1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. فرهاد سلیمانی: خلاقیت را نمی‌‏توان مرزبندی کرد

فرهاد سلیمانی: خلاقیت را نمی‌‏توان مرزبندی کرد

عضو هیات انتخاب سیزدهمین دوسالانه عکس ایران معتقد است؛ خلاقیت توانایی ارائه نوآوری در اثر هنری است با این حال نمی‌‏توان برای آن مرزبندی و تعریف دقیقی قائل شد.

منبع: هنر آنلاین –

سرویس تجسمی هنرآنلاین: فرهاد سلیمانی عضو هیات انتخاب بخش رویکرد خلاقانه سیزدهمین دوسالانه عکس ایران درباره ویژگی‎های خلاقیت در عکس به خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: مفاهیمی مانند خلاقیت آن‌قدر گسترده‌اند که نمی‌توان تعریف دقیق و مرزبندی‎شده‎ای از آن ارائه کرد. به همین دلیل تنها می‌‏توان به ذکر ویژگی‎هایی از آن‌ها بسنده کرد.

وی افزود: خلاقیت ریشه در خلق کردن دارد. در واقع کسی که ما او را خلاق می‌‎نامیم این توانایی را دارد که کار نویی ارائه دهد. ذهن چنین فردی پویاست و و در مجموع توانایی نوآوری را دارد. برای من نیز به عنوان داور دوسالانه عکس وجود این توانایی در آثار هنرمندان عکاس مهم بود و در بخش رویکرد خلاقانه به عکس سراغ آثاری رفتم که این ویژگی درآن‌ها بارز باشد.

عضو هیات انتخاب سیزدهمین دوسالانه عکس ایران با بیان اینکه خلاقیت در همه جنبه‎های زندگی ما می‌‎تواند وجود داشته باشد ادامه داد: به نظر من خلاق بودن در هر کاری که ما در زندگی انجام می‌دهیم قابل نشان دادن است و تنها منحصر به عکاسی یا نقاشی نیست. به همین دلیل من هنر را نیز از زندگی جدا ندانسته و مرزی برای آن قائل نیستم.

سلیمانی درباره انتخاب رویکرد خلاقانه به عنوان یکی از بخش‎های دوسالانه نیز اظهار کرد: به نظر من باید بخش پژوهشی دوسالانه فعال شود تا عنوان‌های انتخاب شده برای دوسالانه‌ها علمی‎‌تر باشد. البته برای این دوره از دوسالانه نیز زحمت بسیار کشیده شده است اما با فعال شدن بخش پژوهش دوسالانه جلوه محکم‎تری خواهد داشت.

وی درباره برگزای دوسالانه در کشور نیز گفت: از برگزاری دوسالانه سیزده دوره می‌‏گذرد. دوره‎هایی که به دلایل مختلف میان آن‌ها فاصله افتاده است. همین فاصله باعث شده است که برنامه‎ریزی‌ای هر دوره نیمه‎کاره‌‌ رها شود و نتیجه لازم از آن‌ها گرفته نشود.

این هنرمند عکاس افزود:  اگر دوسالانه دبیرخانه ثابت و دائمی داشته باشد، حمایت دولتی ادامه یابد و در دوره‎های بعدی نیز انجمن بتواند به عنوان بستر فکری دوسالانه بر ماجرا نظارت کند نتایج بهتری از این رویداد هنری به دست خواهد آمد.

انتهای پیام/

پیشین
معرفی عکاسان راه‌یافته به بخش مسابقه عکس جشنواره تئاتر فجر
پسین
سروری: اگر از هنر پول در می آمد ما بانک فرهنگ و هنر داشتیم

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست