1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. عکس‌هایی از کشتار پشه‌ها!

عکس‌هایی از کشتار پشه‌ها!

سرویس: فرهنگی و هنری – تجسمی و موسیقی

New Image88-1.JPG

یک عکاس با به نمایش گذاشتن عکس‌هایی از پشه‌هایی که توسط خودش کشته شده‌اند، نمایشگاه متفاوتی در گالری طراحان آزاد برگزار کرده است.

میلاد هوشمندزاده در گفت‌وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره این نمایشگاه اظهار کرد: ۲۰ عکس در ابعاد مختلف از پشه‌هایی که مدتی پیش آن‌ها روی دیوار کشته شده بودند گرفتم و آن‌ها را به صورت یک مجموعه به نمایش گذاشته‌ام

او درباره سوژه عجیب و متفاوت این نمایشگاه گفت: چیزی که برای من جالب بود فرم بدن این موجودات است که همه آن‌ها از دور مثل یک نقطه دیده می‌شوند و وقتی نزدیک‌شان می‌شوی، هر کدام به یک شکل خاص له شده‌اند. احساس می‌کنم لحظه کشته شدن آن‌ها شباهت‌هایی با لحظه عکس گرفتن دارد که در معرفی نمایشگاه بهتر توضیح داده شده است.

این عکاس همچنین عنوان کرد: تا یک دوره‌ای مطمئن نبودم این عکس‌ها را به نمایش بگذارم، اما بالاخره این نمایشگاه برگزار شد.

در متن معرفی این نمایشگاه آمده است:«تپ!

یک: همه این پشه‌ها را خودم کشتم، با همین دست‌های خودم. چون روی مخم بودند، چون وارد قلمرو من شده بودند. اما می‌شد از شرشان خلاص شد، چون زورم به‌شان می‌رسید و چون کشتن پشه مشروع‌ترین شکل کشتن است. دلیلی نداشت به این فکر کنم که «آیا من هم روی مخشان هستم یا نه؟»

دو: بی‌دلیل نیست که عکاسی را به شکار تشبیه می‌کنند. وقتی با اسلحه موجودی را هدف می‌گیری، و ماشه را می‌چکانی او فیکس می‌شود، تا ابد. درست مثل وقتی کادرت را می‌بندی دکمهٔ شا‌تر را فشار می‌دهی و موجود زندهٔ سوژهٔ عکاسی فیکس می‌شود، تا ابد.

نمایشگاه تپ

سه: وقتی پشه‌ها زیر دستمان له می‌شوند، ما لحظه مرگشان را نمی‌بینیم. درست مثل لحظه‌ای که عکسی را می‌گیریم و آینهٔ دوربین بالا می‌رود، جلوی منشور را می‌گیرد و شا‌تر باز و بسته می‌شود. ما در آن لحظه از ویزور چیزی نمی‌بینیم. در لحظه عکس گرفتن دقیقا از‌ همان چیزی عکس می‌گیریم که نمی‌بینیم.

چهار: من هم این پشه‌ها را از دور، هدف می‌گرفتم، دستم را به آرامی‌ بالا می‌آوردم، طوری که متوجه نشوند، چیزی شبیه یک هواپیمای جنگندهٔ رادارگریز، و در یک لحظهٔ مناسب «تپ».

پنج: همه لکه‌های خونی که می‌بینید خون خودم است.

شش: در تمام زمانی که این‌ها را عکاسی می‌کردم به چیزی جز ترکیب‌بندی و نور فکر نمی‌کردم. به اینکه آیا کسی آن را می‌خرد یا نه؟»

نمایشگاه عکس‌های میلاد هوشمندزاده از ۱۷ تا ۲۲ مرداد از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری طراحان آزاد به نشانی میدان فاطمی، میدان گل‌ها، میدان سلماس، شماره ۵، میزبان علاقه‌مندان به هنر عکاسی است.

نمایشگاه تپ

انتهای پیام

پیشین
دغدغه‌های یک هنرمند عکاس؛از ثبت هنرمندانه تا ثبوت بازاری!
پسین
اقدام قابل تحسین مرکز فرهنگی آموزشی « دارالفنون »

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست