1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. عکس استاد کوچکپور به موزه دورهمی اهدا شد

عکس استاد کوچکپور به موزه دورهمی اهدا شد

یک قطعه عکس از آثار عکاس حرفه ای استان گیلان از سوی فاطمه هاشمی بازیگر به عنوان میهمان برنامه دورهمی به موزه دورهمی اهدا شد.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک برنامه تلویزیونی دورهمی با اجرای مهران مدیری که از جمله برنامه های پرمخاطب شبکه نسیم می باشد که در نوبت پخش شامگاه پنجشنبه ۱۴ اردی بهشت ماه پذیرای حضور فاطمه هاشمی به عنوان میهمان برنامه شد.
مطابق با رسم این برنامه در انتهای گفت وگو و طرح پرسش های مهران مدیری با فاطمه هاشمی، میهمان برنامه هدیه ای را به موزه دورهمی اهدا می کند که در نهایت عواید فروش آن صرف اهداف خیریه برنامه می شود.
فاطمه هاشمی در این بخش خود را متولد بهمن ماه سال ۱۳۴۷ در شهرستان بندرانزلی استان گیلان خواند به حضور هنرمند عکاس استاد محمد کوچکپور کپورچالی عکاس برجسته و نامدار استان گیلان اشاره کرد که سوابق درخشانی هم در برگزاری نمایشگاه های عکس از آیین ها و فرهنگ زندگی روستانشینان مناطق ییلاقی شهرستان های کپورچال و بندرانزلی و سایر نقاط استان دارد. این بازیگر دریافت یک قطعه عکس از آثار استاد کپورچالی را با موضوع « غروب خورشید در ساحل دریاچه خزر » با کسب اجازه از محضر ایشان به موزه دورهمی تقدیم کرد که با استقبال حاضرین و مجری برنامه مواجه شد. در انتهای این بخش از برنامه این بازیگر طنز تلویزیون، خواستار دعای خیر تمامی حاضرین و هموطنان برای سلامتی استاد پیشکسوت عکاسی گیلان محمد کوچکپور کپورچالی شد که چندی است در بستر و دوران استراحت پس از مداوای پزشکی بسر می برند.

محمد کوچکپور کپورچالی متولد سال ۱۳۳۴ روستای کپورچال از توابع شهرستان بندرانزلی است که در طی سالهای ۱۳۶۶ تا ۱۳۸۶ از جمله فعال ترین عکاسان کشور در حوزه قوم نگاری و نمایش عکس و آثار به شمار می رود. کتاب عکس «گیلان بهشت طبیعت» دربرگیرنده عکس های این عکاس هنرمند از مجموعه آثار ایشان پیرامون فرهنگ و آیین و طبیعت و مردم استان گیلان است و از موفق ترین سوابق حضور آثار وی می توان به: برگزیده شدن عکس های کوچکپور در ۴ دوره جشنواره عکس یونسکو اشاره کرد.
استاد محمد کوچکپور کپورچالی چندی پیش به دلیل کنترل بیماری و طی درمان در یکی از بیمارستان های تهران بستری بودند و در زمستان سال ۱۳۹۵ از سوی انجمن عکاسان رشت مورد تقدیر و عیادت قرار گرفتند.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
همزمان با نمایشگاه از کتاب عکس «جنگ خاموش» رونمایی شد
پسین
روستاهای اصیل کُردنشین کردستان میزبان عکاسان شدند

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست