1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. فراخوان جشنواره عکس «امروز عاشورا»

فراخوان جشنواره عکس «امروز عاشورا»

منبع: ایسنا –

 

» سرویس: فرهنگی و هنری – تجسمی و موسیقی

معاون فرهنگی منطقه آزاد انزلی از فراخوان جشنواره عکس با گوشی‌های همراه «امروز عاشورا» توسط این معاونت خبر داد و گفت: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره، ۱۷ تا ۳۰ آبان‌ماه است.

سیدضیاء‌الدین شفیعی، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد انزلی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه گیلان، از فراخوان جشنواره عکس «امروز عاشورا» خبر داد و اظهار کرد: یک دوره مسابقه عکاسی با گوشی ‌های همراه با هدف فرهنگ ‌سازی و استفاده صحیح و خلاقانه از تلفن همراه توسط معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری منطقه‌ آزاد انزلی برگزار می ‌شود.

وی با بیان اینکه عکس ‌های ثبت شده به وسیله گوشی ‌های همراه با نگاه آزاد به واقعه عاشورا یکی از بخش های رقابتی این مسابقه است، افزود: تمامی کاربران تلفن همراه بدون هیچ‌ گونه محدودیتی و تنها با شرط داشتن گوشی‌ هایی که قابلیت عکاسی داشته باشد، می‌ توانند در این مسابقه شرکت کنند.

این مسئول فرهنگی به نحوه ارسال آثار اشاره کرد و ادامه داد: علاقه ‌مندان می‌ توانند حداقل یک و حداکثر پنج اثر خود را با موضوع یاد شده به نشانی freeanzali@gmail.com ارسال کنند و یا در یک DVD و حضورا به دبیرخانه جشنواره به نشانی معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد انزلی، نگارخانه آسمان، به شماره تلفن ۴۴۴۵۰۰۴۹ ۰۱۳ تحویل دهند(فرم شرکت در مسابقه باید حضوراً تکمیل شود).

معاون فرهنگی منطقه آزاد انزلی اصول زیبایی شناسی و بهره گیری از ویژگی‌ ها و قابلیت‌های گوشی‌های همراه در خلق آثار را مورد توجه گروه داوری دانست و گفت: داوری آثار توسط محمد کوچکپور کپورچالی، علیرضا هاشم زاده و فریدون بحرپیما انجام خواهد شد.

شفیعی با اشاره به شرایط عمومی شرکت در این مسابقه، اضافه کرد: شرکت در این جشنواره محدودیت سنی ندارد، دریافت اثر یا آثار از طریق مراجعه حضوری صاحب اثر یا نماینده وی انجام خواهد شد که در این صورت معرفی ‌نامه صاحب اثر الزامی است، عکس ‌های ارسالی باید مطابق با موازین اخلاقی، اسلامی و فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران باشد و در صورت عدم تطابق آثار ارسالی با موازین موصوف و موضوع مسابقه، اثر یا آثار مزبور از دور رقابت خارج خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای هر عکس، نام عکاس، نام تجاری گوشی همراه و مشخصات لنز گوشی باید قید شود، ادامه داد: به آثاری که پس از زمان تعیین شده، ارسال شوند یا یکی از قوانین مسابقه را نقض کنند، ترتیب اثر داده نخواهد شد، به کلیه متقاضیانی که آثارشان به مسابقه راه می ‌یابد، گواهی شرکت اهدا می شود، پس از ارسال اثر، امکان انصراف و خروج از مسابقه وجود ندارد، برگزارکننده مجاز است آثار منتخب را در امور نمایشگاهی، انتشاراتی، اطلاع‌ رسانی و تبلیغاتی خود استفاده کند، آثار راه یافته در نمایشگاهی تحت عنوان «امروز عاشورا» به نمایش عمومی درخواهند آمد و تصمیم گیری در قبال مسائل پیش ‌بینی نشده بر عهده‌ برگزارکنندگان مسابقه است.

معاون فرهنگی منطقه آزاد انزلی با اشاره به شرایط قابل قبول اثر یا آثار، خاطرنشان کرد: عکس ‌ها می ‌توانند رنگی یا سیاه و سفید باشند، هر هنرمند می ‌تواند حداقل یک و حداکثر ۵ قطعه عکس برای جشنواره ارسال کند، عکس‌ ها می ‌توانند با نرم افزارهای تلفن همراه تا جایی ویرایش شوند که سندیت عکس مخدوش نشود، عکس‌ ها باید فاقد لوگو، نوشته و تاریخ و دارای فرمت jpeg باشد و حداکثر حجم عکس ها ۳ مگابایت تعریف شود.

شفیعی با بیان اینکه به ۱۰ اثر برگزیده، دیپلم افتخار و جایزه‌ نقدی به ارزش ۳ میلیون ریال اهدا خواهد شد، خاطرنشان کرد: مهلت ارسال آثار ۱۷ لغایت ۳۰ آبان ماه ۹۳ است و جمعه، ۲۱ آذر ماه امسال مصادف با اربعین حسین بن علی(ع)، زمان برگزاری مراسم اعلام نتایج، اهدای جوایز و نمایش آثار است.

وی در پایان یادآور شد: کلیه آثاری که به بخش مسابقه راه می ‌یابند، از تاریخ ۲۱ آذر به مدت یک هفته در نوروزخانه منطقه‌ آزاد انزلی به نمایش عمومی گذاشته خواهد شد و آثار ارسالی در مجموعه ‌ای تحت عنوان «امروز عاشورا» به چاپ خواهند رسید.

انتهای پیام

پیشین
فراخوان مسابقه عکس « تصویر عاشقان حسینی »
پسین
فراخوان نخستین سوگواره سراسری عکس « خط سوم »

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست