1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. عبور از رمل‌های فکه از دریچه دوربین عکاس شهید+عکس

عبور از رمل‌های فکه از دریچه دوربین عکاس شهید+عکس

منبع: خبرگزاری فارس –
مقاومت در سختی‌ها یکی از سوژه‌های عکاسی در دوره دفاع مقدس بود که یکی از این عکس‌ها مربوط به عبور از رمل‌های فکه از دریچه دوربین نخستین عکاس شهید است.داریوش گودرزی
به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری فارس، هفته هنر انقلاب را با شهید آوینی می‌شناسیم که پیشرو هنر انقلاب اسلامی بود؛ در این میان هنرمندان شهید در عرصه‌های دیگری هستند که در این ایام یادی از آنها می‌کنیم که تمام زندگی‌شان را و حتی جانشان را در راه انقلاب نثار کردند.

آنها عکس‌هایی ثبت کردند که هر کدامشان کلی حرف برای گفتن دارد؛ مقاومت در سختی‌ها، سادگی و وحدت؛ و اما عکسی خاص از عکاسی که او را به عنوان نخستین عکاس شهید دفاع مقدس در خبرگزاری جمهوری اسلامی معرفی کرده‌اند.

داریوش گودرزی

این عکس در اواخر فروردین ماه ۱۳۶۲ در منطقه عملیاتی فکه گرفته شده است؛ این عملیات با رمز «یا الله» با مشارکت یگان‌های سپاه و ارتش به فرماندهی امیر سپهبد شهید «علی صیاد شیرازی» فرمانده وقت نیروی زمینی ارتش آغاز شد.

همان طور که در تصویر دیده می‌شود؛ به دلیل لغزنده بود رمل‌ها، رزمندگان در تلاش هستند تا خودرو را از گودال عبور دهند.

* شهید گودرزی‌کیا، عکاسی با احساس و متعهد بود

محمدحسین حیدری از عکاسان دوران دفاع مقدس گفت: یادم نیست اولین بار کی و کجا با شهید گودرزی‌کیا آشنا شدم؛ اما در روزهای گرم اواخر تیرماه ۶۱ در باشگاه افسران لشکر ۹۲ زرهی اهواز فرصتی پیش آمد که به درد دل دوستانه طی شد و پس از آن رفاقت ما عمیق‌تر شد.

وی ادامه داد: چهره صمیمی، تبسم دائمی و نگاه نافذش برای همیشه در خاطرم حک و ماندگار شده است. علی رغم مشکلات زیادی که داریوش به دوش می‌کشید اما در کنارش احساس آرامش می‌کردم. در هنگامه نبرد هم با دوربین هاسلبلاد عکس خبری می‌گرفت! انصافاً هم خوب می‌دید و هم به موقع شکار می‌کرد، او عکاسی با احساس و متعهد بود.

بر اساس این گزارش، شهید داریوش گودرزی‌کیا در تاریخ ۲۵ بهمن سال ۱۳۲۵ در روستای «اناج» از توابع شهرستان اراک به دنیا آمد. وی در ۳۰ سالگی وارد حوزه خبر و عکاسی شد.

وی در عملیات‌های فتح مبین، رمضان، محرم، والفجرها و خیبر شرکت کرد و سرانجام در عملیات عاشورا در منطقه میمک مورد اصابت تیر نیروهای بعثی قرار گرفت و به شهادت رسید.

انتهای پیام/

پیشین
یک شب مجبور شدم در پادگان نگهبانی بدهم/ قرآن‌هایی که توسط داعش پاره شده بود/ سرانجام قبر صدام
پسین
عکس‌های ۹۱ سالگی یک مرد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست