1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. عکس‌هایی از بزرگان موسیقی دنیا که تاکنون ندیده‌اید

عکس‌هایی از بزرگان موسیقی دنیا که تاکنون ندیده‌اید

روزنامه «هافینگتون پست» در گزارشی تصویری مجموعه‌ای از عکس‌های قدیمی که چهره‌های شاخص جهانی را سوژه قرار داده‌، اما کمتر در معرض دید قرار گرفته‌اند را منتشر کرده است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عکس‌های دوستانه‌ی گروه‌های موسیقی معروفی چون «بیتل‌ها» ‌و «رولینگ استونز» و خوانندگان سرشناس، از جمله تصاویر جالبی هستند که هافینگتون پست در یکی از گزارشات خود با عنوان «عکس‌هایی که تصورات تاریخی شما را به هم می‌ریزند» منتشر کرده است.
4-179.JPG
در این گزارش به هفت عکس از این مجموعه می‌پردازیم که هنر عکاسی را به دنیای موسیقی پیوند داده‌اند:

۱- در این عکس که سال ۱۹۶۴ به ثبت رسیده، «بیتل‌ها» در کنار «محمدعلی کلی» بوکسور معروف دیده می‌شوند. «بیتل‌ها» گروه انگلیسی سبک «راک اند رول» بودند که با همکاری «جان لنون»، «پل مک‌کارتنی»، «جورج هریسون» و «رینگو استار» شکا گرفته بود. این گروه موسیقی در دهه ۱۹۶۰ فعالیت خود را آغاز کرد.

بیتل‌ها بعد از ۱۰ سال همکاری، در سال ۱۹۷۰ میلادی به علت ناسازگاری‌های مک‌کارتنی با گروه، از هم جدا شدند و حرفه انفرادی خود را ادامه دادند. بیتل‌ها پرفروش‌ترین گروه موسیقی در جهان بودند. آن‌ها تنها در انگلستان بیش از ۴۰ تک‌آهنگ و آلبوم به بازار ارائه دادند که در رتبه نخست جدول موسیقی این کشور قرار گرفتند. این موفقیت در بسیاری از کشورهای دیگر نیز تکرار شد. بیتل‌ها با فروش جهانی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون نسخه از آثار، پرفروش‌ترین گروه موسیقی جهان لقب گرفتند.

بیتل‌ها در کنار کلی

۲- این عکس «جیمی هندریکس» و «میک جَگِر» را در سال ۱۹۶۹ نشان می‌دهد. هندریکس گیتاریست، آوازخوان، ترانه‌نویس آمریکایی بود که تاثیر زیادی بر روی خواننده‌های سبک «راک اند رول» گذاشت. این هنرمند خودآموخته معمولا یک «فندر استرتوکستر» می‌نواخت. از آنجا که هندریکس چپ‌دست بود، گیتار را به صورت وارونه می‌نواخت. لقب افتخاری سِر و جایزه‌های گلدن گلوب و گرَمی از جمله افتخارات این خواننده، ترانه‌سرا، تهیه‌کننده موسیقی و فیلم و بازیگر انگلیسی است. او بیشتر شهرت‌اش را در جایگاه خواننده گروه «رولینگ استونز» کسب کرده‌ است.

جَگِر هم‌کاری‌اش با «رولینگ استونز» را در سال‌های آغازین دهه ۱۹۶۰ میلادی و در بدو تاسیس گروه آغاز کرد که تا به‌امروز هم‌چنان ادامه دارد. جَگِر به همراه «کیث ریچاردز» (گیتاریست گروه) یکی از زوج‌های مشهور ترانه‌سرایی هستند و همکاری‌های آن‌ها در اواسط دهه ۱۹۶۰، «رولینگ استونز» را به یک گروه مطرح موسیقی «راک اند رول» تبدیل کرد.

۳- «التون جان» از اسطوره‌های در قید حیات پیانوست. در این تصویر او در حال نواختن در هواپیمای شخصی‌اش دیده می‌شود. قدمت این عکس به سال ۱۹۷۶ برمی‌گردد. التون جان با نام اصلی «رجینالد کِنِث دِوایت» خواننده، آهنگساز و پیانیست اهل انگلستان است که تاکنون بیش از ۲۵۰ میلیون نسخه از آثارش در جهان به فروش رسیده است. او بیش از ۵۰ اثر در جدول ۴۰ ترانه برتر انگلستان ثبت کرده ‌است.

۴- این جمع خوشحال و سرزنده همان اعضای گروه معروف «رولینگ‌ استونز» هستند. این گروه راک انگلیسی در سال ۱۹۶۲ تشکیل شد و بین سال‌های ۱۹۶۴ تا ۶۵ در امریکا مشهور شد. «رولینگ استونز» به بخش جدایی‌ناپذیری از ضدفرهنگ دهه ۶۰ میلادی تبدیل شده بود. این عکس در سال ۱۹۶۳ گرفته شده است.

اولین ترکیب گروه شامل «برایان جونز» (نوازنده گیتار و هارمونیکا)، «یان استورات» (پیانیست)، «میک جگر» (خواننده اصلی و نوازنده هارمونیکا)، «کیث ریچاردز» (نوازنده گیتار و هم‌خوان)، «بیل وایمن» (نوازنده بیس) و «چارلی واتز» (درامر) بود. رولینگ استونز در دوران طلایی خودشان در میانه دهه ۶۰، نمادی از سرکشی جوانی بودند و همچنین به عنوان گروه «ضد بیتل‌ها» به تصویر کشیده می‌شدند.

اعضای گروه «رولینگ‌ استونز»

۵- «پل مک‌کارتنی»، «جان لنون» و «جورج هریسون» سه تن از چهار شگفت‌انگیز «بیتل‌ها» بودند که ۵۶ سال پیش در یک مراسم عروسی این عکس‌ را انداختند. مک‌کارتنی ۷۱ ساله تاثیرگذارترین ترانه‌سرا در تاریخ موسیقی آمریکا محسوب می‌شود. وی با همکاری در گروه موسیقی «بیتل‌ها» به شهرتی بین‌المللی دست یافت. مک‌کارتنی در کار نوشتن ترانه آهنگ‌های معروفی چون «دیروز» و «شب روز سخت» با جان لنون همکاری داشت.

لنون به‌عنوان یکی از اعضای موسس «بیتل‌ها» و یکی از تاثیرگذار‌ترین چهره‌ها در افزایش بافت تاریخی موسیقی عامه‌پسند، در سراسر جهان شناخته می‌شود. زمانی که در سال ۱۹۷۰ گروه «بیتل‌ها» از هم پاشید، او بصورت انفرادی حرفه‌اش را ادامه داد.

۶- در این تصویر «سلطان راک‌ اند رول» جوان را در لباس سربازی نشان می‌دهد. «الویس آرون پریسلی» ۲۳ ساله در سال ۱۹۵۸ عضو ارتش ایالات متحده آمریکا بود. این خواننده و هنرپیشه آمریکایی، یکی از موفق‌ترین شخصیت‌ها در هنر معاصر و موسیقی آمریکای قرن بیستم محسوب می‌شود. مرگ پریسلی در سن ۴۲ سالگی به محبوبیت وی در بین هوادارانش به فروش موفق کارهای او خاتمه نبخشید. او در دوران شکوفا شدن سبک «راک اند رول» به ویژه در نیمه‌ی دوم دهه ۱۹۵۰ بر آن حکمرانی می‌کرد‌، چنان که به «سلطان راک اندرول» مشهور شد. الویس پریسلی از سال ۱۹۵۶ به بعد با اجرای ۴۵ ترانه که از هر کدام از آن‌ها بیش از یک میلیون نسخه به فروش رفت و یا بازی در ۳۳ فیلم سینمایی و حضور در برنامه‌های تلویزیونی و کنسرت‌ها،‌ موفقیت‌ اقتصادی رکوردشکنی را کسب کرد.

۷- تصویر پایانی که روی پشت‌بام خانه‌ای در لندن ثبت شده، «بیتل‌ها» را در آخرین کنسرت گروهی‌شان نشان می‌دهد. تاریخ ثبت این عکس به سال ۱۹۶۳ بازمی‌گردد.

انتهای پیام

سربازی «الویس پریسلی»

«بیتل‌ها» در مراسم عروسی

التون جان در هواپیمای شخصی

«هندریکس» و «میک جَگِر»

«بیتل‌ها» روی پشت‌بام
پیشین
مجموعه عکس ” ایران امروز ” منتشر شد
پسین
آثار عکاسان انجمن سینمای جوان در فرهنگستان

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست