1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. عابدینی: بیان هنر، راهکاری برای افزایش آگاهی جامعه است

عابدینی: بیان هنر، راهکاری برای افزایش آگاهی جامعه است

در راستای برگزاری جشنواره سراسری فیلم و عکس سلامت عنوان شد
استفاده از هنر به عنوان راهکاری مناسب برای افزایش سطح آگاهی جامعه در حوزه سلامت است.
استفاده از هنر به عنوان راهکاری مناسب و تأثیر گذار می تواند برای توسعه و تعمیم هر چه بیشتر طرح تحول نظام سلامت در جامعه، افزایش نقاط قوت این طرح به لحاظ همکاری مضاعف، افزایش آگاهی مردم از دستاوردها و نتایج این طرح، دریافت نقد سازنده در قالب آثار هنری ، نقش بسزایی ایفا نموده و در جامعه مثمر ثمر باشد.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک به نقل از دبیرخانه جشنواره سراسری عکس سلامت، مدیر اجرایی نخستین جشنواره فیلم و عکس سلامت گفت: به طور کلی مخاطبان اصلی رسانه های دیداری را کودکان، نوجوانان و جوانان تشکیل می دهند که خوشبختانه این افراد مهمترین گروههای هدف آموزش می باشند. دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور در راستای برنامه های ارتقای سلامت، در نظر دارد، از این کانال ارتباطی و اطلاع رسانی مهم استفاده نماید.
غلامعلی عابدینی افزود: ارتقاء سطح آگاهی جامعه در حوزه سلامت، فراهم آوردن زمینه های مناسب برای تولید و عرضه ی رسانه های دیداری و شنیداری در جهت ارتقای سلامت، توسعه کانال های ارتباطی سلامت با هدف ارتقای سطح شیوه های آموزشی، تلاش در جهت ورود و همکاری هنرمندان عرصه فیلم و عکس به حوزه آموزش سلامت جامعه، از اهداف مهم برگزاری نخستین جشنواره کشوری فیلم و عکس سلامت می باشد.
وی در تشریح موضوعات جشنواره اظهار کرد: طرح نظام تحول سلامت یکی از موضوعات است و منظور از طرح این موضوع به تصویر کشیدن نتایج ترویج زایمان طبیعی و رایگان شدن آن در بیمارستان های دولتی، ارتقاء کیفیت خدمات اقامت بیمار و کاهش هزینه ها در بیمارستان های دولتی، افزودن واکسن پنجگانه( پنتاوالان) به برنامه ایمن سازی کودکان زیر ۵ سال و سایر دستاوردهای وزارت بهداشت در حوزه سلامت می باشد.
عابدینی موضوع دیگر جشنواره را رفتارشناسی دانست و عنوان کرد: منظور از این موضوع مصور سازی رفتارهای ارتقا دهنده سلامت و رفتارهای بیماری زا، مثل تغذیه سالم یا ناسالم، ورزش و رفتارهای اجتماعی سالم یا ناسالم است.
مدیر اجرایی جشنواره اضافه کرد: موضوع سوم بحث محیط است و منظور از طرح این موضوع را معرفی مکان هایی دانست که می توانند ارتقا دهنده سلامت باشند و یا به ایجاد بیماری بیانجامند، مانند: خانه سالم، مدرسه سالم، محیط کار سالم و آموزش های بهداشت و مراقبت عمومی در جامعه.
وی گفت: آخرین موضوع مطرح شده زندگی با بیماری های مزمن است و منظور از این موضوع زندگی همراه با امید بیماران مبتلا به دیابت، فشارخون، انواع سرطان ها و معلولیت ها و شرایط تطابق آن ها با اینگونه بیماری ها است.
گفتنی است: وی در پایان از رسانه ها خواست در اطلاع رسانی موضوعات و اهداف جشنواره برای شرکت هرچه گسترده تر و بهتر عکاسان، فیلمسازان و عموم مردم در این فراخوان، دانشکده علوم پزشکی نیشابور را یاری نمایند.
شایان ذکر است: در برگزاری این جشنواره وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استانداری خراسان رضوی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سایر دانشگاه های علوم پزشکی قطب شمالشرق، اداره کل ارشاد اسلامی خراسان رضوی، حوزه هنری خراسان رضوی، شهرداری مشهد، معاونت استاندری و فرمانداری نیشابور، شهرداری نیشابور، مجتمع فولاد نیشابور، اداره ارشاد اسلامی نیشابور، اداره آموزش و پرورش نیشابور، نیروی انتظامی نیشابور و… این دانشکده را همراهی می نمایند.

پیشین
روایت فتوژورنالیست آمریکایی از دوران انقلاب۵۷
پسین
« اَوِدُن بازی های جانی » در نگارخانه مهروا

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست