1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. فراخوان سومین جشنواره ملی عکس نگاران

فراخوان سومین جشنواره ملی عکس نگاران

دبیرخانه سومین دوره جشنواره ملی عکس نگاران در سیستان و بلوچستان با ارسال فراخوان این دوره از فراخوان به دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک به عنوان حامی رسانه‌ای، اطلاع رسانی پیرامون این جشنواره را آغاز و از تمامی عکاسان و علاقمندان واجد شرایط دعوت به حضور و همکاری کرد.
متن دریافتی از دبیرخانه فراخوان سومین جشنواره ملی عکس نگاران به این شرح است:

جوان، سرشار از امید و نشاط است و مایل است کاری به او محوّل کنند و آن را با شجاعت و خطرپذیری انجام دهد
مقام معظم رهبری
جشنواره ی ملی عکس نگاران با هدف به تصویر کشیدن تمامی زیبایی های استان سیستان و بلوچستان و همچنین ایجاد شور و نشاط،همبستگی و وحدت،استفاده از خلاقیت و نگاه نو ، میدان دادن ، فعال کردن در جهت مثبت و زایش اندیشه ی نو در بین جوانان مشتاق، هنرمند و دلبسته به هنر و استفاده از موقعیت خاص جغرافیایی، فرهنگ و تمدن غنی، بافت بومی و جاذبه های طبیعی و بکر استان در بین عکاسان جوان کشور که هرکدام دارای چندین و چند جایزه ملی و جهانی هستند هرساله (در دو دوره برگزار شده ی قبل) تعداد ۵۰ نفر را به استان دعوت نموده و میزبانشان بوده است.
۵۰ عکاس جوان خلاق از سراسر کشور در استان پهناور سیستان و بلوچستان حضور داشتند و مشغول ثبت و ضبط روشنی ها و زیبایی های این استان بودند و رقابتی بس بزرگ در بین جوانان سرزمین مان پدید آمد، لذا جشنواره ی ملی عکس نگاران فرصتی است برای هم اندیشی جوانان این مرز و بوم و ثبت تصاویر زیبا از استان سیستان و بلوچستان و انعکاس آن به جامعه ی جهانی بوده که نمونه ی بارز آن شرکت این جوانان با عکس هایی که در دو دوره ی قبل از این استان گرفته بودند در جشنواره های بین المللی بوده است.
همانگونه که مطلع هستید دو دوره ی قبلی این جشنواره بصورت اردویی و حضوری برگزار شده است، حال با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا در جهان و کشورمان و تاکید بر رعایت سلامت همگان و رعایت پروتکل های بهداشتی و کنترل بیماری کووید ۱۹، سومین دوره ی این جشنواره را بصورت غیر حضوری و در فضای مجازی (آنلاین) برگزار می نماییم.

بخش های جشنواره
الف/ طبیعت و محیط زیست
ب/ جلوه های زندگی
ج/ زن (بصورت ویژه)


معرفی بخش ها:

الف/ طبیعت
شامل تمامی عکس هایی که با رویکرد مستندگرایانه به ثبت طبیعت بکر و زیبای استان سیستان و بلوچستان، مناظر کویری بخصوص کویر لوت،هامون، جازموریان،آسمان شب، دریا و ساحل،مناظر دریایی و زیر آب ، فضاهای طبیعی خارج از شهرها و همچنین موضوعاتی چون محافظت از محیط زیست،حیات وحش، گردشگری، عشایر و حضور مردم در طبیعت به منظور بهره وری صحیح از آن بپردازند.

ب/ جلوه های زندگی
شامل تمامی عکس هایی که با رویکرد مستندگرایانه و با نگاه امیدبخش به تعاملات و ارتباطات اجتماعی – شهری و روستایی، فرهنگ عامه، سنت ها و هنرهای بومی- محلی، اقتصادفرهنگ، اقتصاد مقاومتی، اماکن، معابر،مفاخر فرهنگی استان،صنایع دستی ، سبک زندگی،عشایر،مرزنشینان و وحدت و همزیستی اقوام در استان سیستان و بلوچستان بپردازد.

ج/ زن
شامل تمامی عکس هایی که با رویکرد مستند از زن و مسایل مرتبط با حوزه ی زنان در استان سیستان و بلوچستان،زن و قومیت،کرامت مقام مادر،زنان و اشتغال،زنان و سنت ها ، زنان و صنایع دستی(خامه دوزی و سوزن دوزی) که در طول سالیان مختلف در این استان ثبت و ضبط شده باشند.

آیین‌نامه:

۱ – شرکت تمامی عکاسان آماتور و حرفه‌ای از سراسر ایران در این جشنواره آزاد می باشد.
۲- ثبت نام در جشنواره رایگان است و هیچگونه هزینه‌ای به عنوان حق ثبت نام وجود نخواهد داشت.
۳-جشنواره ی امسال بصورت غیر حضوری برگزار خواهد شد و انجام اردوهای عکاسی این جشنواره به رسم دوره های قبل برگزار نخواهد شد.
۴-زمان تولید عکس های این جشنواره در دو بخش طبیعت و جلوه های زندگی در به بازه ی سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹ بوده و عکس های بخش زن می تواند پذیرای عکس های آرشیوی و زمان دار بیشتری باشد.
۵- کلیه عکاسان شرکت کننده در جشنواره لازم است جهت شرکت در جشنواره، ابتدا ثبت نام اولیه را در سایت رسمی جشنواره به نشانی www.negaran.salon.photoانجام داده و پس از ثبت نام، نام کاربری و رمز عبور خود را برای تمامی مراحل بعدی جشنواره نزد خود حفظ کنند.
۶- ویرایش عکس‌ها نباید به مرزهای گرافیک، تصویرسازی و حذف بعد و پرسپکتیو نماها بیانجامد. لازم به ذکر است تراز نور و کنتراست، تنظیم و کنترل رنگ، کراپ، پاسپارتو، اعمال یا کاهش گرین و تقویت شارپنس و کلاریتی آزاد است.
۷- هر عکاس می‌‌تواند در هر کدام از بخش های طبیعت و محیط زیست،جلوه های زندگی و زن، ۱۰ اثر ارسال نمایند که مجموعا برای سه بخش ۳۰ اثر خواهد شد.
۸-عکس‌های ارسالی می‌‌توانند رنگی یا مونوکروم باشند و با هر قالبی ثبت شده باشند اما در نهایت باید به صورت یک فایل JPEG که اندازه ضلع بزرگ آن حداکثر Pixel1400 (در عکس‌های افقی Width =1400 Pixel و در عکس‌های عمودی Height =1400 pixel باشد) و حجم فایل ارسالی از ۱ مگابایت تجاوز نکند، ارسال شوند. DPI عکس‌ها را تغییر ندهید و با همان رزولوشنی که دوربین شما خروجی می‌دهد، ارسال نمایید.
۹- بدیهی است عدم ارائه فایل خام عکس (در همه ی بخش ها) در زمان مطالبه دبیرخانه، منجر به حذف عکاس از بخش مسابقه و نمایشگاه خواهد شد.
۱۰- کلیه شرکت کنندگان جشنواره می بایست عکس های خود را در هر کدام از بخش های مورد نظرشان را صرفا از طریق ارسال در سایت جشنواره و در مدت ارسال آثار ارسال نمایند و از طریق دیگری جشنواره پذیرای آثار نخواهد بود.
۱۱- آثاری که در دو دوره ی قبلی جشنواره ی ملی عکس نگاران به بخش نهایی راه پیدا کرده اند به هیچ عنوان مورد پذیرش قرار نخواهند گرفت،لذا شرکت کنندگان از ارسال این آثار خودداری نمایند.
۱۲- برگزار کننده حق استفاده از آثار ارسالی برای مصارف کاملا فرهنگی و همچنین فروش آثار را دارد.
۱۳– آثار راه یافته به بخش مسابقه با کسب مجوز از ستاد ملی مقابله با کرونا و با رعایت پروتکل های بهداشتی در قالب نمایشگاهی حرفه ای به روی دیوار خواهد رفت و در صورت عادی شدن وضعیت و ریشه کن شدن بیماری کووید ۱۹ ، در دیگر شهرستان های کشور نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.
۱۴- مدت شرکت در این جشنواره و ارسال آثار آن از تاریخ انتشار فراخوان لغایت ۲۴ بهمن ماه می باشد.مهلت ارسال تمدید نخواهد شد.لذا علاقمندان به مدت اعلام شده ارسال آثار دقت نمایند.
۱۵- مراسم اختتامیه این جشنواره بصورت غیر حضوری برگزار خواهد شد .چانچه تغییری در وضعیت اپیدمی بیماری کووید ۱۹ حاصل شد با توجه به دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا و با رعایت پروتکل های بهداشتی درخصوص برگزاری مراسم اختتامیه بصورت محتصر تجدید نظر خواهد شد.
۱۶- داوری این جشنواره بصورت آنلاین برگزار خواهد شد و عکس های منتخب پس از بررسی های لازم توسط دبیرخانه این جشنواره بصورت عمومی معرفی و نمایش داده خواهند شد.
۱۷- تصمیم گیری در رابطه با موارد پیش بینی نشده بر عهده ی دبیرخانه جشنواره می باشد.
۱۸-شرکت در جشنواره و ارسال آثار به معنای پذیرش تمامی مقررات این جشنواره است.

جوایز:
طبیعت و محیط زیست)
نفر اول در بخش طبیعت و ممحیط زیست : تندیس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ سه میلیون تومان
نفر دوم در بخش طبیعت و محیط زیست : لوح افتخار و مبلغ دو میلیون تومان
نفر سوم در بخش طبیعت و محیط زیست : لوح افتخار و مبلغ یک میلیون تومان

جلوه های زندگی :
نفر اول در بخش مردم نگاری : تندیس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ سه میلیون تومان
نفر دوم در بخش مردم نگاری : لوح افتخار و مبلغ دو میلیون تومان
نفر سوم در بخش مردم نگاری : لوح افتخار و مبلغ یک میلیون تومان

زن )
نفر اول در بخش زن : تندیس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ سه میلیون تومان
نفر دوم در بخش زن : لوح افتخار و مبلغ دو میلیون تومان
نفر سوم در بخش زن : لوح افتخار و مبلغ یک میلیون تومان
*** دبیرخانه این جشنواره ۴ جایزه بصورت لوح تقدیر و مبلغ پانصدهزار تومان برای ۴ نفر در این سه بخش در نظر گرفته است.

رییس شورای سیاستگذاری جشنواره: حسین مسگرانی
دبیر جشنواره: مهدی نجارپیشه
مدیر اجرایی: صادق سوری
مسئول دبیرخانه جشنواره: احسان صالحی
هیأت داوران: کیارنگ علایی/محمدرضا چای فروش/ عرفان سامان فر/ آزاده بشارتی / صادق سوری
مشاورحقوقی جشنواره : رامین کاکاوند

نشانی: سیستان و بلوچستان / زاهدان/ بلوار خرمشهر/ خرمشهر ۱۴/ مجتمع فرهنگی هنری/طبقه سوم/دبیرخانه سومین جشنواره ملی عکس نگاران
تماس ۰۹۱۲۵۱۲۴۵۰۶ / ۰۹۱۵۱۴۹۹۹۳۴

گاه‌شمار سومین جشنواره ملی عکس نگاران:
انتشار فراخوان ۳ دی ماه ۱۳۹۹
آخرین مهلت ارسال آثار ۲۴ بهمن ماه ۱۳۹۹ – تمدید نخواهد شد
داوری آثار : اسفند ۱۳۹۹
اختتامیه و اهدای جوایز : اسفند ۱۳۹۹- متعاقبا اعلام خواهد شد.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
در چنین روزی عکس «نافرمانی مدنی» در آلابامای ایالات متحده به ثبت رسید
پسین
یادداشت: کتاب عکس «سیمای تهران» منبعی فاخر برای پژوهشگران عکس و عکاسی است

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست