1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. قدیریان: عکاسان باید نسبت به محیط ناسالم واکنش نشان دهند

قدیریان: عکاسان باید نسبت به محیط ناسالم واکنش نشان دهند

ستاد اطلاع رسانی نخستین جشنواره ملی عکس سلامت نیشابور پس از ورود به مرحله جدید فعالیت این دبیرخانه، گفت و گوهایی را با اعضای شورای داوری این جشنواره داشته که در این نوبت، متن مصاحبه با شادی قدیریان را به عنوان یکی دیگر از اعضای گروه داوری در اختیار دفتر پایگاه عکس چیلیک(Chiilick.com) قرار داده است.
داور نخستین جشنواره ملی عکس سلامت نیشابور گفت: با توجه به اینکه اولین دوره جشنواره بود به هر حال به نظر می رسید که هنوز سیاست های عکاسان در قبال موضوع روشن نباشد ولی حجم آثار خوب بود، هرچند بعضی آثار با موضوع ارتباطی نداشتند و این آفت برخی از عکس‌ها بود که دلیل آن همان تازه بودن جشنواره بود.

قدیریان: عکاسان باید نسبت به محیط ناسالم واکنش نشان دهند

شادی قدیریان ادامه داد: موضوعات سلامت را به راحتی در جامعه می بینیم و چیزی نیست که نیاز باشد به دنبال لایه های زیرینش باشم، کارکردن با آن بسیار راحت خواهد بود ولی نیاز دارد که عکاسان بتوانند آن را ببینند و به دنبال آن بروند.
وی افزود: به طور طبیعی نیاز داریم که عکاسان دید اجتماعی داشته باشند، معضلات را ببینند و این نیاز باید در جامعه هنری باشد. هر عکاسی باید نسبت به محیط خود دغدغه داشته باشد و نسبت به محیط ناسالم واکنش نشان دهد.
قدیریان تصریح کرد: با توزیع بسیار خوب کتاب جشنواره، می توان تاثیر آن را زیاد کرد. باید کتاب جشنواره را به همه جاهایی که با این مقوله ارتباط دارند فرستاد.
وی تاکید کرد: در این بین داشتن یک سایت برای نمایش آثار در فضای مجازی کمک شایانی می کند و شبکه های مجازی نیز در این بین هستند که می تواند مورد بهره قرار گیرند.
این بانوی عکاس اظهار کرد: معتقدم اگر یک کار خوب و با ارزش وجود دارد خود، راه خودش را پیدا می کند و حرکت می کند. مثلا با داشتن یک سایت یا چاپ یک کتاب عکس دیده می شود.
وی ادامه داد: اگر می بینید یک عکس زیاد دیده می شود دلیلش این است که نیاز بسیاری از افراد است و آن را می خواهند یعنی تا یک حدی می توان عکس را نشان داد و از جایی به بعد قدرت خود عکس است که این راه را ایجاد می کند.

شادی قدیریان با اشاره به اینکه برای اولین بار به نیشابور سفر کرده است گفت: نیشابور شهری بسیار زیبا است و خوشحالم که برای اولین بار به نیشابور آمدم و نیشابور را شهری خودمانی و آرام دیدم و وقتی در آن راه می رفتم احساس آرامش می کردم.

 

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
نگاه های برتر تورهای کردستان و خوانسار معرفی شدند
پسین
برگزیدگان جشنواره عکس « فردای روشن » معرفی شدند

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست