1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. عکاسان منتخب سوگواره عکس عاشورایی خط سوم معرفی شدند

عکاسان منتخب سوگواره عکس عاشورایی خط سوم معرفی شدند

اسامی عکاسان و برگزیدگان دومین سوگواره عکس عاشورایی اعلام شد / سید حسن خمینی: خاموشی و عاشورایی دو عنصر سوگواره خط سوم است

خط سومبه گزارش پایگاه عکس چیلیک به نقل از دبیرخانه سوگواره عاشورایی خط سوم ، عصر روز گذشته –جمعه سیزدهم آبان‌ماه- مراسم تقدیر از برگزیدگان دو بخش حرفه‌ای و آماتور و همچنین راه‌یافتگان به مرحله نهایی دومین سوگوراه عکس عاشورایی با حضور آیت‌‌الله سید حسن خمینی، حجت‌الاسلام سید محمود دعایی و مدیرعامل خانه هنرمندان در محل خانه هنرمندان برگزار شد.

آیت‌الله سید حسن خمینی یادگار امام(ره) در این مراسم با اشاره به دومین سوگواره عکس عاشورایی خط سوم به تشریح عنصر خاموشی در هنر عکاسی پرداخت و در ادامه سخنان خود به ویژگی‌های این سوگواره اشاره کرد و گفت: این سوگواره عکس عاشورایی دو عنصر بزرگ دارد که یکی خاموشی و دیگری عاشورایی است و این دو کافی هستند و باعث شدند که یک مجموعه ارزشمندی فراهم شود.

یادگار امام(ره) در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آینده این سوگواره در سطح وسیع‌تری برگزار شود.

در ابتدای این مراسم رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران ضمن خیرمقدم به میهمانان و سیدحسن خمینی اعلام کرد : که نمایشگاه دومین سوگواره عکس عاشورایی در دو بخش در خانه هنرمندان به نمایش درآمده است.

در ادامه برنامه سید مجتبی دعایی دبیر این سوگواره با با بیان اینکه ۴۴۴۹ عکس از ۹۵۶ عکاس به دبیرخانه این سوگواره ارسال شده است، گفت: فراخوان دومین سوگواره عکس عاشورایی امسال به صورت گسترده تر اعلام شد و بازخوردی گسترده‌تر از سال گذشته در سراسر کشور داشت.

خط سومدعایی با اشاره به برگزاری سوگواره در دو بخش آماتور و حرفه‌ای تأکید کرد: ایجاد بخش آماتور به‌خاطر بی کیفیتی عکس‌ها نبوده است بلکه با این کار تلاش شده که افراد تازه کار بتوانند فعالیت کنند و میدانی داشته باشند که توانایی‌های خود را نشان دهند.

دبیر سوگواره در ادامه افزود: کم‌ سن‌ترین فردی که در بخش حرفه‌ای شرکت کرده نوجوانی یازده ساله از اراک بوده و همچنین فردی ۵۸ ساله به عنوان مسن‌ترین شرکت کننده بخش حرفه‌ای این سوگواره بوده است.

وی با اشاره به حضور پرنگ بانوان دراین سوگواره ادامه داد: کم سن ترین شرکت کننده در بخش آماتور فردی ۹ ساله از رشت بوده که اتفاقا عکس‌های خوب و جالبی به دبیرخانه ارسال کرده است و مسن‌ترین فرد در بخش آماتور نیز ۶۲ سن داشته که از ساری در این سوگواره شرکت کرده است.

دعایی تأکید کرد: در سوگواره امسال افراد مختلف از اقسا نقاط ایران شرکت کردند حتی از بعضی مناطق تنها یک نفر با عکاسی از مراسم روستاها شرکت کرده بود.

در این مراسم همچنین از کتاب سوگواره عکس عاشورایی خط سوم توسط آیت‌الله سید حسن خمینی رونمایی شد.

بعد از این سید حسن خمینی‌ یادگار امام(ره) و تولیت آستان حرم مطهر امام خمینی(ره) دو بخش حرفه‌ای و آماتور نمایشگاه دومین سوگواره عکس عاشورایی خط سوم را با همراهی برگزیدگان این سوگواره افتتاح و از عکس های نمایشگاه دیدار کرد .

خط سومطبق اعلام دبیرخانه دومین سوگواره عکس عاشورایی خط سوم طاهره رخ بخش زمین از شیراز، سید علی درمیانی از اصفهان، حسین ملکی از اردبیل به ترتیب نفرات اول تا سوم بخش حرفه‌ای این سوگواره شناخته شدند. به برگزیدگان اول تا سوم بخش حرفه‌ای به ترتیب سکه تمام بهار آزادی، نیم سکه بهار آزادی و ربع سکه بهار آزادی به همراه لوح تقدیرو تندیس سوگواره تعلق گرفت.

نفرات اول تا سوم بخش آماتور به ترتیب مهرناز محمدی از تهران، سجاد دادپور از اردبیل، فاطمه محرابیان از تهران بودند که به نفر اول مبلغ ۶۰۰ هزار تومان، نفر دوم ۵۰۰ هزار تومان و نفر سوم ۴۰۰ تومان به همراه لوح تقدیر و تندیس جشنواره جایزه اهدا شد.

همچنین سید حسین حدائقی از رشت، امیر حسین کمالی از اصفهان، علی رضا رستمی از همدان، مینا نوعی از تبریز و علی اسدالهی سوته از مازندران به عنوان افراد شایسته تقدیر در بخش حرفه‌ای ، و اسحاق آقایی از یاسوج، هانیه محسنی زاده از تهران، امین مرادی از قزوین به عنوان افراد شایسته تقدیر بخش آماتور این سوگواره شناخته شدند که از این افراد با اهدای هدیه‌ای نفیس قدردانی شد.

۵۵ عکاس در دو بخش حرفه‌ای و آماتور به مرحله نهایی راه یافتند که ۶۰ عکس از این ۵۵ عکاس در دو بخش حرفه‌ای و آماتور نمایشگاه دومین سوگواره عکس عاشورایی خط سوم در خانه هنرمندان به نمایش درآمده است.
لازم به ذکر است که به هر یک از این ۵۵ عکاس مبلغ صدهزار تومان به عنوان حق العکس نیز از طرف دبیرخانه سوگواره پرداخت شد.
در بخش حرفه‌ای این سوگواره ۳۰ عکس از ۲۸ عکاس به مرحله‌ نهایی راه یافت که اسامی آن‌ها به شرح زیر است: علی اسدالهی سوته از مازندران، حبیب آسوده از لارستان، احمد بلباسی از تهران، احمدتاجی از شهرکرد، سید حسین حدائقی از رشت، سید صادق حسینی از شیراز، سید علی درمیانی از اصفهان، علی رضا دولتی از تهران ، طاهره رخ بخش زمین از شیراز، علیرضا رستمی از همدان ، مهدی ساعت ساز از تهران، ستاره سرداری از تهران، سید ولی شجاعی لنگری از ساری ، جلال شمس آذران از تبریز ، لیلا صبوری از تبریز، میلاد صفابخش از کرمان ، ابراهیم علیپور از بانه، صابر قاضی از تبریز، علویجه محبوبه کریمی از اصفهان، احسان کمالی از بجنورد، امیر حسین کمالی از اصفهان، سید منصور معصومی سنگتراشانی از ساری، حسین ملکی از اردبیل، مهدی مهدیانی از تهران، حسین نظری از زنجان، رسول نکویی از مشهد، مینا نوعی از تبریز، رضا واعظ پور از تهران

همچنین در بخش آماتور ۳۰ عکس از ۲۷ عکاس به مرحله نهایی راه یافت که اسامی این عکاس‌ها به شرح زیر است: اسحاق آقایی از یاسوج، حجت امیری از اصفهان، محمد بالاپور از تهران، احسان بایندریان از بیجار، سروش بقالی‌زاده از اهواز، سهراب پهاوری از ابهر، یعقوب پازوکی از سمنان، علی جهان‌آرا از بوشهر، امیر حسن‌زاده از یزد، شادی خدایاری از بیجار، سجاد دادپور از اردبیل ، فائزه ذوالفقاری از یزد، مهنوش سیفی از اراک، امید شکری از بجنورد، سعید شیخانی از تهران، اکبر عبدی از زنجان، جواد عسکراوغلی از ارومیه، امیر عنایتی از خراسان رضوی، محبوبه کمالی فرد از نیشابور، فاطمه محرابیان از تهران، هانیه محسنی‌زاده از تهران، بهرام محمدی زنجان، مهرناز محمدی از تهران، امین مرادی از قزوین ، محمد موسوی از مشهد و لادن میرشکاری از تبریز .
داوری این سوگواره را سیف ا.. صمدیان ، ساعد نیک ذات و افشین بختیار بر عهده داشتند .
گزارش تصویری این مراسم را از نگاه عکاسان میلاد بهشتی و رضا جوفر در بخش گزارش تصویری مشاهده نمایید .

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
دومین جشنواره ملی عکس سرمایه اجتماعی داوری شد
پسین
یادی از « عکاسان شهید و شهدای رسانه »

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست