1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. عکاسان در یادبود امام، از همسر ایشان تقدیر کردند

عکاسان در یادبود امام، از همسر ایشان تقدیر کردند

مراسم یادبود چهلمین روز درگذشت عکاس فقید کورش سیدابوطالب امام با حضور جمعی از عکاسان ایرانی پیش از ظهر امروز بر مزار این عکاس واقع در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) در تهران برگزار شد.

به گزارش ” پایگاه عکس چیلیک ” در این مراسم که با حضور چشمگیری از عکاسان همراه بود، ضمن تقدیر از نگاه فاخر و ذهن پویا و خلاق این هنرمند فقید، از همسر فداکار این عکاس – بانو فرزانه افتخاری – که در طول سالهای بیماری همواره در کنار این عکاس بوده است، تقدیر شد.

در ابتدای این مراسم سیدعباس میرهاشمی با تقدیر از زحمات همسر این عکاس فقید، موفقیت ابوطالب امام را مرهون زحمات همسر ایشان بانو فرزانه افتخاری دانست.

امیرعلی جوادیان دیگر عکاس حاضر در این مراسم نیز با ذکر ویژگی هایی از اخلاق حرفه ای ابوطالب امام، همسر ایشان را موفق ترین پشتوانه در طول دوران عکاسی و بیماری این عکاس برشمرد.
محمد صیاد و محسن شاندیز نیز به عنوان عکاسان صاحب نام روزهای انقلاب سال ۱۳۵۷ با تایید و تقدیر رفتار بانو افتخاری ایشان را همسری نمونه برای تاثیرگذاری یک هنرمند در جامعه برشمردند.

سعید صادقی هم از جمله عکاسان سالهای دفاع و مبارزه هشت ساله، ضمن تقدیر از تمامی عکاسان حاضر در این مراسم، از عموم حاضرین خواست تا لحظه ای در ذهنشان به آنچه در این سالها بر ابوطالب امام و همسر ایشان گذشته است مروری کنند. صادقی با ذکر قدرت صبوری و تحمل بالای همسران عکاسان سال های دفاع مقدس، از متولیان امر فرهنگ و هنر خواست تا جایگاه عکاسانی که در عرصه هشت ساله دفاع مقدس حضور داشتند را چنان ارزیابی کنند تا خانواده ایشان به ویژه همسران عکاسان به عنوان حامیان همیشگی این قشر از جامعه از میزان کمتری از سطوح آسیب ها و صدمات در جامعه و خانواده برخوردار شوند.

مسعود امیرلویی مدیر مسئول و سردبیر نشریه عکس دیگر حاضر در این مراسم با اشاره به روح معصوم و کودکانه ابوطالب امام ایشان را عکاسی موفق و با اخلاق دانست و وجود این روح لطیف و مقدس را در نگاه حرفه ای او ناشی از این معصومیت ذکر کرد. وی در ادامه ابراز داشت: امیدوارم ما هم بتوانیم این کودکی را در درون خود به دست آوریم و تا آخرین لحظه هم با خود داشته باشیم.
فریدون گنجور، ساسان مویدی و مرضیه ایوتین نیز با تقدیر از حمایت و پرستاری بانو افتخاری، هریک به ذکر نکته ای از برخوردهای حرفه ای و رفتارهای ظریف این عکاس فقید پرداختند.

عکاسان در یادبود ابوطالب امام، از همسر ایشان تقدیر کردند

احسان رجبی هم با ذکر خاطره ای از زمان تصویر برداری خود از ابوطالب امام در سال های ۱۳۷۶ و ۱۳۷۷ پرداخت و یادآور شد: شایسته ترین تقدیر از همسر این عکاس به واسطه بیان خود ابوطالب امام بود که در آن برنامه رو به دوربین و با وجود آغاز بیماری  با اشاره به همسرشان گفتند: یقیین دارم که او در این راه از من ماجورتر است.

رجبی در ادامه صحبت خود ضمن یاد از روحیه همیشه شاکر و رضایت مند عکاس شهید سعید جانبزرگی ادامه داد: حضور عکاسان در عرصه جنگ تحمیلی و مقاومت ایشان بدون شک برمی گردد به صبوری همسرانشان و ابوطالب امام هم از این قاعده مستثنی نیست.

مراسم گرامیداشت چهلمین روز درگذشت کورش سیدابوطالب امام راس ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه صبح امروز جمعه ۲۷ فروردین ماه بر مزار این عکاس هنرمند در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) برگزار شد و عکاسان حاضر در این مراسم زیباترین حضور صنفی را برای ادای احترام به این عکاس فقید و خانواده ایشان رقم زدند.
خبرنگار ” پایگاه عکس چیلیک ” اسامی عکاسان حاضر در این مراسم را به این ترتیب اعلام کرد: اسماعیل عباسی، سیدعباس میرهاشمی، سیف الله صمدیان، محمد صیاد، محسن شاندیز، سعید صادقی، مهدی منعم، امیرعلی جوادیان، محمود بدرفر، محمد رازدشت، مسعود امیرلویی، فریدون گنجور، احسان رجبی، احمد نصیرپور، ساسان مویدی، مجید ناگهی، کمال الدین شاهرخ، مرضیه ایوتین، حسن قائدی، حسین بهرامی، فرزین شادمهر، یلدا معیری.
لازم به یادآوری است کورش سیدابوطالب امام پس از سپری نمودن یک دوره بیماری سرانجام ظهر روز هجدهم اسفندماه سال ۱۳۸۸ چشم از جهان فرو بست و عکس هایی فاخر از مقایسه دو زمان عرصه جنگ تحمیلی هشت ساله را با دوران بازسازی در قالب کتاب دو جلدی ” رویشی در سپیده ” از خود باقی گذاشت.

پیشین
گزارش داوری سومین جشنواره عکس دانشگاه آزاد اسلامی
پسین
با یاد بهمن جلالی « نگارخانه فروهر » کلید خورد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست