1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. عکاسان کویر، صبحگاه کویر را به تصویر کشیدند

عکاسان کویر، صبحگاه کویر را به تصویر کشیدند

با حضور عکاسان علاقمند به عکاسی طبیعت در تور عکاسی چیلیک ، صبحگاه کویر را به تصویر کشیدند.

نودوچهارمین تور عکاسی دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک با هدف تکمیل تجارب به دست آمده در عکاسی کویر، در حرکتی شامگاهی عازم کویر شدند.
در این سفر که با امکان حضور ۱۸ تن از علاقمندان به عکاسی طبیعت و محیط کویر ممکن شد ، عکاسان در حرکتی شبانه از مقابل دفتر پایگاه عکس چیلیک ، برنامه عکاسی شان را همزمان با طلوع خورشید از پشت رمل ها و ابرهای زیبای محوطه وسیع کویر آغاز کرده و در حرکتی گروهی و هماهنگ دراین وسعت بی انتها پراکنده و به عکاسی مشغول شدند.
پس از طلوع خورشید، عکاسان همسفر در قالب گروه های تعیین شده در سطح منطقه پراکنده شده و از رمل های کویری و انحنای تپه های رمل، بافت ها و گونه های گیاهی، فرم های منحنی و تکرار بی بدیل این زیبایی به عکاسی پرداختند و در نهایت شامگاه پنجشنبه ۱۹ اسفندماه، عکاسان به نقطه آغاز حرکت به تهران بازگشتند.
همسفران همراه با ۹۴ومین تور عکاسی چیلیک به این ترتیب معرفی می شوند: حمید رومادان، عبدالعلی حداد، اعظم حشمتی، محمدرضا زارع، فاطمه کلانتری، رزیتا شهریاری، محسن سیاحی ، مهری راست قدم، جواد میرزاپور، محمد نظری، سمیه(بهاره) تاجیک ، نسرین رستمی، مریم خداوردی، شهرام فرهمندصفت، سبحان سروری، نیلوفر زارعی ، نرگس سادات عطری ، ابراهیم باقرلو ، محمدرضا خرازی و مهدی سروری.

مدیریت پایگاه عکس چیلیک خود را متعهد می داند از میزبانی، پشتیبانی و همراهی: میثم نمکی (رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران وبیدگل)، سیدجواد تکیه (معاون فرهنگی آستان هلال ابن علی(ع))، سرهنگ حبیب ا.. ذوالفقاری (مدیریت شرکت توسعه عمران و پایدار گردشگری کویر)، روح ا.. قربانی و عبدلی نهایت تقدیر و تشکر را داشته باشد.
بنابر برنامه ریزی ها، منتخب آثار عکاسان شرکت کننده در مجموعه تورهای عکاسی از کویر، در قالب نمایشگاهی گروهی ارایه خواهد شد.
از مهمترین اهداف برگزاری تورهای عکاسی پایگاه عکس چیلیک پس از نخستین دوره جشنواره تورهای عکاسی چیلیک شناسایی استعدادها و جذب علاقمندان و دوستداران هنر عکاسی در محیطی علمی، سالم و صمیمی است تا ضمن شرکت در فضایی عکاسانه از تاثیر شرایط کارگاهی و آموزش غیرمستقیم عکاسی بهره های لازم را برده و تجارب اولیه و تکمیلی خود را در زمینه عکاسی: مستند، مفهومی، منظره و طبیعت، روایی وگزارش، چهره، اجتماعی، معماری و … افزایش دهند.

مطابق با رسم تمامی تورهای عکاسی « پایگاه عکس چیلیک » مقرر شد تا با مشارکت همسفران فعال (صاحب اثر در گزارش تصویری و عکس های منتخب)، نشست نقد و بررسی عکس های این تور برگزار شده و عکس ها و نگاه برتر در این نشست بنا بر رای و نظر همسفران و حاضرین علاقه مند مورد معرفی قرار می گیرند.
تورهای آتی ” پایگاه عکس چیلیک ”
با هدف عکاسی از: روستاهای کردستان ، عکاسی از آبشار نوشهر، روستاهای اردبیل، طبیعت پاییزی جنگل های گلستان ، عشایر شاهسون، غروب ماسوله و صبحگاه قلعه رودخان، کویر شهداد، آبگیر الندان، روستا و کویر ورزنه، غار کتله خور، جزیره قشم، نهارخوران گرگان، پل ورسک و شیرگاه، عشایر دشت مغان، طبیعت آستارا، و … در دست هماهنگی وطراحی است که پس از برنامه ریزی معرفی خواهند شد.
برای مشاهده گزارش تصویری تور عکاسی طلوع در کویر « اینـجـــا » کلیک کنید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه عکس « نماهای بی‌نام » در رشت
پسین
نمایشگاه عکس « روایت گذشته » در موزه عکسخانه شهر

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست