1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. عکاسی با تلفن همراه سواد بصری جامعه را بالا برده است

عکاسی با تلفن همراه سواد بصری جامعه را بالا برده است

منبع: خبرگزاری تسنیم –

ابراهیم حقیقی عضو انجمن بین‌المللی طراحان گرافیک گفت: یکی از مزیت‌های تلفن‌های هوشمند این است که عکس‌های واقعا خوبی می‌توان با آن‌ها گرفت و همین ابزار سبب شده که سواد بصری جامعه بالا برود.

ابراهیم حقیقی از عکاس باسابقه کشورمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران پویا با اشاره به برگزاری جشنواره عکس «هشت» ویژه عکاسی با تلفن همراه گفت: برای تولید هر اثری در حوزه هنرهای تجسمی ـ اعم از نقاشی، مجسمه‌ یا عکس ـ ابزار اصلا مهم نیست، مهم نوع نگاه و شکل دیدن است.

وی درباره استفاده از ابزارهای نوین برای خلق آثار هنری به ویژه در حوزه عکاسی اظهار داشت: تلفن همراه به عنوان یکی از ابزارهای نوین خیلی کمک کرده است، مخصوصا به جوان‌هایی که نمی‌توانند سراغ ابزارهای حرفه‌ای و گران‌قیمت بروند.

این هنرمند باسابقه ادامه داد: تلفن‌های همراه هر روز به دوربین‌های بهتری تجهیز می‌شوند و عکس‌های واقعا خوبی می‌توان با آن‌ها گرفت. همین ابزار سبب شده که سواد بصری جامعه بالا برود و این یکی از مزیت‌های آن است.

داور جشنواره‌های تجسمی با اشاره به رونق جشنواره‌های عکس موبایلی تأکید کرد: برگزاری جشنواره‌های عکس و خواستن عکس با هر یک از ابزارهای حرفه‌ای یا عمومی مانند تلفن همراه، هیچ ایرادی ندارد و به نظرم تفاوتی نمی‌کند، چون موضوع تربیت نگاه و چگونه دیدن و نحوه انتقال دادن آن چیزی است که من بهتر از دیگران دیده‌ام یا توانسته‌ام کشف کنم.

حقیقی در پایان خاطرنشان کرد: برای هر موضوعی که می‌تواند برای جامعه مفید واقع شود، می‌توان از کسانی که این ابزار مفید را در خدمت دارند،‌ عکس خواست و آن‌ها را نمایش داد و باز هم سواد بصری جامعه را بیشتر و بیشتر کرد.

بر اساس این گزارش، جشنواره عکس «هشت» ویژه عکاسی با تلفن همراه با محوریت فرهنگ زیارت است که در قالب یکی از مجموعه برنامه‌های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) برگزار می‌شود. وجیه‌اله شیرمحمدی دبیر این جشنواره و نقش رویای بهشت متولی برگزاری این رویداد هنری است. آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره روز ۱۰ تیرماه آتی اعلام شده و علاقه‌‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در جشنواره می‌توانند به وبسایت www.rbphoto.ir مراجعه کنند یا کانال تلگرامی جشنواره را با نشانی @eightphot دنبال کنند.

انتهای پیام/

 

پیشین
برتری ایران در جشنواره عکس بین‌المللی چین
پسین
آخرین وضعیت انجمن عکاسان تبلیغاتی و صنعتی/ به ما اعتماد کنید

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست