عنوان نمایشگاه:

ششمین جشنواره هنری آب

نوع نمایشگاه : گروهی
تعداد قطعه : 47
در قالب عکس های: رنگی و سیاه وسفید

ششمین جشنواره هنری آب

قاب نخست :

بيانيه هيئت داوران ششمين دوره جشنواره بين‌المللي هنري آب

به نام خدا

توسعه پایدار در سال‌های اخیر به الگوی نوینی برای دستیابی به پیشرفت مطلوب در جهان تبدیل شده است و بیشترین تاکید خود را بر محور انسان و محیط زیست قرار داده است.
در سپیده‌دم قرن بیست و یکم، جهان با بحران مشترکی که زايیده رشد بی‌رویه جمعيت، از میان رفتن زیستگاه¬های طبیعی، آلودگی هوا، آب و خاک روبروست.
مشکل افزایش دمای کره زمین، بحران دفع زباله‌های شهری، آلودگی هوا، استفاده نادرست از منابع طبیعی مشکلات فراوانی را به وجود آورده است، اما واضح است که مهم‌ترین مشکل انسان امروز، دغدغه كمبود آب است.
از این منظر و در کنار ديگر فعالیت‌های فني و آموزشی، بهره‌گیری از عنصر هنر در اغلب کشورهای جهان مورد توجه قرار گرفته است و در این رویکرد پيام مورد نظر با سهولت و سرعت بیشتری به مخاطبان خواد رسيد.
نگاه تیزبین هنرمندان همواره متوجه كژي‌هاست؛ مقابله با آلودگی آب و محیط زیست، تخریب طبیعت و بي‌توجهي به زندگي نسل‌هاي آتي از جمله مقوله‌هاي مهم عرصه فعالیت هنرمندان سراسر گيتي بوده است.
به هر تقدير، هيئت داوران ششمين جشنواره بين‌المللي هنري آب، اين رخداد فرهنگي را كه مي‌رود تا جايگاه جهاني خود را كسب كند، به‌رغم پاره‌اي كاستي‌ها ك
ه صدالبته طبيعي مي‌نمايد، را بسيار پربار، بديع و تاثيرگذار مي‌داند.
آثار ارسالي به دبيرخانه جشنواره علاوه بر افزايش كمي، از تنوع كيفي مناسبي هم برخوردار بود كه البته آثار بخش فيلم كوتاه با توجه به نوپايي حضور در جشنواره، ياراي هماوردي با ديگر بخش‌هاي جشنواره را نداشت كه اميد مي‌رود در دوره‌هاي آتي، اين بخش نيز با كيفيت‌تر باشد.

هيئت داوران در پايان بر خود لازم مي‌داند از برگزاركنندگان اين جشنواره كه در واقع زمينه‌ساز معرفي هنروران جوان ايران و ديگر كشورهاست، تشكر و قدرداني كند. به اميد تداوم اينگونه حركت‌ها.

داوران :

اسماعیل عباسی
سیف الله صمدیان
افشین شاهرودی

مطالب مرتبط با این نگارخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست