1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. فراخوان چهارمین جشنواره عکس صنعت تاسیسات

فراخوان چهارمین جشنواره عکس صنعت تاسیسات

دبیرخانه چهارمین جشنواره عکس صنعت تاسیسات با ارسال فراخوان این دوره از جشنواره به دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک ، از تمامی عکاسان و دانشجویان و علاقمندان به این حوزه دعوت به حضور و مشارکت کرد.
متن دریافتی فراخوان از دبیرخانه چهارمین جشنواره عکاسی صنعت تاسیسات به این شرح است:
پیرو برگزاری موفق سه دوره مسابقه عکاسی صنعت تاسیسات و نیز اهمیت پرداختن به عکاسی در این عرصه، چهارمین دوره مسابقه عکاسی صنعت تاسیسات توسط شرکت پاکمن برگزار می شود.
برگزارکننده به دلیل نوآوری ها و پیشرفت های وسیع تکنولوژی در مباحث تاسیساتی، محور چهارمین دوره مسابقه عکاسی صنعت تاسیسات را « انرژی های نوین » در نظر گرفته است.
جهان امروزی، با پیشرفت خود نیازش را به انرژی بیشتر و بیشتر کرده است، به حدی که مبحث انرژی، اصلی ترین دغدغه­ ی تمامی کشورها شده است. از طرفی، همه می­دانند که انرژی  فسیلی، که این روزها، اصلی ترین انرژی مصرفی دنیاست و چرخ صنعت کشورها را می­گرداند، محدود بوده و روزی تمام خواهد شد اما این انرژی بایستی برای آیندگان نیز حفظ شود و  بدین جهت است که جهان امروزی به دنبال جایگزینی برای این انرژی تمام شدنی می ­باشد.
و اما جایگزین آنها!   انرژی های نوین .
که برخلاف انرژی های فسیلی، تمام نشده و همیشه در دسترس جهانیان می­ باشند.
تمامی صنایع درصددند انرژی های نو را جایگزینی برای انرژی مصرفی خودشان قرار دهند، تا بتوانند وجود شان را برای همیشه تضمین کنند. یکی از صنایعی که بیشترین بهره را می­تواند از انرژی های نو ببرد، صنعت تهویه مطبوع و تاسیسات می ­باشد، که در تمام دنیا، محققان با طرح ایده های جدید در تلاش اند وابستگی شان را به این انرژی بیشتر کنند.
فراخوان چهارمین جشنواره عکس صنعت تاسیسات در ایران نیز استفاده از انرژی نو در صنعت تهویه مطبوع و تاسیسات مورد توجه قرار گرفته و ایده هایی که محققان کشورمان نیز در این زمینه ارائه کرده اند، قابل توجه است.
منبع تمامی انرژی های نو، خورشید است که انرژی اش را از سالیان دراز به این کره­ خاکی فرستاده و خواهد فرستاد و امروزه به اشکال گوناگونی که در ادامه یاد شده، در دسترس انسانها می­ باشد:
انرژی حرارتی خورشید ، که به طور مثال، در آبگرمکن های خورشیدی نمونه ای از آن دیده می شود و انرژی حرارتی خورشید را به انرژی حرارتی قابل مصرف تبدیل می­ کنند.
انرژی تابشی خورشید ، که با استفاده از سلولهای خورشیدی انرژی تابشی را به انرژی الکتریکی تبدیل می­ کنند.
انرژی بادی ، که با استفاده از انواع توربین های کوچک و بزرگ انرژی بادی حاصل از اختلاف دمای هوا را، به الکتریسیته تبدیل می­ کند.
انرژی زمین گرمایی ، که با استفاده از تکنولوژی های امروزی، استخراج شده و برای تولید الکتریسیته از آن استفاده می­ شود.
انرژی امواج و جذر و مد ، که با تبدیل این انرژی حرکتی به انرژی الکتریسیته می­توان از آن بهره برد.
انرژی برق آبی ، که امروزه پرکاربردترین است و انرژی ذخیره شده در پشت سدها نیز از این نوع می­ باشد.
سوخت های هیدروژنی ، که از هیدروژن برای تولید الکتریسیته استفاده می­ کنند.
سوخت های گیاهی بیومس ، که به عنوان سوخت گیاهی شناخته می­ شوند.

از عکاسان برگزیده این مسابقه روز چهارشنبه ۲۴ آذر ماه سال جاری همزمان با روز برگزاری سومین همایش تکنولوژی بخار در محل دانشگاه شیراز با اهدای جوایز تقدیر خواهد شد.

گاهشمار جشنواره:
آخرین مهلت ارسال آثار: ۱۰ آذرماه ۱۳۹۵ (امکان تمدید وجود ندارد)
ارزیابی و داوری: ۱۲ آذر ماه
اطلاع رسانی ۱۵ آذر ماه
برگزاری نمایشگاه و اختتامیه: ۲۴ آذر ماه ۱۳۹۵ (در دانشگاه شیراز)

جوایز:
نفر نخست: یک سکه تمام بهار آزادی + یک سکه ربع بهار آزادی + تندیس+ لوح تقدیر
نفر دوم: یک سکه نیم بهار آزادی + یک ربع سکه بهار آزادی+ تندیس+ لوح تقدیر
نگاه ویژه: یک سکه تمام بهار آزادی + تندیس+ لوح تقدیر
عکس منتخب عنوان « نگاه ویژه » می بایست رویکرد برگزارکننده مبنی بر « صنعت تاسیسات و انرژی های نوین » را دربر داشته و نظر کارشناسان صنعت تاسیسات را جلب نماید.
عکس برتر از نگاه مخاطب: یک ربع سکه بهار آزادی + لوح تقدیر
همچنین شرکت پاکمن فرصت امکان دیدار و عکاسی از خط تولید کارخانجات این شرکت را برای تمامی راه یافتگان میسر می نماید.

حق التالیف: به هر قطعه عکس راه یافته معادل ۱۰۰۰۰۰۰ ریال(یکصدهزار تومان) به عنوان حق التالیف اختصاص خواهد یافت که پس از تحویل فایل اصلی عکس، توسط دبیرخانه واریز خواهد شد.
توجه: پرداخت حق التالیف شامل عکس هایی به جز آثار منتخب و برگزیده که گیرنده جوایز هستند، خواهد بود.

دبیر جشنواره: مهندس الهام محمدی
گروه داوری:
متشکل از: سیدمصطفی حسینی، محمدحسن دامیتام و مهندس امیر شمشیری (کارشناس صنعت تاسیسات)

نحوه ارسال عکس:
۱- شرکت در مسابقه عکاسی صنعت تاسیسات رایگان و برای عموم عکاسان و علاقمندان آزاد می باشد.
۲- متقاضیان برای ارسال آثار خود پس از مطالعه قوانین شرکت در مسابقه، بایستی از طریق ایمیل اقدام به ارسال آثار نمایند.

ثبت نام و ارسال عکس:
۱- شرکت در مسابقه عکاسی صنعت تاسیسات ، رایگان و برای عموم عکاسان و علاقمندان آزاد می باشد.
۲- متقاضیان برای ارسال آثار خود پس از مطالعه قوانین شرکت در مسابقه، ابتدا باید فرم اطلاعات مورد نیاز را تکمیل و آثار خود را به صورت آنلاین در سایت بارگذاری کنند و یا در صورت عدم دسترسی به ثبت آنلاین ، از طریق ایمیل اقدام به ارسال نمایند.
ثبت نام و ارسال عکس به صورت آنلاین: ابتدا باید در سایت ثبت نام کرده و پس از تکمیل اطلاعات ، آثار خود را به صورت آنلاین ثبت کنند.
ثبت نام و ارسال آثار از طریق ایمیل :
پوشه آثار را به همراه نام و نام خانوادگی، شماره تلفن همراه به نشانی: hvacphoto@gmail.com ارسال کنند.
برای مثال: اگر نام شرکت کننده علی حسینی است، ابتدا نام خانوادگی و سپس نام و در آخر شماره ترتیب به زبان انگلیسی نوشته شود: Hoseini Ali 1- Hoseini Ali 2
موضوع(subject) ایمیل: نام عکاس+عبارت «مسابقه عکاسی صنعت تاسیسات»
با توجه به محدودیت تعداد عکس های ارسالی(هر نفر ۱۰ قطعه) اندازه و حجم را به گونه ای که در ضوابط آمده تنظیم نمایید تا در یک مرحله، امکان ارسال و دانلود آن وجود داشته باشد.

قوانین شرکت مسابقه عکاسی تکنولوژی نوین:
۱- عکسها می توانند رنگی، سیاه سفید، فیلمی(آنالوگ) یا دیجیتال باشند. همچنین فرمت فایل های ارسالی بایستی JPEG ، بدون نشام و امضا(واترمارک) در اندازه ۱۲۰۰ پیکسل با وضوح مناسب، و حجم هر عکس حداکثر در حدود ۸۰۰ کیلوبایت باشد.
۲- ویرایش های نرم افزاری که جنبه اسنادی عکس را مخدوش کند، ممنوع است. لازم به ذکر است تراز نور و کنتراست، تنظیم و کنترل رنگ، کراپ و تقویت شارپنس در حدی که جنبه اسنادی عکسها را از بین نبرد، مجاز است. فتومونتاژ، HDR (به نحوی که تفاوت بسیاری با اصل عکس ایجاد شود) ممنوع است. در صورتی که از بین عکس های HDR شده جز برگزیدگان نهایی انتخاب شود، اصل عکس بدون ادیت نیز درخواست و مقایسه می شود.
تاکید می شود هر گونه بهره برداری از تکنیک فتومونتاژ ممنوع بوده و در صورت احراز این خطا در مسیر مسابقه منجر به حذف اثر از جریان انتخاب، داوری و نمایش خواهد شد.
۳- علاقه مندان می توانند حداکثر ۱۰ عدد فایل عکس از آثار خود را با شرایط ذکر شده به نشانی الکترونیکی: hvacphoto@gmail.com ارسال کنند.
۴- بهتر است برای هر عکس توضیح و شرحی مطابق با اصول معرفی مکان و زمان و شناسنامه موضوع ارسال شده و در فرم درخواست شرکت در مسابقه قید گردد.
عدم ارسال متن خدشه ای در جریان داوری فایل نخواهد داشت ولی در کیفیت ارزیابی و انتخاب اثر موثر خواهد بود. برای نامگذاری عکسها یک پوشه با نام صاحب اثر ایجاد شده و تمامی عکس ها به شکل زیر در آن نامگذاری شود.
۵- دبیرخانه ارسال کننده فایل را صاحب اثر تلقی نموده و در صورت اثبات خلاف آن در هر مرحله، اثر ارسالی حذف شده و دبیرخانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال این رویداد را بین خاطی و مدعی عهده دار نخواهد بود.
۶- لوح های فشرده ارسالی عودت نمی شوند و پس از پایان جشنواره معدوم خواهند شد.
۷-  تکمیل فرم درخواست شرکت در فراخوان و ارسال عکس به معنای اعلام موافقت با تمامی مقررات جشنواره می باشد.
۸- شرکت پاکمن حق دارد آثار راه یافته در بخش نمایشگاه را با ذکر نام عکاس، به منظور معرفی صنعت تاسیسات در مجله عمومی پندار پیروزی و مجله صنعت تاسیسات به چاپ رسانده و نیز از عکس ها در نمایشگاه برای بازدید عموم استفاده نماید.
۹- تصمیم گیری در مورد مسایل پیش بینی نشده به عهده دبیرخانه می باشد.

نشانی دبیرخانه: تهران، میدان آرژانتین، خیابان بیهقی، کوچه دهم شرقی، شماره ۱۲، واحد دو، شرکت پاکمن
شماره تماس: ۴۲۳۶۲ داخلی ۵۱۲ و ۵۰۶

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
مهلت شرکت در جشنواره « من و شهر زشت و زیبا » تمدید شد
پسین
نمایشگاه گروهی « دورنمای نزدیک » در مرکز فرهنگی ترکیه

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست