1. خانه
  2. اخبار
  3. مجتبی آقایی: اغلب ارگان‌ها، به عکاسی نگاه مناسبتی دارند

مجتبی آقایی: اغلب ارگان‌ها، به عکاسی نگاه مناسبتی دارند

مجتبی آقایی در مراسم افتتاحیه نخستین یادواره عکس یاران حسین(ع) گفت: اغلب سازمان‌ها و ارگان‌ها نگاه مناسبتی و تشریفاتی به عکاسی دارند، در حالی که عکاسی هنری کاملاً کاربردی است.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی فارس، نمایشگاه نخستین یادواره عکس یاران حسین(ع) شب گذشته از سوی مؤسسه ناجی هنر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گشایش یافت.
این مراسم با اجرای پرفورمنس به کارگردانی مهدی فرج‌پور آغاز شد و در ادامه مجتبی آقایی به نمایندگی از جانب هیئت داوران این یادواره برای خواندن بیانیه هیئت داوران به روی سن دعوت شد.
آقایی عکاس و مدیر موزه هنرهای دینی امام علی(ع) پیش از خواندن بیانیه درباره اهمیت عکاسی در جامعه امروز گفت: اغلب سازمان‌ها و ارگان‌ها نگاه مناسبتی و تشریفاتی نسبت به عکاسی دارند در حالی که عکاسی هنری کاملاً کاربردی است ولی کاربردی بودن آن، چنان زیرپوستی است که متوجه تأثیرگذاری آن نمی‌شویم.
آقایی مدیر حوزه تجسمی و امور موزه‌های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در ادامه تصریح کرد: عکس را در جامعه امروز نمی‌توان حذف کرد و هیچ ابزار دیگری نمی‌تواند جایگزین عکاسی شود.
وی همچنین با ابراز خرسندی از پیشرفت هنرهای تجسمی در ایران بعد از انقلاب گفت: خوشبختانه با پیشرفت هنرهای تجسمی در ایران بعد از انقلاب، رفته رفته کاربرد عکس تشخیص داده شده است اما هنوز راه نرفته بسیار داریم.
آقایی در لزوم پرداختن به مستندات عکاسی ایران گفت: در کشورهای حاشیه خلیج فارس، کتاب‌های عکسی را تهیه کرده‌اند که به واسطه این عکس‌ها برای خود تاریخ‌سازی کنند، در حالی که ما اسناد تصویری بسیار ارزشمندی را از گذشته داریم که متأسفانه چندان مورد توجه قرار نگرفته است.
آقایی همچنین از انتشار کتاب عکس نخستین یادواره عکس یاران حسین(ع) خبر داد و از انتشار کتاب همزمان با مراسم افتتاحیه این یادواره ابراز خرسندی کرد.
وی در ادامه بیانیه هیئت داوران را خواند.
در بیانیه هیئت داوران پیشنهاد شده بود که دبیرخانه یادواره عکس یاران حسین(ع) برای استفاده از ظرفیت این حوزه در فرهنگسازی و نظم اجتماعی تشکیل شود و با توجه به استقبال عکاسان سراسر کشور به این حوزه از عکاسی توجه بیشتری شود.
بر اساس این گزارش، در نخستین یادواره عکس یاران حسین(ع) ۲۱۶۱ اثر از ۳۶۰ هنرمند ارسال شد که در نهایت ۱۱۵ قطعه عکس به نمایشگاه راه یافت.
نمایشگاه عکس یاران حسین(ع) تا ۱۵ دی‌ماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپاست.

پیشین
گزارشی از مناظره بیل گیتس و استیو جابز در یک برنامه تلویزیونی
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست