1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. عکس‌های ۲۶ عکاس روی دیوار رفت

عکس‌های ۲۶ عکاس روی دیوار رفت

منبع: ایسنا –

نمایشگاه آثار سه نسل از عکاسان زن ایران با عنوان «۲۶ عکاس» افتتاح شد.

57372128امیرحسین حشمتی – برگزارکننده‌ی این نمایشگاه – در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: یک سال طول کشید تا ایده‌ی شکل گرفته در ذهنم برای این نمایشگاه را به اجرا درآورم. ابتدا تصمیم گرفتم برای این‌که خدمتی به جامعه‌ی عکاسی کرده باشم، نمایشگاهی از عکاسان پیشکسوت برپا کنم، اما بعدها به این نتیجه رسیدم که نمی‌توان خطی بین پیشکسوت بودن یا نبودن عکاس‌ها کشید. به همین دلیل تصمیم گرفتم برای محدود کردن وسعت بالای عکاسی و عکاس‌ها، نمایشگاهی از آثار عکاسان زن برگزار کنم.

او ادامه داد: برای برپایی یک نمایشگاخ خاص، یک فهرست ۳۱ نفره از عکاسان زن را که به کارهای‌شان علاقه‌مند بودم تهیه کردم. پنج نفر از آن‌ها به دلایل مختلف از این فهرست کنار رفتند و در نهایت ۲۶ عکاس برای نمایشگاه انتخاب شدند.

حشمتی همچنین بیان کرد: در این نمایشگاه آثار سه نسل از عکاسان زن ایران در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است. به آن‌ها تم خاصی ندادم تا محدود نشوند. فقط گفتم یک دیوار سه متری در اختیار شماست تا آثارتان را با یک استیتمنت در اختیار نمایشگاه بگذارید. در نهایت با همدلی عکاسان این نمایشگاه شکل گرفت و آثار آن‌ها روی دیوار رفت.

او افزود: در این نمایشگاه ۱۶۰ عکس از ۲۶ عکاس روی دیوار گالری قرار گرفته است. همچنین در روز افتتاحیه کتاب آثار نمایشگاه به همراه مصاحبه‌هایی با عکاسان رونمایی شد.

مهروا آروین، آبنوس البرزی، غوغا بیات، مریم تخت‌کشیان، باران جعفری، سمیه جعفری، رعنا جوادی، زهرا خرمی، گوهر دشتی، مریم رحمانیان، هلیا رضایی، کمند رضوی، کیمیا رهگذار، آزیتا سمناک، مریم سعیدپور، نازلی عباس‌پور، نغمه قاسملو، شادی قدیریان، کتایون کرمی، هنگامه گلستان، نسیم گلی، یلدا معیری، تهمینه منزوی، حنا میرجانیان، مهشید نوشیروانی و همیلا وکیلی عکاسان حاضر در این نمایشگاه هستند.

نمایشگاه «۲۶ عکاس» از ۳۰ مهر تا ۱۲ آبان‌ماه شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۱۱ تا ۱۹ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «شیرین» به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه ۱۳، شماره ۵ ادامه دارد. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

پیشین
اثری از کیارستمی در نمایشگاه « هنر و اچ آی وی/ ایدز » به فروش رفت
پسین
برندگان مسابقه عکاسی حیات وحش سال

به تازگي منتشر شده

۱ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • مریم خداوردی
    ۱۲ آبان ۱۳۹۵ ۱۳:۲۹

    بازدید از نمایشگاهی با ۲۶ عکاس بسیار هیجان انگیز بود . دیدن عکسهایی با نگاههایی متفاوت. البته پس از بازدید متوجه شدم که کار آسانی نیست که از آثار ۲۶ عکاس یکجا بخواهی دیدن کنی. چراکه پس از دیدن آثار چند عکاس دیگر گیج و خسته شده بودم و مرتب باید متن یک عکاس را میخواندی و در دنیای او فرو میرفتی و بعد عکاس بعدی. خودم به شخصه بعد از چند عکاس برایم این کار دشوار شد و با تمرکز نمیتوانستم عکسها را ببینم.
    آثاری بسیار خوب و قوی در میان عکسها دیدم مانند عکسهای خانم هنگامه گلستان و لذت بردم ولی بعضی آثار را نمیتوانستم درک کنم و ارتباط برقرار کنم شاید به خاطر این بود که عکاس به دلیل محدودیت جا مجموعه کامل عکسهایش را به نمایش نگذاشته بود .
    در هر صورت تجربه جالبی بود مخصوصا در مدل ارئه، که فرم و رنگ قابهای هر عکاس متفاوت بود، خستگی چشم را به خاطر تعداد بالای آثار کم می کرد.
    به همه عکاسان این نمایشگاه تبریک عرض می کنم و آرزوی موفقیت دارم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست