1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. شیراز به پروژه جهانی «فتو واک» می پیوندد

شیراز به پروژه جهانی «فتو واک» می پیوندد

منبع: خبرگزاری مهر –
شیراز – رئیس انجمن عکس از پیوستن به پروژه جهانی«فتو واک» خبر داد.

757040
شهربانو ثابت در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: در جلسات متعددی که با اعضای هیئت مدیره انجمن عکس شیراز داشتیم، متفق القول در این فکر بودیم تا چه کنیم که حرکتی جدید و هیجان انگیز در عکاسی شیراز انجام داده باشیم.

وی، اظهار کرد: حرکتی که با در نظر گرفتن محدودیت های فراوان مالی و عدم حمایت های متعدد مدیران دست بالاتر، و ۱۰۰۱ داستان حاشیه ای این روزگار، حرکتی باشد جذاب، هیجان انگیز، آموزنده و مهمتر از همه گروهی تا مگر به بهانه این ماجرا، دیدارها نو به نو تازه شود، دوستی های قدیم محکمتر شود و دوستی های جدیدی شکل بگیرد و به واسطه آن، شیراز، با تاریخ پربار عکاسی بیش از ۱۰۰ سال، از زیر خاکستر خمودگی و رخوت و فعالیت های انفرادی گاه و بیگاه، همچون ققنوس سر بلند کند.

در ۴سال گذشته دنیا جهان به فتو واک دست یافت

ثابت با بیان اینکه در این راستا و در خلال مذاکرات، ایده ای جرقه زد و طرح اولیه آن، گردهمایی های منظم عکاسانه همراه با دوربین، دیدن زیر و بم شهر زیبای شیراز از دریچه دوربین ها، و در نهایت نقد و بررسی عکسهای گرفته شده در همین گردهمایی ها بود. یادمان آمد قبل از ما، «اسکات کِلبی»، چنین ایده ای را اجرا کرده و طی سه چهار سال گذشته، در سراسر دنیا چه خوب هم برگزار شده است. لذا در نظر گرفتیم از همین هفته ی آینده شروع کنیم.

رئیس انجمن عکس شیراز، ادامه داد:«Shiraz PhotoWalk »یا اگر بخواهیم فارسی را پاس بداریم، باید بگوییم، «گردهمایی عکاسانه ی شیرازی» یا «گردهمآیی عکاسان شیرازی» راه اندازی می شود.
ثابت، افزود: شاید بهترین دلیل این باشد که میخواهیم برای میزبانی رسمی این رویداد جهانی در همین سال میلادی (۲۰۱۶) یا اگر نشد سال ۲۰۱۷، اعلام آمادگی کنیم. لذا، مکاتباتی هم با مسولان برگزاری این رویداد جهانی انجام شده که امیدواریم بتوانیم نتیجه را به زودی به اطلاع برسانیم.
وی در تعریف «فتوواک» را بر اساس آنچه این رویداد در سایت فتوواک اینگونه تعریف شده، برشمرد و گفت: برای آن دسته افرادی که شناختی نسبت اسکات کِلبی، عکاس و نویسنده معروفی است که تاکنون ویدیوهای آموزشی و کتاب‌های زیادی در مورد عکاسی و نرم‌افزارهای مدیریت و ویرایش عکس خصوصا محصولات شرکت‌های Adobe و Apple منتشر کرده است. او چند سالی است ابتکاری به خرج داده و Worldwide Photo Walk را مطرح و عملی ساخته است.
از سال ۲۰۱۲ میلادی ۳۳هزار نفر به فتو واک راه یافتند

رئیس انجمن ۳۰ ساله عکس شیراز، ادامه داد: سال ۲۰۱۲، هزار و صد Photo Walk در سرتاسر دنیا برگزار شده و ۳۳ هزار نفر در آن‌ها شرکت کرده‌اند.

وی درباره این جریان عکاسانه، افزود:Photo Walk مانند گردهمایی عکاسی خودمان است، اما بطور خاص مسیری در شهر مشخص می‌شود و گروهی در آن مسیر از هر چه به دست‌شان می‌رسد عکاسی می‌کنند. این، ابتکاری است که از سوی Scott Kelby مطرح شده است و در زمان خاصی Photo Walk توسط گروه‌هایی که از طریق سایتwww.worldwidephotowalk.com هماهنگ شده‌اند در سرتاسر جهان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: بعد از اتمام Photo Walk بهترین عکس گروه از سوی سرگروه انتخاب می‌شود. از سوی دیگر Scott از میان تمامی عکس‌ها ده عکس را به عنوان فینالیست و یک عکس را به عنوان برترین عکس انتخاب می‌کند.

وی با بیان اینکه Worldwide Photo Walk در ماه اکتبر میلادی برگزار می‌شود، گفت: همان‌طور که گفتم این یک واقعه جهانی است. مهم نیست که شما در کجا زندگی می‌کنید فقط بایستی نزدیک‌ترین Photo Walk و گروه ایجاد شده را پیدا کنید.

ثابت با اشاره به اینکه سال ۲۰۱۴ اصفهان و سال ۲۰۱۵ تبریز میزبان فتوواک در ایران بودند، تصریح کرد:هر هفته در یک روز مشخص، خواه هوا خوب باشد یا بد، بارانی باشد یا خشک، گرم باشد یا برفی، در مسیری که اعلام خواهد شد، جمع میشویم وبا هم حرکت میکنیم. از در و دیوار و هر آنچه هم مجازید عکاسی کنید. سبک و تکنیک و وسیله تان هم به خودتان مربوط است.
وی اضافه کرد: هر ماه ۳ هفته را عکاسی میکنیم، هفته ی چهارم در جلسه انجمن عکس، به نقد و بررسی آثار دریافتی توسط اساتید حاضر در جلسه می پردازیم، در نظر داریم از عکس برگزیده ی ماه هم تقدیری بشود.امیدواریم با حمایت اساتید و هنرمندان، بتوانیم شایستگی شیراز برای برگزاری این رویداد جهانی را اثبات کنیم

پیشین
نشست تخصصی عکاسی قوم نگار برگزار شد/مردم نگاری عشایر قاعده دارد
پسین
میترا محاسنی: جوانان با دوربین‌شان محله‌های زندگی‌ خود را ثبت کنند

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست