1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. عکاسان تبریزی در کنار عشایر ارسباران عکاسی کردند

عکاسان تبریزی در کنار عشایر ارسباران عکاسی کردند

عکاسان تبریزی بیست و نهمین سفر عکاسی خود را در میان عشایر منطقه ارسباران  برگزار کردند.

به گزارش پایگاه عکس چیلیک در تداوم برگزاری سفرهای عکاسی، بعد از برگزاری مرحله اول و مرحله دوم سفرهای عکاسی، از طرف انجمن عکاسی سازمان بسیج هنرمندان استان آذربایجانشرقی و گروه عکاسان یاد، مرحله سوم مجموعه سفرهای عکاسی در راستای ایجاد بستر مناسب برای خلق و تولید آثار، بیست و نهمین سفر گروهی عکاسی عشایر ارسباران، روز جمعه یکم مرداد ماه ۱۳۹۵، با حضور جمعی از هنرمندان عکاس استان آذربایجانشرقی برگزار گردید.

در این سفر که از طرف انجمن عکاسی سازمان بسیج هنرمندان آذربایجانشرقی و با همکاری گروه عکاسان یاد تدارک گردیده بود؛ سی و هفت نفر از هنرمندان عکاس، با هدف عکاسی از طبیعت بکر منطقه ارسباران و نوع زندگی عشایر منطقه ارسباران(شهرستان اهر)” به عکاسی پرداختند.

قبل از برگزاری این سفر جلسه توجیهی توسط مقصود سامع سردرودی، جواد بهمنش راد و هادی فائزی برای عکاسان شرکت کننده برگزار گردید که موجب شد شرکت کنندگان با رعایت موارد ذکر شده همواره در تقویت وضعیت عکاسی خود در این سفر، حساسیت لازم را مورد اهتمام قرار دهند.
انجمن عکاسان یاد هادی فائزی مقصود سامع سردرودی با بیان مباحثی در خصوص اعتماد بخشی هنرمند عکاس نسبت به مخاطب در حریم شخصی افزود: تزریق آرامش به پیرامون شعاع مورد هدف عکاسی از طرف شخص عکاس از مهمترین مواردی است که همواره باعث ثبت موفق اثر توسط عکاس می شود؛ همچنین ایشان موضوع تعهد هنرمند نسبت به جامعه هنری و ایل عشایر را مورد بحث قرار دادند.

جواد بهمنش راد در خصوص موضوعاتی همچون نوع زندگی ایل عشایر، سختی های زندگی عشایری، عوامل محیطی عشایری، نوع پوشش، غذا و اسکان عشایر، فرآیند تهیه لبنیات توسط مردمان عشایر، دامداری و دامپروی در محیط عشایری، فرهنگ، آئین ها و رسومات مردمان عشایر و … را جهت تقویت در انتخاب موضوعات عکاسی به شرکت کنندگان مطرح نمودند.

و نهایتا هادی فائزی در خصوص استقرار عکاسان، زمان عکاسی، موارد امنیتی، اجتماعی و بهداشتی لازم در این سفر، برنامه های پیش بینی شده در طول سفر، معرفی گروه ها، مدیران گروه و راهنمایان محلی که از هنرمندان عکاس شهرستان اهر برای گروه ها بودند را بیان و معرفی نمودند.

سفر گروهی عکاسی عشایر ارسباران که از اولین لحظات صبح روز جمعه آغاز گردید؛ عکاسان شرکت کننده در بدو ورود به شهرستان اهر مورد استقبال گرم مسئولین محترم اداره امور عشایری شهرستان اهر و هنرمندان عکاسی و هیئت مدیره انجمن عکاسی این شهرستان قرار گرفته و سپس به همراه ایشان عازم منطقه “ایل عشایری آتمیانلو” واقع در دامنه “کوه گچی قیران” شدند.

عکاسان حاضر در این سفر هنگام پیاده شدن از اتوبوس و ورود به منطقه عشایری مورد موضوع سفر، با استقبال بی نظیر نماینده، بزرگان ایل و مردمان سخت کوش “ایل عشایری آتمیانلو” قرار گرفتند.

طبق روال برنامه های گروه سفرهای عکاسی، مبنی بر بهره مندی از حضور اساتید عکاسی در سفرهای این انجمن، شرکت کنندگان در این سفر بصورت گروه بندی شده از تجارب اساتید عکاسی در فواصل زمانی سفر بهره مند گردیدند.

IMG_0602فاز دوم این سفر که در محل بوستان بقعه شیخ شهاب الدین اهری برگزار گردید؛ شرکت کنندگان در این سفر ضمن شرکت در جلسه صمیمی و انجام گپ و گفت های دوستانه همواره فرایند برگزاری بیست و نهمین سفر عکاسی عشایر ارسباران را مورد ارزیابی قرار دادند.

“عشایر طایفه آتمیانلو”
عشایر طایفه آتمیانلو مردمانی خونگرم و سخت کوش هستند که از اواخر خرداد ماه از منطقه “بالی قشلاق” هوراند کوچ خود را آغاز و به ارتفاعات جنوب شهرستان اهر در دامنه کوه “گچی قیران” و “ییلاق قوچ گولی” اتراق نموده و اواخر شهریور ماه به قشلاق خود باز می گردند. اغلب شغل این طایفه دامداری و دامپروری می باشد.

اسامی عکاسان شرکت کنندگان به این ترتیب معرفی شده است: حمید احمد چکانی، وحید احمد چکانی، سعیده اشجعی، هاتف اکبری، محمدرضا بهمرام، جواد بهمنش راد، فرید پور اکبری، سیامک جاوید، پروین جهانگرد سردرودی، مهدی دایلاری، علیرضا رادمان، مینا رونده، رامین ساعد پور، بابک سامع سردرودی، مقصود سامع سردرودی، بابک شعبانی، حمیده شهبازی، نسترن علیپور کاظمی، حامد فائزی، هادی فائزی، فریبا فرهنگی، معصومه فریبرزی، رضا فلاحی مطلق، نفیسه فلاحی مطلق، وحید فلاحی مطلق، سعید قاسمی، امین قربان زاده، ملک ناصر قربان زاده، عبداله قریشی زاده، پرویز گلی زاده، کریم مختار نژاد، مهناز معصوم زاده، توحید مهدی زاده، علیرضا ناجیان، اکبر نمکی، مهوش نوری و امیر رضا یزدانیان.

در پایان این سفر از طرف انجمن عکاسی شهرستان اهر به کلیه عکاسان شرکت کننده در سفر عکاسی عشایر ارسباران هدایایی به رسم یادبود اهدا گردید.
انجمن عکاسی سازمان بسیج هنرمندان استان آذربایجانشرقی و گروه عکاسان یاد، به جهت همکاری و هماهنگی مناسب جهت برگزاری سفر عکاسی از هیئت مدیره محترم انجمن عکاسی شهرستان اهر بخصوص هنرمند فرهیخته این شهرستان جناب آقای پرویز گلی زاده(مدیر عامل انجمن عکاسی شهرستان اهر) و مدیریت و کارکنان محترم اداره امور عشایری شهرستان اهر تقدیر و تشکر بعمل آورده و همچنین از آقای مرادی نماینده “ایل عشایری آتمیانلو” به واسطه میزبانی خوب عشایر این طائفه محترم از هنرمندان عکاس شرکت کننده کمال سپاسگزاری خود را اعلام می دارد.

جلسه نقد و بررسی، معرفی منتخبان و اهدای گواهی و عکس یادگاری این سفر در نیمه دوم مرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
از مهمترین اهداف برگزاری مجموعه سفرهای انجمن عکاسی بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی، جذب و تربیت هنرمندان جوان عکاس و علاقمندان هنر عکاسی، شناسایی و پرورش استعدادها در محیطی سالم و صمیمی می باشد تا ضمن عکاسی، با شرکت در جلسات و کارگاه های آموزشی توسط اساتید مجرب این هنر، تجارب خود را افزایش دهند.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نشریه فصلنامه عکاسی با موضوع فوتومونتاژ معاصر منتشر شد
پسین
کارگاه آموزشی ویرایش فایل عکس طبیعت در همدان

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست