1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. فیلم مستند «هولیوود اصفهان» به نمایش گذاشته می شود

فیلم مستند «هولیوود اصفهان» به نمایش گذاشته می شود

فیلم مستند «هولیوود اصفهان» عصر روز دوشنبه ۱۷ تیر ماه جاری به همت «موزه عکسخانه شهر» در «فرهنگ‌سرای ارسباران» به نمایش در می‌آید.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، این مستند در حاشیه نمایشگاه عکسی به همین نام که در تاریخ ۲۹ خرداد ماه ۱۳۹۸ در موزه عکسخانه شهر گشایش یافت به کارگردانی «حامد قصری» و تهیه‌کنندگی «داریوش طریقی» به نمایش درخواهد آمد. این فیلم تصویرگر زندگی و زمانه استاد «امان‌اله طریقی» در اصفهان است.

در شرح موضوع فیلم و نمایشگاه عکس این عکاس فقید آمده است: «امان‌اله طریقی، عکاس و نقاش در سال ۱۳۰۲ هـ.ش در اصفهان متولد شد. وی پس از تحصیلات ابتدایی به هنرستان هنرهای زیبا رفت و در رشته نقاشی به تحصیل پرداخت. پس از آن به عکاسی روی آورد و در کنار آن به نقاشی نیز مشغول بود. امان‌اله طریقی در سال ۱۳۲۴ هـ.ش در خیابان چهارباغ، کنار سینما ایران عکاسخانه هولیوود را تاسیس کرد. این عکاسخانه نقطه عطفی در عکاسی اصفهان بود. پیش از این نیز نمایشگاه‌هایی از عکس‌ها و نقاشی‌های او دایر شده است. این هنرمند توانا و ارزش‌مند، ۲۴ شهریور ۱۳۸۰ هـ.ش چشم از جهان فرو بست و در گورستان باغ رضوان اصفهان به خاک سپرده شد. هرچند با آثار ماندگارش همواره برای دوست‌داران هنر عکاسی و نقاشی زنده و حاضر است».

قابل ذکر است در انتهای نمایش فیلم نشستی با حضور کارگردان، تهیه کننده و اساتید تاریخ عکاسی برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان برای تماشای فیلم مستند«هولیوود اصفهان» می‌توانند ساعت ۱۷ روز دوشنبه ۱۷ تیر ماه ۱۳۹۸ به فرهنگ‌سرای ارسباران واقع در تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند. ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.
همچنین نمایشگاه عکس «هولیوود اصفهان» تا تاریخ ۳۱ تیر ماه ۱۳۹۸ در محل موزه عکسخانه شهر در تهران، نبش میدان بهار شیراز دایر است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
سومین دو روزه عکاسان گیلان با حضور عکاسان در رشت برگزار می شود
پسین
موزه تاریخ عکس و سینمای شمال غرب کشور در اردبیل افتتاح شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست