1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. عکاسان همسفر با تور چیلیک میهمان عشایر اردبیل

عکاسان همسفر با تور چیلیک میهمان عشایر اردبیل

عکاسان همسفر با ۷۷ومین تور عکاسی چیلیک با زندگی در کنار عشایر منطقه اردبیل، نماهایی از زندگی این طایفه را به قاب عکس کشیدند.
جاذبه های دیداری زندگی عشایر و سبک زندگی و آیین ها و رسوم عشایری ساکن در حاشیه شهر اردبیل و محدوده استان، موضوع عکاسان همسفر با تور عکاسی و کارگاه آموزش عکاسی پایگاه عکس چیلیک قرار گرفت.
همسفران هفتادوهفتمین تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک(Chiilick.com) طی سفری چهار روزه، همزمان با اذان مغرب روز سه شنبه ۶ مردادماه جاری عازم استان اردبیل شدند تا ضمن دیدار از چشم اندازهای منطقه اردبیل و همراهی با عشایر منطقه، از سبک و سیاق زندگی این مردم سخت کوش آگاهی یافته و به عکاسی بپردازند.
این همسفران در ادامه سفرهای کارگاهی و عکاسی برگزار شده و در پس گذر از نخستین دوره جشنواره تورهای عکاسی چیلیک در حرکتی هماهنگ شده، پس از دریافت توضیحات لازم، با عبور از مسافتی بیش از ششصدوهفتاد کیلومتر راه، و پس از اذان صبح، به آستانه مقصد رسیدند و جهت دستیابی به نور مناسب و بهره برداری از زمان عکاسی، حرکت خود را به جهت آشنایی و همراهی با عشایر به ایشان اعلام کردند.

عکاسان در ادامه برنامه ها با حضور راهنمای محلی، در میان چندین چادر و آلاچیق از سطح منطقه حضور یافتند و از موضوع هایی چون: دید و بازدید، شیر دوشی، چوپانی، اسب سواری، پخت نان و آشپزی، و پز، بازی کودکان، طبیعت ناب، مناظر و چشم انداز ها، چهره اهالی و نماهایی از تغییرات آب و هوایی در منطقه به عکاسی مشغول شدند.
در این سفر گروهی عکاسی که در شرایط حجم سنگین برنامه های عکاسی برگزار شد عکاسان با حداکثر تلاش، در حضور و درک موقعیت های هدف گذاری شده، سعی شان را در ثبت موضوع های فراهم شده صرف کردند تا در نخستین زمان ممکن با حضور علاقه مندان در سالن اجتماعات دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک به نقد تور و بررسی و تحلیل مجموعه آثار عکاسان این سفر بپردازند و شرایط برگزاری نمایشگاهی گروهی را مهیا و اجرایی کنند.
مطابق با رسم تمامی تورهای عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک ” مقرر شد تا با مشارکت همسفران فعال (صاحب اثر در گزارش تصویری و عکس های منتخب)، نشست نقد و بررسی عکس های این تور برگزار شده و عکس ها و نگاه برتر در این نشست بنا بر رای و نظر همسفران و حاضرین علاقه مند مورد معرفی قرار گیرند.
از مهمترین اهداف برگزاری تورهای عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک ” شناسایی استعدادها و جذب علاقمندان و دوستداران هنر عکاسی در محیطی علمی، سالم و صمیمی است تا ضمن شرکت در فضایی عکاسانه از تاثیر شرایط کارگاهی و آموزش غیرمستقیم عکاسی بهره های لازم را برده و تجارب اولیه و تکمیلی خود را در زمینه عکاسی های: روایی، مستند اجتماعی، طبیعت، معماری و مفهومی افزایش دهند.

اسامی عکاسان همسفر در تور عکاسی چیلیک به قصد عشایر اردبیل به این ترتیب معرفی می شود: مهری راستقدم، میترا محمدی، حسین عصاری آرانی، فاطمه کریمخان، محمدجواد شفیعی گنجه، نیلوفر زارعی، محمدرضا رحیمی، سیدصادق موسوی، مهدی سروری، ناهید کیانیان، فاطمه سادات حجازی، مریم خداوردی، گل گونه نجفی، سمانه نوری زاده و مرتضی حیدری.

تورهای آتی ” پایگاه عکس چیلیک ” (Chiilick.com) با هدف عکاسی از: کارگاه های خشت زنی تاکستان، نئور تا سوباتان، غروب ماسوله و صبحگاه قلعه رودخان، کویر شهداد، ارتفاعات ساواشی(تنگه واشی)، آبگیر الندان، روستا و کویر ورزنه، پلور، تالاب های انزلی و میانکاله، غار کتله خور، پلور، جزیره قشم، ترکمن صحرا، نهارخوران گرگان، کردستان، سوادکوه، پل ورسک و شیرگاه، عشایر دشت مغان، جنگل ناهارخوران گرگان، منطقه اسالم به خلخال، طبیعت آستارا، و … در دست هماهنگی وطراحی است که پس از برنامه ریزی معرفی خواهند شد.
برای مشاهده گزارش تصویری هفتاد و هفتمین تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک با موضوع عشایر اردبیل ” ایـنـجــا “(در حال گردآوری و بارگزاری در نسخه جدید سایت) کلیک کنید.

 

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه « زن دگی » در نگارخانه مهروا
پسین
تسلیت به « مسعود زنده روح کرمانی »+اعلام مجلس ترحیم

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست