1. خانه
  2. مقالات
  3. عکاسی در فصل زمستان

عکاسی در فصل زمستان

موضوع : عکاسی پایه

منبع مقاله : راهنمای جدید عکاسی

مترجم : فرانه فراهانی

برای یک عکاس، زمستان در مناطق معتدل، زمانی، ناامید کننده است زیرا مدت زمانی که نور در آسمان  است محدود می باشد . با این وجود ، زاویه پایین نور برای برخی موضوعات مناسب است و درختان عریان مناظری شگفت انگیز به وجود می آورند که در اوقات دیگر سال قابل مشاهده  نیستند . ازمیان تمام موضوعات مربوط به زمستان ، این برف است که لحظات خاصی را به دنبال دارد .
برف نقش مهمی در ترکیب بندی ایفا می کند چون روی تمام اشیاء و موضوعات را می پوشاند و همه آنها را محو می کند . همچنین مانند رفلکتور خوب عمل می کند ، نور را به زمین برگشت می دهد و روشنایی خاصی ایجاد می کند . اما برف اشکالاتی نیز در نور سنجی به وجود می آورد. در این حالت نورسنج داخلی ،  منطقه وسیعی از سفیدی را به خاکستری روشن تبدیل می کند . بسته به نوع روشنایی در محیط و اینکه برف چه مقدار از کادر را اشغال کرده است ، شما باید بین یک یا نیم استاپ ،  نوردهی را افزایش دهید.

بافت پیچیده درخت بید در زمستان و برف یک تصویر آبستره مونوکروم خلق کرده است .

برف کاملا نمای یک منظره را تغییر می دهد ، بیشتر جزئیات صحنه را از دید محو می کند و مناطقی را که به صورت طبیعی از هم جدا هستند بهم متصل می کند. این تصویر هوایی بوسیله یک هلیکوپتر عکاسی شده است . درختان برهنه و عریان بافتی متشکل ازشاخه ها و سایه ها به وجود آورده اند.

به غروب در این باغ توجه کنید که چگونه برف به دلیل قرار گرفتن در سایه ، رنگ آبی به وجود آورده است . مناطق سایه به دلیل انعکاس نور خورشید توسط برف، غیر مستقیم روشن شده اند.

برف در زمینهای گل آلود منظره ای ایجاد می کند که عناصری مثل جاده ها ، دیوارها و پرچین ها از حالت عادی نمایان تر می شوند. در این تصویر نور بعد از ظهر، به نشان دادن لایه ها و سطح کمک کرده است .

 

 

 

 

 

 

یک روز آفتابی در کوههای پوشیده از برف می تواند مشکلاتی برای نورسنجی ایجاد کند . برای اینکه مطمئن شوید برف ها کاملا سفید می افتند یک یا نیم استاپ نوردهی را افزایش دهید.

 

 

 

 

 

نکات کلیدی
به منظور اینکه سایه ها در مناطق برفی به رنگ آبی دیده نشوند می توانید از فیلتر ” وارم – آپ ” یا فیلتر ” اسکای لایت ” مناسب استفاده کنید.

در شریط جوی سرد، دوربین ممکن است بهترین عملکرد خود را نداشته باشد. بخصوص ، باطریهایی که در هوای گرم به خوبی کار می کنند ممکن است در هوای سرد ناگهان خالی شوند . در این شرایط باخود حتما باطریهای شارژ شده داشته باشید . با این وجود باطریهای خالی را دور نیاندازید – شاید آنها در هوای گرم دوباره فعال شوند.
دوربین و جعبه باطریها را نزدیک بدن خود نگه دارید تا از گرمای بدن شما آنها نیز گرم شوند.

پیشین
عکاسی پرتره (۲)
پسین
آموزش استفاده از نور طبیعی برای عکاسان مبتدی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست