1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. ماکروگرافی؛ دریچه‌ای جدید در برابر انسان

ماکروگرافی؛ دریچه‌ای جدید در برابر انسان

منبع: ایسنا –

 

» سرویس: فرهنگی و هنری – تجسمی و موسیقی

یک عکاس گفت: عکس‌های «ماکروگرافی» چشم انسان را به دنیای جدیدی باز می‌کنند و دریچه‌ی جدیدی از خلاقیت را می‌توانند در برابر دانشجویان عکاسی بگذارند.

محمدرضا طبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه‌ی اصفهان، اظهار کرد: ماکروگرافی یک شاخه‌ی کمتر شناخته‌شده از عکاسی است که تصاویری جذابی توسط آن خلق می‌شود. این شاخه از عکاسی در کشورهای پیشرفته‌ی دنیا مانند تکنولوژی، پیشرفت کرده است. بسیاری از تجهیزات براساس پیشرفت‌ها، تولید شده‌اند و می‌توانند جلوه‌ای از زیبایی دنیا را به ما نشان دهد.

این عکاس ادامه داد: عکس ماکروگرافی به عکس‌هایی گفته می‌شود که اجسام و حیوانات با ابعاد بسیار ریز را که با چشم غیرمسلح قادر به دیدن آن‌ها نیستیم، به‌صورت چندهزار برابر بزرگ‌شده نشان می‌دهد. این عکاسی بسیار جذاب است، چون حرکت جانداران با ابعاد بزرگ در مقابل چشم ثبت می‌شود و در نتیجه، این نوع عکاسی دنیای جدیدی را به روی انسان باز می‌کند.

وی به تجهیزات برای این نوع عکاسی اشاره کرد و گفت: برای عکاسی ماکروگرافی داشتن وقت، انرژی و علاقه، مهم است و در مرحله‌ی دوم، تجهیزات مکانیکی مانند دوربین عکاسی حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای و لنز ماکروگراف را که البته بسیار گران است و حتی گاهی از خود بدنه‌ی دوربین نیز گران‌تر است، باید در اختیار داشت. البته باید توجه داشت که لنزهای ماکروگراف انواع متعددی دارند.

این عکاس تأکید کرد: متأسفانه این شاخه از عکاسی درآمد خاصی در ایران ندارد و به همین دلیل، گفته می‌شود که برای این نوع عکاسی، ابتدا عشق و علاقه مهم است و کسی به این سمت سوق پیدا می‌کند که تأمین مالی شده باشد. براساس همین دلایل، در ایران شاهد پیشرفتی در این حوزه نیستیم.

طبیبی با بیان این‌که عکاسی ماکروگرافی دریچه‌ی جدیدی از خلاقیت را می‌تواند در برابر دانشجویان عکاسی باز کند، افزود: مسوولان باید کمک کنند و طرح‌های تشویقی برای این‌گونه از سبک‌های عکاسی بگذارند تا این شاخه از عکاسی پیشرفت کند.

انتهای پیام

پیشین
نمایش آثار یک عکاس ۸ ساله که به اندازه قدش می بیند
پسین
چرا این عکس این‌قدر مهم شد؟

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست