1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. ششمین پرسش نظرسنجی موضوعی در پایگاه عکس چیلیک

ششمین پرسش نظرسنجی موضوعی در پایگاه عکس چیلیک

با طرح ششمین پرسش عمومی، نتایج پنجمین پرسش طرح نظرسنجی موضوعی در پایگاه عکس چیلیک معلوم و نهایی شد .
به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، پنجمین پرسش طرح نظرسنجی موضوعی در رسانه پایگاه عکس چیلیک در قالب چهار گروه اثرگذار در رای ها تعیین و نهایی شدند .
پنجمین پرسش طرح شده به این پرسش از مخاطبین و مراجعین پرداخته بود:
مهمترین شاخص اعتباری و دلیل شرکت در جشنواره ها را چه می دانید؟
که در پاسخ اکثریتی برابر با ۶۸% از مجموع شرکت کنندگان به به شکل مستقل و با رایی برابر به گزینه « احترام به حقوق(مادی و معنوی) عکاس » اشاره داشته اند .
این نتیجه در حالی به دست آمد که در طی مدت زمان اسفند ماه سال ۱۳۹۴ به ترتیب گزینه های: « دبیر جشنواره » ۱۱% از رای کل شرکت کنندگان، « داوران جشنواره » ۱۱% و گزینه « برگزارکننده » هم با کسب رای و نظر ۷% از رای کل شرکت کنندگان در این نظرسنجی موضوعی را به خود اختصاص دادند .

طرح نظرسنجی ماهانه پایگاه عکس چیلیکالبته پر واضح است گروه های گوناگونی در جامعه عکاسان حضور دارند که در فهرست اسامی فعالین حضور در جشنواره ها و رقابت های عکاسی منطقه ای و سراسری حضور دارند.
رویکرد نگاه و انتظار شرکت کنندگان در جای جای استان های کشور در عین تفاوتی که با هم دارند، در یک نقطه به اشتراک می رسند و آن هم تاثیرگذاری در نگاه برگزارکنندگان و رفتاردبیران و مسئولیت پذیری داوران رقابت ها و مسابقه های عکاسی است.
کمتر عکاسی است اگر سابقه ای حداقلی در مسابقه های عکاسی و شرکت در این گونه رقابت ها داشته باشد از آسیب های رفتاری و اعتباری ناشی از خرق تعهدها بی بهره مانده باشد؛ این در حالی است که متولیان امر برگزاری در اغلب مواقع نفع حامیان مالی را به شکل یک سویه به عنوان برگزارکننده به تامین منافع عکاسان و تاثیرات ناشی از آن ترجیح می دهند و اوج دردناکی این معادله آنجا است که این تشخیص و بی اخلاقی از سوی شخص یا اشخاصی است که نام آورند و متاسفانه! در فهرست اهالی سیاست گذار و معتمد جشنواره های دولتی حضور و فعالیت دارند.
حال بهتر است برای لحظه ای درنگ و تامل داشته و شخصیت هنری افراد را با رفتارهای متناقض با وعده های جوان گرایی و گفتارهای شان بشناسیم و با طناب پوسیده ای که هر بار در تکرارهای رنگی، صورتی نو به خود می گیرد، آتیه عکاسی کشور را درگیر ایشان نکنیم و در حقیقت به گزینه « احترام به حقوق مادی و معنوی عکاس » پایبند و متعهد باشیم.

پرواضح است که تحلیل این نتایج به بحث و بررسی های بسیار دقیقی از منظر کارشناسان و صاحبنظران نیازمند است ولی بی هیچ بحث و نظری به آنچه مخاطبین و مراجعین رای داده اند احترام گذاشته و با توجه به شرایط موجود در جامعه عکاسی و عکاسان کشور تلاش خواهیم کرد که باز هم در راستای ارتقای سطح ارایه خدمات پایگاه عکس چیلیک کوشا باشیم .
اگر چه در گام پنجم این نظرسنجی موضوعی به بررسی «  مهمترین شاخص اعتباری و دلیل شرکت در جشنواره ها را چه می دانید؟ » در نگاه و منظر مخاطبین و مراجعین به رسانه پایگاه عکس چیلیک پرداختیم، اکنون برآنیم تا در گام ششم – با توجه به درخواست هایی که در بخش ارتباط با ما طرح شده بود – به ارزیابی مراجعین و مخاطبان از رفع موانع و مشکلات عکاسی در سطح عمومی جامعه بپردازیم
منتظر هستیم تا در طی نخستین ماه از سال ۱۳۹۵ از نگاه مخاطبانی که در گروه های مختلف شغل و حرفه، جنسیت، سن، تجربه، دانش، اعتقاد و … قرار دارند و هر یک به قدر یک رای و یک نظر، در نظرسنجی ها تعیین کننده و صاحب تاثیراند، نتیجه را دریافت و اطلاع رسانی کنیم.
پرسش فروردین ماه جاری این است که آیا از حمایت های اجتماعی تشکیلات و کانون های عکاسی از شخصیت عکاسان در سال ۱۳۹۴ بهرمند بوده اید؟ که گزینه های « بله » و « خیر » برای درج پاسخ لحاظ شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نگارخانه چیلیک ، میزبان آثار عکاسان تعاون
پسین
نوروز سال ۱۳۹۵ رسید و…(گزارش عملکردسالانه + اسامی همراهان)

به تازگي منتشر شده

۳ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • خب استاد کاش شما حداقل اسمی از شخص مورد نظر می بردید. یا حداقل مثل زندانی ها اسمشو با کلمات می نوشتید.
    چرا شفاف برخورد نمی کنید؟
    اگر ایشون این همه جفا می کنند. شما که خودتون و پرچمدار و بی غرض می دانید. حداقل اسم طرف رو می گذاشتتد تا جوان ها بهتر جامعه هنری و عکاسی شون و بشناسند.

    پاسخ
    • شفاف برخورد کردن به معنای نام بردن خاطی و در نهایت مخدوش کردن آبروی افراد نیست!
      لطفا بفرمایید کجای متن داعیه ای مبنی بر پرچمداری درک کردید که چنین با ذهنیت شخصی استنباط و بیان می کنید؟
      اگر فقط کمی در جریان امور عکاسی کشور وارد باشید بی نیاز از اشاره مستقیم، به سادگی می توانید برخی اسامی را در فضای عکاسی یافت کنید که جریان عکاسی را به سمت و سوی نفع شخص یا اشخاصی و رواج فردگرایی و گروه بندی های بی اساس سوق می دهند.

      پاسخ
  • یکی از کارهای خوبی که تو چیلیک داره اتفاق می افته همین نظرسنجی هاست که امیدوارم به باند و باند بازی کشیده نشه. با سوالات مناسب پیش بره و توسط افراد بیشتری مورد بررسی و دخالت نظر قرار بگیره
    چند نمونه سوال هم در بخش ارتباط با ما براتون فرستادم که گزینه های پاسخش به عهده خودتون. هر کدوم مناسب تر بود و مطرح کنید خوشحال میشیم.
    سال نوتون هم مبارک

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست