1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. فراخوان اعطای گرنت به آثار پروژه عکس و چیدمان « اهل حرم »

فراخوان اعطای گرنت به آثار پروژه عکس و چیدمان « اهل حرم »

دبیرخانه نمایشگاه سالانه عکس عاشورایی « اهل حرم » مستقر در دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک به آثار پروژه عکس و چیدمان این نمایشگاه گرنت هنری اعطا می کند.

دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک مطابق با رسم معمول هر ساله خود در نظر دارد تا در ماه محرّم سال جاری نیز نمایشگاهی از آثار عکاسان آیینی و نگاه های عاشورایی برگزار نماید.
شورای برنامه ریزی این نمایشگاه نیز در نظر دارد تا مطابق با تأسّی به فرمایش بانوی کارزار نینوا و کلام ایشان مبنی بر «ما رایت الّا جمیلا» همچنان ابعاد «حماسی-عرفانی» این رویداد آیینی را مورد توجه قرار داده و به نمایش بگذارد.
البته که تلاش برای سعی در تشخیص و پرهیز به نمودها و نمادهای خرافه ها و مصادیق آنها در راس منظور دست اندرکاران خواهد بود.
عکاسان و هنرمندان علاقمند حضور در این امر، برای برخورداری از دریافت این گرنت هنری ضرورت دارد تا با مطالعه شرح اهداف این امر و ضوابط این نمایشگاه عکس و چیدمان، شرایط ارسال اثرشان را با آیین نامه مطابق نمایند.

۱-نمایشگاه در دو بخش هنرهای ترکیبی و صرفا «تک عکس» برگزار می شود.
۲-شرکت در بخش «تک عکس» مستلزم پرداخت هزینه مشارکت و مشارکت در بخش «هنرهای ترکیبی» بنا بر تشخیص کارشناسان امر مستلزم دریافت [highlight]کمک هزینه اجرا و نمایش تا سقف ده میلیون ریال[/highlight] است.
۳-مدت زمان اعلام شده برای تحویل اثر [highlight]در هر بخش تا پایان روز شنبه ۲۹ تیر ماه جاری[/highlight] تعیین شده است. لازم به تاکید است این زمان به هیچ وجه قابلیت تمدید ندارد.
۴-شرکت کنندگان در بخش «تک عکس» امکان ارسال ۳ اثر و در بخش «هنرهای تکمیلی» مجاز به ارسال یک اثر بر پایه «عکس» می باشند.
۵-دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک برای شرکت کنندگان همسفر با تور عکاسی چیلیک و آثار دریافتی از مقاصد تعریف شده امتیازی در نظر خواهد داشت. البته که تمامی آثار بر مبنای هدف واحد نمایشگاه ارزیابی و انتخاب خواهند شد.
۶- مجموعه آثار دریافتی در بخش «هنرهای ترکیبی» بایستی بر پایه تلاشی عکاسانه و با محوریت عکس ، ارایه و تعریف شوند.
۷- پرداخت این گرنت آیینی مشمول پروژه هایی است که با ایده هایی نو، به نتیجه رسیده و تنها در بخش ارایه با مشکلات مالی، دچار توقف شده اند. ارایه طرح هایی برای آغاز و انجام دیگر پروژه،‌ شامل حال این فراخوان نمی باشد.
۸-آثار شرکت داده شده در بخش هنرهای ترکیبی با توجه به حجم و تناسب بایستی از سوی هنرمند، شرایط مناسب در موقعیت نمایشگاه را برای خود تعریف کند.
۹- ارسال فایل نمونه اثر به همراه شرح اثر به نشانی الکترونیکی: AhleHaramGrant@gmail.com ضروری است. درج توضیح اثر در هر دو بخش برای هر شرکت کننده الزامی می باشد. تشریح صحیح اثر نیز از مواردی است که در صورت صحّت، از امتیازی ویژه برخوردار است.
۱۰-این یک حرکت مستقل از سوی دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک به شمار می رود. تحقیق در خصوص صحّت این نکته که هیچ حمایت و وابستگی و پشتیبانی از سوی نهاد، انجمن و صنفی شامل این رویداد نمی باشد، برعهده شرکت کننده است. این در حالی است که شرایط برای مشارکت و حمایت هر شخص و اندیشه ای که دلیل بهبود جنبه های ایده پردازی، اجرا و ارایه اثر و نمایشگاه باشد، فراهم و آنچه لازم به تامین باشد، مهیّا است.
۱۱- شرکت کنندگانی مجاز به شرکت در این فراخوان می باشند که بندهای فراخوان را کامل مطالعه کرده و نسبت به پذیرش آنها آگاهی کامل داشته باشند.
۱۲- پس از برگزاری نمایشگاه، سعی بر آن است که آثار در قالب کتاب عکس تنظیم و تدوین شوند. در این باره تابع شرایط و مقتضیات روز با صاحبان اثر به توافق مرضی الطرفین خواهیم رسید.
۱۳- سعی برگزارکننده توجه به هدفی متعالی، جامع و متّحدالمنافع است. از این رو توجه به این نکته می تواند شرایط را برای شرکت کننده و پذیرنده سهل و آسان نماید.
۱۴- گواهی حضور در نمایشگاه با نام شرکت کننده بدیهی ترین حق مسلّم هر هنرمند صاحب اثر است که در پایان دوره نمایشگاه به ایشان و یا وکیل قانونی وی اعطا خواهد شد.

دبیر فراخوان اعطای گرنت هنری عاشوراییان «مهدی سروری» و مدیر هنری این گرنت «ابراهیم باقرلو» است. مسئولیت دبیرخانه را نیز «محمدرضا خرازی» بر عهده دارد.
علاقمندان و متقاضیان می توانند جهت طرح پرسش و هماهنگی های لازم در خصوص شرکت در این رویداد با شماره تماس: ۸۸۳۴۸۸۲۴ و یا همراه: ۰۹۱۲۲۷۹۷۷۱۷ در ارتباط باشند.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه عکس « خودردیابی، فصل سوم پروژه روزمرگی‎های معاصر » در گالری سایه
پسین
گزارش برگزاری سومین دو روزه عکاسان گیلان در رشت

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست