حتماً به موقع حضور داشته باشند. در ضمن پس از ثبت نام شهریه پرداختی عودت داده نخواهد شد. در صورتیکه این کلاسها جهت برگزاری به حدنصاب برسد، پس از ثبت نام شهریه پرداختی عودت داده نخواهد شد. در غیر این صورت دبیرخانه جشنواره عکس آزاد در اسرع وقت مبالغ پرداختی را عودت خواهد داد.

سر فصل مباحث کارگاه آموزش عکاسی
برگزار کننده: دبیرخانه جشنواره عکس آزاد

استاد فرهاد فخریان
رویکردهای زیبایی شناسانه در عکاسی جهان از پیدایش تا امروز
این کارگاه به بررسی گرایشات گوناگون زیبایی شناسانه در عکاسی غرب از هنگام پیدایش عکاسی تا زمان کنونی می‌پردازد. بدیهی است این رسانه تصویری از هنگام پدید آمدن، به عنوان هنر پا به عرصه نگذاشته است و لذا زیبایی شناسی ویژه خود را با خویش همراه نیاورده است و از این رو وام‌دار نقاشی است. رفته رفته و در طول این تاریخ حدود ۱۸۰ ساله دچار دگرگونی های بنیادی در رهیافت‌های زیبایی‌شناسانه گشته و راه خویش را در چارچوب هنر یافته است.
این کارگاه بر آن است تا این روند دگرگونی را به شکلی کوتاه شده مورد واکاوی قرار دهد.

استاد افشین شاهرودی
کارگاه خلاقیت عکاسی
با گسترش عکاسی در کشور ما و روی آوردن گروه بیشماری از جوانان علاقمند به این رشته، رقابت در این زمینه روز به روز سخت‌تر می‌شود. در این شرایط یکی از دغدغه‌های اصلی جوانان عکاس، خلاقیت در عکاسی است. در سال‌های اخیر نمایشگاه‌ها و رقابت‌های گروهی زیادی را شاهد هستیم که رویکرد خلاقانه را مدِنظر دارند بی آنکه تعریف جامع و مانعی که این موضوع را برای جوانان علاقمند تشریح کرده و آنها را با ابعاد مختلف خلاقیت آشنا کند صورت پذیرد. در این کارگاه که با نمایش آثاری خاص همراه خواهد بود، این مبحث، از سه منظر “دید”، “تکنیک”، و “ارائه” مورد بررسی آموزش قرار خواهد گرفت که شرکت‌کنندگان با مفهوم، ابعاد و زمینه‌های خلاقیت آشنا خواهند شد.

استاد محمود کلاری
آشنایی با اصول عکاسی در سینما و تأثیر تجربه عکاسی در فیلمبرداری، تصویر برداری در سینما و تلویزیون؛…

استاد داوود وکیل زاده
در ارتباط با عکاسی طبیعت و معماری در دو مرحله‌ تئوری و عملی بحث و گفتگو خواهد شد.
هدفمندی و احساس و دید در عکاسی طبیعت و معماری؛
جلسه اول آشنایی با اصول عکاسی در طبیعت و معماری، نمایش تصاویر برجسته‌ این دو هنر و در ادامه هنرجویان با حضور استاد در فضای باز و محیط‌های جذاب محوطه کاخ موزه‌ سعدآباد عکاسی انجام خواهند داد و در جلسه‌ دوم عکس‌های تهیه شده توسط هنرجویان مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

استاد داوود صادق سا
عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
مطالب مورد بحث به صورت تئوری و نمایش اسلاید و عکس/ نورپردازی داخل آتلیه و استودیو/ عکاسی از تابلوهای نقاشی ( رنگ روغن، مینیاتور)/ عکاسی از فرش با نور موجود در محیط و نورپردازی/ عکاسی صنعتی و عکاسی در شب از بناهای تاریخی و معماری و تأسیسات صنعتی/ عکاسی از اشیاء موزه‌ای/ تکنیک‌های تولید تصاویر خلاقانه در تاریکخانه؛ کلیه مباحث حول محور سیستم آنالوگ و نگاتیو و اسلاید می‌باشد.

استاد اسماعیل عباسی
عکاسی فتوژورنالسیم و مجموعه عکس چیست؟
فتوژورنالیست عضو مکمل روزنامه نگار نیست، او خود به دنبال خبر می گردد و بعداز ثبت آن را تفسیر و گزارش می کند. فتوژورنالیستها جزو نخستین کسانی هستند که هنگام وقوع حوادث و در شرایط اضطراری وارد عمل می شوند و روایت خود را از افراد و یا حوادث خبرساز، باورها و اندیشه های خود را ثبت می کنند و با رعایت اصول حرفه ای و اخلاقی با ما به نمایش می گذارند. در مجموعه عکس فقط و صرفاً توالی و پیاپی بودن موضوع مطرح نیست، بلکه مفهوم و بررسی یک موضوع هم حائز اهمیت است.

و کارگاه مسعود زنده روح کرمانی

مقررات:
۱. وجه پرداختی جهت شرکت در کلاسهای آموزش عکاسی ۱۲۰۰۰۰ تومان می باشد که پس از ثبت نام و در صورت برگزاری کلاس ها، مبلغ واریزی عودت داده نخواهد شد.
۲. کلاس ها رأس ساعت برگزار می شود و اگر هر کدام از عزیزان بنا به هر دلیلی نتوانند در آن ساعت جهت حضور در کلاس آماده شوند از حضورشان در ساعت مقرر کلاس مورد نظر ممانعت خواهد شد و باید برای حضور در کلاس بعدی منتظر بمانند.
۳. رعایت حجاب اسلامی و شئونات اسلامی و اخلاقی در روزهای برگزاری کارگاه، در مجموعه فرهنگی، تاریخی کاخ سعدآباد الزامی است و در صورت مشاهده و رعایت نکردن موارد فوق از ادامه حضور فرد مورد نظر جلوگیری خواهد شد.
همکاری شما با برگزار کننده کارگاه به جهت پیشرفت برنامه های مورد نظر خواهد بود و برای ارتقاء سطح کیفی در عکاسی می باشد.

پیشین
اسامی راه یافتگان سومین جشنواره عکس دانشگاه آزاد
پسین
اسامی راه‌یافته‌گان به مسابقه خانه‌های روستایی معرفی شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست