1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. عرب زاده ، میهمان نشست عکاسانه و کارگاه عکاسی همدان

عرب زاده ، میهمان نشست عکاسانه و کارگاه عکاسی همدان

عباس عرب زاده: فرصتهای نو برای ارتقا سطح هنر عکاسی استان همدان
به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، دومین نشست عکاسانه استان همدان با حضور عباس عربزاده و به همت انجمن عکاسان سیمرغ برگزار شد.
عرب زاده همدان عرب زاده در این نشست که با حضور نخبگان جوان منتخب عکاسی استان برگزار شد، گفت: مجمع عکاسان استان همدان فرصتی برای ارتقا سطح هنر عکاسی و معرفی پتانسیل های عکاسان استان است و نیازمند همدلی و وحدت همه عکاسان با هر سلیقه ای است.
وی در ادامه افزود: هرگاه در هنر به جهانبینی برسیم به نگاهی فراگیر رسیده ایم و می توانیم با احترام به هر سلیقه و تفکری در کنار هم با همدلی و با ابزار هنر خصوصا هنر عکاسی در خدمت انسانیت باشیم.
وی در ادامه در پاسخ به پرسش چندی از عکاسان از فلسفه هنر و شاخص های فنی یک عکس خوب گفت و نور زاویه تابش نور، ترکیب بندی و زاویه دید را اهم شاخصه ها عنوان کرد.
همچنین برنامه ریزی مدون و هدفمند برای عکاسی را لازمه پیشرفت دانست و گفت: در هر سطحی از آماتور تا حرفه ای باید زمانی را برای مطالعه و یادگیری تمرینات عملی اختصاص داد و برای برداشتن گام های موفق و مستحکم لازم است با دانش و مدیریت زمان حداقل ۱۸۰ روز در سال را به عکاسی پرداخت.

عباس عربزاده مدرس شاخه های مختلف عکاسی و سینما، که متولد ۱۳۴۹ در همدان و فارغ التحصیل رشته سینما ار دانشگاه هنر تهران است،بیش از ۶ عنوان کتاب عکاسی همچون همدان دروازه تمدن و… به چاپ رسانیده است، وی در آخرین لحظات نشست اعلام کرد: به عنوان عضو افتخاری مجمع عکاسان برای یاری و حمایت و ارتقا جامعه عکاسی استان حاضر خواهد بود. همچنین قرار است در اواخر سال جاری کارگاه تخصصی برای علاقه مندان و اعضای مجمع عکاسان استان برگزار نماید.
عرب زاده همدان

مجموعه هنری نگاه برتر سیمرغ با تحت پوشش قرار دادن هنرمندان بویژه جوانان با هدف حمایت و ارتقا سطح دانش و تجربه ایشان تشکیل و در انتهای سال ۲۰۱۵میلادی توانست عضویت ” انستیتو عکاسان حرفه ای استرالیا”را برای اولین بار در کشور اخذ کند ؛ این اتفاق رویداد بزرگ و ترغیب کننده ای بود تا همسو با اهداف و در کنار بهره گیری از محتویات دوره های توانمندسازی اموربین الملل وزارت متبوع در ابتدای سال ۲۰۱۶ میلادی بتواند به عضویت “سیستم سازمانهای جامعه مدنی سازمان ملل متحد (CSO)”برای اولین بار در استان و غرب کشور در آید.

عرب زاده همداناین مهم یک امتیاز بین المللی ویژه ، برای سازمانهای مدنی بوده و مقدمه حضور ایشان در عرصه بین الملل از مسیر سازمان ملل متحد و اخذ مقام مشورتی اکوسوک می باشد که با تایید مستندات و توانمندی های هر مجموعه توسط افسران سازمان ملل متحد رقم می خورد.

ضمنا در مورد فعالیتهای مجموعه در سال جاری میتوان به تشکیل مجمع عکاسان استان همدان، تهیه بیش از ۹ مستند اجتماعی، جشنواره عکس شهروندی ، کارگاه های استانی عکس و مستند، نشست عکاسانه ، و پیگیری ۴جشنواره هنری در سطوح استانی و منطقه ای اشاره کرد.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
گزارش پنجمین روز « ۱۰روز با عکاسان »
پسین
گزارش ششمین روز « ۱۰روز با عکاسان »

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست