1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. عکس «کاخ نشین» سعید فلاح فر در گرجستان گشایش یافت

عکس «کاخ نشین» سعید فلاح فر در گرجستان گشایش یافت

نمایشگاه «کاخ نشین» با خوشامدگویی رایزن فرهنگی در موزه تاریخ تفلیس و با استقبال و حضور علاقه مندان و تعدادی از هنرمندان گرجی، رئیس انجمن فرهنگی ایرانیان مقیم گرجستان، چندی از استادان زبان و تاریخ افتتاح شد.

به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، در طی آیین گشایش این رویداد فرهنگی_هنری در این مراسم مدیر موزه تاریخ در جمع مشتاقین به حضور در این نمایشگاه حاضر شد و گفت: این سومین برنامه هدفمند موزه در این قالب است و ابراز امیدواری کرد همچنان تداوم داشته باشد.

سعید فلاح فر، عکاس مجموعه هم توضیحاتی در باره نمایشگاه ارائه داد. او گفت: حتما شنیده اید که مثلا موسیقی، نقاشی و… زبان بین المللی هستند. اما آیا واقعاً چنین است؟ قطعا نیست. این که هنری غیرمتنی بر زبان، بدون کلام و واژه عرضه می شود، به معنی بین المللی بودن و قابلیت درک همانی نیست. هر هنری با یشینه های فرهنگی و کلیدواژه های فرهنگی ارتباط دارد و بدون درک و فرض این سابقه کامل نیست.
فلاح فر افزود: معماری و عکاسی هم از این قاعده مستثنی نیست. بناهای تاریخی تنها بهانه گردشگری نیست. اگر زبان معماری شناخته شده باشد؛ این بناها می توانند منبع فهم مستند و غیرقابل انکاری از تاریخ، شرایط اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و… دوره های تاریخی باشد.

این نمایشگاه با تاکید بر این مهم شکل گرفته است. به همین دلیل از ارائه فاخر، اعم از قاب و چاپ و… یا ارائه تصاویر توریستی و… پرهیز شده تا به جای جلب مخاطب با زیبائی ظاهری، بیننده را بیشتر به این وجه از عکاسی و معماری متمرکز کند. از میان ژانرهای مرسوم عکاسی جاذبه های میراث فرهنگی، فضای خاص عکس ها هم در خدمت همین ایده انتخاب شده است.

فلاح فر در مرد انتخاب شهر تفلیس برای نمایش این مجموعه گفت: مجموعه عکس کاخ نشین از کاخ موزه نیاوران نماینده چند دوره تحول تاریخی و سیاسی است که البته با تحولات سیاسی سال های گذشته در گرجستان و.. می تواند منجر به زبانی مشترک برای قرائت تایخی و هویتی عکس و معماری باشد. نمایشگاه کاخ نشین تا ۱۱ اکتبر ادامه دارد.

منبع:c

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
نمایشگاه گروهی عکس «نور» در گالری نگاه
پسین
نمایشگاه انفرادی عکس «کپی برابر اصل» ‎آی سودا اکثت در گالری شمیده

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست