1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. عکس های دی روز اورامان، امروز به نمایش درآمد

عکس های دی روز اورامان، امروز به نمایش درآمد

عکس های اورامان قدیم با همت و اراده ی اهالی ساکن در این منطقه ی تاریخی، گردآوری شده و در دفتر گردشگری اورامان تخت به نمایش گذاشته شده است.
به گزارش خبرنگار ” پایگاه عکس چیلیک ” دفتر گردشگری اورامان تخت، با اهداف فرهنگی شامل راهنمایی گردشگران، معرفی نقاط گردشگری، معرفی صنایع اصیل منطقه اورامان، برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی و ترویج فرهنگ گردشگری، با مدیریت صباح دهقانی، فعالیت خود را همزمان با زمستان سال جاری آغاز کرده است.

عکس های دی روز اورامان، امروز به نمایش درآمد

در این میان نمایشگاهی از عکس هایی قدیمی به همت و پیگیری و کارشناسی صلاح قاسمی و یعقوب مرادی از اهالی “اورامان تخت” جمع اوری و در محل این دفتر گردشگری برپا شده است.

موضوع اغلب ۱۱۵ قطعه عکسی که در اندازه ۲۰ در ۳۰ سانتیمتر به نمایش درآمده: عروسی های منطقه اورامان، زندگی عمومی مردم، بازی های محلی از جمله (قولان) و عکس هایی از دانش آموزان در سال ۱۳۶۳، زمستان در اورامان و در میان عکس ها قدیمی ترین عکس منطقه مربوط به دهه ۴۰ و قدیمی ترین عکس مربوط به مراسم اصیل پیر شالیار مربوط به دهه ۵۰ هجری شمسی بوده است.

عکس های دی روز اورامان، امروز به نمایش درآمد

صباح دهقانی متولد سال ۱۳۵۶ و دانش اموخته مدرک کارشناسی زیبان و ادبیات عرب است ایشان هدف از نمایش عکس های اصیل از منطقه اورامان و محوریت اصلی از راه اندازی دفتر گردشگری را به این ترتیب نام برده است:
۱)توسعه وپایداری صنعت گردشگری در منطقه ی اورامان
۲)آموزش مردم جهت ارتقاء فرهنگ پذیرش گردشگر و تامین منافع گردشگری
۳)برپایی نمایشگاهای متنوع به منظور معرفی هرچه بیشتر منطقه با هدف تامین نیاز گردشگران
۴)برگزاری جشنواره ها و دعوت از کارشناسان امور گردشگری
۵)طراحی و پشتیبانی اطلاعاتی گردشگران در سایر امور مورد نیاز
۶)شناسایی و رفع موانع اصلی کمبودها ومشکلات بر سر راه توسعه ی گردشگری
۷)برنامه ریزی در هر چه بهتر برگزار کردن مراسم های محلی، بومی اورامان

عکس های دی روز اورامان، امروز به نمایش درآمد

“صباح دهقانی” از عکس به عنوان یک سند تاریخی و باورمند، یاد کرد و اظهار داشت: مستندترین نشانه ها را در نمایش این شناسنامه های فرهنگی منطقه اورامان می توان جستجو کرد. عکس های به نمایش گذاشته شده در این محل، به عنوان یک شناسنامه دائمی برای اهالی فرهنگ و هنر محسوب می شود.
دهقانی با پذیرش دیگر عکس های تاریخی منطقه از سوی مالکان آلبوم های شخصی در ادامه تکمیل این پروژه، تاکید کرد: دیدار از این نمایشگاه در تمامی روزهای هفته و در ساعات کاری این دفتر رایگان است.
دفتر گردشگری اورامان تخت در استان کردستان، شهرستان سروآباد، شهر اورامان تخت، مسیر جاده اصلی، جنب نیایشگاه پیرشالیار واقع شده است.
عکس ها: میران(شورش) مباشری

پیشین
عکاسان مطبوعات میزبان چهارمین روز « ده روز با عکاسان »
پسین
سی ومین شماره فصلنامه «عکاسی خلاق» منتشر شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست