1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. فراخوان سومین جشنواره عکس دانشگاه آزاد اسلامی

فراخوان سومین جشنواره عکس دانشگاه آزاد اسلامی

دبیرخانه سومین جشنواره سراسری عکس دانشگاه آزاد اسلامی با ارسال متن فراخوان این دوره از جشنواره به دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک از مخاطبین و علاقمندان جهت شرکت در این رقابت دعوت به حضور کرد.
متن فراخوان دریافتی این دوره از جشنواره عکس دانشگاه آزاد اسلامی به این شرح است:

اگر فقط یک صحنه قادر به ترسیم خود بود، حقیقت واقعی تر دیده می شد.

عکاسی از ظریف ترین و زیباترین جلوه های پیشرفت هنری و فنی در قرن اخیر است و به همین اعتبار از مهم ترین ابزار و لوازم پژوهش و مطالعات جامعه شناسی و مردم شناسی و نقل و انتقال اطلاعات و اخبار به شمار می رود. از ویژگی های مهم عکاسی؛ صداقت، امانت، سرعت ضبط، دقت ترسیم و شخصیت و بینش عکاسی مد نظر است. البته موضوعات عکاسی شخصیت عکاس را آشکار می کنند و ما می توانیم نظاره گر تجربه دیداری صاحب اثری باشیم که در لحظه ای خاص، اتفاقی را به ثبت رسانده است.

از این رو در سومین دوره برگزاری جشنواره عکس دانشگاه آزاد اسلامی بر آن شدیم تا با موضوعاتی در خور توجه؛ افکار، آراء، نگرش، زندگی و فعالیت های دانشجویی و فارغ التحصیلان را در محیط های علمی و فرهنگی کشور، بیشتر نمایان کنیم و نگاه دیگران را به دانشجو و دانشگاه هویدا نماییم.
که این خود نقدی است عالمانه و آگاهی از آن در بین اقشار فرهیخته دانشگاه ها باعث رفع نواقص و اتحاد بین دانشجویان و فارغ التحصیلان و مسئولین است.انشاالله

فراخوان سومین جشنواره عکس دانشگاه آزاد اسلامی

موضوعات جشنواره:
سومین دوره این جشنواره در سه بخش رقابتی برگزار خواهد شد

۱) دانشجو و دانشگاه :
شرکت در این بخش برای تمامی عکاسان و علاقمندان آزاد می باشد.
که می توانند حداکثر ۱۰ قطعه عکس و یا یک مجموعه عکس با موضوع ” دانشجو و دانشگاه ” ارسال نمایند.
۲)آزاد:
شرکت در این بخش فقط مختص دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی از بدو تاسیس تا کنون می باشد.
که می توانند حداکثر ۱۰ قطعه عکس و یا یک مجموعه عکس با موضوع ” آزاد ” مطابق با موازین و مقررات جمهوری اسلامی ارسال نمایند.
۳)پایان نامه عملی عکاسی :
شرکت در این بخش فقط مختص دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته عکاسی دانشگاه آزاد اسلامی از بدو تاسیس تا کنون می باشد که تا پایان ترم اول سال تحصیلی ۸۹-۸۸ از پایان نامه خود دفاع کرده باشند.

آخرین مهلت ارسال عکس:
۳۰ بهمن ماه ۱۳۸۸(تا ۱۰ اسفندماه۱۳۸۸تمدید شد)

دبیر جشنواره: بصیر اقارب پرست
مدیر اجرایی جشنواره: محمدرضاخسروی فر
هیات داوران: سیف الله صمدیان، فرهاد فخریان، اسماعیل عباسی، محمود کلاری، شیرین حکمی، کتایون قدس راد و رعنا جوادی(پس از درگذشت بهمن جلالی جایگزین همسرشان بهمن جلالی شدند)

مقررات جشنواره:

۱- حضور تمامی عکاسان و علاقمندان در بخش مسابقه عکس با موضوع ” دانشجو و دانشگاه ” بلامانع است.
۲- فقط حضور دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در تمامی بخشهای این جشنواره مجاز می باشد.
۳- ارسال کپی کارت دانشجویی و یا کپی گواهی نامه پایان نامه تحصیلات دوره دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی به همراه آثار ارسالی الزامی می باشد در غیر این صورت دبیرخانه جشنواره از شرکت دادن آثار ارسالی در بخشهای مسابقه جشنواره معذور می باشد.
۴- هر عکاس می تواند حداکثر ۱۰ قطعه عکس با موضوع ” دانشجو و دانشگاه ” و یا ” آزاد” ویا یک مجموعه عکس مرتبط با موضوع مسابقه به دبیرخانه جشنواره ارسال نماید.(این بخش به ارسال عکس به تعداد نامحدود تغییر یافت)
۵- به افرادی که آثارشان به بخش نمایشگاهی جشنواره راه یافته باشد گواهی معتبر شرکت در جشنواره اهداء خواهد شد.
۶- عکس های برگزیده عودت داده نخواهد شد و حقوق نشر و چاپ و به نمایش گذاشتن آثار ارسالی متعلق به دبیر خانه جشنواره عکس دانشگاه آزاد اسلامی است.
۷- عکس های پذیرفته شده به صورت نمایشگاهی به مدت یک هفته در معرض دید هموم قرار خواهند گرفت.
۸- آثار ارسال شده می بایست اصل یا کپی فرم پر شده شرکت در جشنواره را همراه داشته باشد و پشت هر عکس برچسب مشخصات الصاق شده باشد.
۹- تمامی عکس ها باید به صورت چاپ شده بر روی کاغذ عکاسی و فقط در ابعاد ۴۰*۳۰ سانتی متر باشد.
۱۰- ضروری است به همراه عکس های ارسالی لوح فشرده آن ها با فرمت JPEG یا TIFF در اندازه ۴۰*۳۰ سانتی متر و با دقت DPI 300 و مشخصات کامل ا رسال شود.
۱۱- دبیر خانه جشنواره از پذیرش عکس هایی که به صورت پرینت بر روی کاغذ معمولی و یا پاسپارتو یا لوله شده ارسال شود معذور است.
۱۲- دبیر خانه جشنواره ضمن به کار بردن نهایت کوشش خود برای حفظ و نگهداری عکس ها هیچ مسئولیتی را در قبال آسیب های ناشی از بسته بندی نامطلوب و یا مشکلات احتمالی در ارسال به وسیله پست ، برعهده نمی گیرد.
۱۳- به عکس های راه یافته به بخش نمایشگاهی در قسمت مسابقه عکاسی به ازای هر قطعه عکس مبلغ ۵۰۰۰۰۰ هزار ریال ( پنجاه هزار تومان ) به صاحب اثر پرداخت خواهد شد.
۱۴- در بخش پایان نامه های عملی عکاسی که آثار آنها به نمایشگاه راه یافته باشد به صاحب اثر مبلغ ۲۰۰۰۰۰۰ دو میلیون ریال ( دویست هزار تومان ) پرداخت خواهد شد.
۱۵- آثار ارسالی که مطابق با موازین و مقررات جمهوری اسلامی و واحد نظارت و ارزشیابی دبیرخانه جشنواره عکس دانشگاه آزاد اسلامی نباشد از شرکت در بخش مسابقه خارج خواهند شد.
۱۶- تکمیل و امضای فرم شرکت در مسابقه عکاسی و یا پایان نامه های عملی عکاسی به معنای اعلام موافقت با تمامی مقررات جشنواره می باشد و تصمیم گیری در مورد مسائل پیش بینی نشده در مورد اجرای جشنواره بعهده دبیرخانه جشنواره عکس دانشگاه آزاد اسلامی می باشد.

نشانه دبیرخانه: تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از خیابان شهید مطهری، خیابان شکرآبی، بعد از خیابان اندیشه، نبش کوچه فریبا، شماره ۴۱، طبقه همکف
شماره تماس با دبیرخانه جشنواره عکس: ۰۲۱۸۸۴۲۸۷۵۳ – ۰۲۱۸۸۴۲۸۷۵

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
بیانیه هیات داوران دومین جشنواره عکس فیروزه
پسین
بهمن جلالی و نمایشگاه‌های عکس سینماگران

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست