1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. عکاسان فعال در حوزه محیط زیست تقدیر شدند

عکاسان فعال در حوزه محیط زیست تقدیر شدند

عکاسان فعال در حوزه حفاظت از محیط زیست، با حضور مدیران و معاونین سازمان حفاظت محیط زیست مورد تقدیر قرار گرفتند.
در این برنامه که به مناسبت هفته جهانی حفاظت از محیط زیست در سالن سبز بوستان پردیسان تهران برگزار شد، دکتر مهناز مظاهری معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست، جعفر محمدی مدیر سایت عصر ایران، محمد درویش مدیر کل آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، فریبا ابتهاج مشاور ریاست سازمان و امید کریمیان نماینده مریوان در مجلس شورای اسلامی حضور یافتند و هر یک در خصوص موضوع همایش نکاتی را پیرامون ضرورت توجه بیشتر افراد جامعه و اعضای خانواده به محیط زیست اشاره کردند.
در بخش نهایی این برنامه نوبت به تقدیر از عکاسان رسید و با دعوت خوارزمی مجری برنامه، مهدی سروری به جایگاه آمد و به عنوان دبیر نمایشگاه ” تنوع زیستی، شریان زندگی ” به ارایه گزارشی از روند کار و برگزاری نمایشگاه پرداخت و گفت: توجه به مضامین زیست محیطی نکته ای نیست که عکاسان به عنوان پاره ای از تن اهالی هنر و رسانه در جامعه امکان غفلت از آن را داشته باشند و هدف گذاری در کیفیت مناطق مورد نظر در برگزاری تورهای عکاسی دفتر پایگاه عکس چیلیک خود موید این کلام است.
سروری کلام خود را همزمان با نمایش آثار نمایشگاه اینگونه ادامه داد: عکاسان این رسانه سال گذشته با برگزاری نمایشگاه ” نگذاریم! خاطره شود… ” دغدغۀ شان را به واسطۀ تصویر با مردم در میان گذاشتند و امسال نیز با یاری و همت همسفران دغدغه مند در حوزه مسائل زیست محیطی توانستیم نمایشگاه دیگری را با عنوان ” تنوع زیستی، شریان زندگی “ رقم بزنیم که در زیرگذر ایستگاه متروی ولیعصر، روی در روی شهروندان قرار گرفت.
سروری با نمایش عکس هایی از برخورد آحاد مردم با عکس های به نمایش گذاشته شده به عطش مردم شهرنشین در مواجهه با زیبایی ها اشاره کرد و تاکید کرد: نمایش زیبایی های این کشور و تامین روحی و روانی جامعه به گواهی این عکس ها از جمله وظایق سازمان ها و نهادهای مربوطه است و هر گونه کوتاهی در تامین این نیاز قابل گذشت نخواهد بود.

عکاسان فعال در حوزه محیط زیست تقدیر شدند

دبیر نمایشگاه ” تنوع زیستی، شریان زندگی ” به رفتار دور از اصول روابط عمومی شرکت بهره برداری مترو تهران در حذف نام عکاسان هم اشاره کرد و اظهار داشت: در شرایطی که ما و شما از رعایت حقوق طبیعت و زمین صحبت می کنیم تفکراتی هستند که در درج خبر نمایشگاه عکاسان محیط زیست حاضر نیستند حقوق بدیهی و حداقلی عکاسان را در درج نام نمایشگاه، اسامی عکاسان و عنوان برگزارکننده در سایت شان رعایت کنند و با وجود باورهایی تا این حد غیرحرفه ای از برخی مدیران، حرکت گروهی عکاسان این رسانه ادامه خواهد یافت.
ایشان در ادامه آثار نمایشگاه را برای حاضرین در سالن به نمایش گذاشت و با دعوت از عکاسان به جایگاه و اهدای لوح سپاس شرایط تقدیر معاونین و مدیران سازمان حفاظت از محیط زیست را از ایشان فراهم کرد.
اسامی عکاسان فعال در حوزه محیط زیست به این ترتیب معرفی و تقدیر شدند: مهری راستقدم، حسین خادمی، فریدرضا صدیقی، محمد کیانی، محمدرضا زارع، اصغر بشارتی، میترا محمدی، پوریا خلیلی، منوچهر صرامی، محمدرضا رحیمی، ابراهیم باقرلو، معصومه زلیکانی، سمانه میلانلو، گل گونه نجفی، محمدرضا آقائی، ایمان میری، فاطمه ندیمی، فاطمه حجازی، سمیه هاشمی، محمد منصوری، سیدصادق موسوی، نرجس خاتون اندرواژ، نیما خالدی کیا، مجید وفایی، مجتبی محسنی، لقمان رفیعی، محمدرضا خرازی، لادن شجاع، حسین عصاری آرانی، امیر شهرابی، جواد میرزاپور، حدیثه شعبانی، سمانه ابراهیمیان، اکرم جمعی.
در انتهای این مراسم عکاسان با مدیران و معاونین سازمان حفاظت محیط زیست عکس گروهی گرفتند.
لازم به یادآوری است نمایشگاه عکس ” نگذاریم! خاطره شود… ” در حال حاضر در استان مازندران بوده و در دور بعدی نمایش سازمان محیط زیست استان مازندران پذیرای این نمایشگاه خواهد بود.
” پایگاه عکس چیلیک ” با گردآوری دو مجموعه عکس نمایشگاهی با موضوع های زیست محیطی به نام های ” نگذاریم! خاطره شود… ” و ” تنوع زیستی، شریان زندگی ” این آمادگی را دارد تا با همکاری مدیرکل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست و تمایل هر یک از ادارات سازمان حفاظت محیط زیست در سراسر استان های کشور نسبت به ارسال آثار و اعزام عکاس به منطقه مقصد همکاری نماید.

پیشین
داوران چهارمین جشنواره بین المللی عکس شیراز امروز معرفی شد
پسین
جواد پورصمد و نمایشگاه عکس « من زنده ام »

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست