1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. مجموعه آثار نمایشگاه « نگذاریم! خاطره شود… » منتشر شد

مجموعه آثار نمایشگاه « نگذاریم! خاطره شود… » منتشر شد

مجموعه آثار نمایشگاه گروهی عکس محیط زیست کشور با عنوان « نگذاریم! خاطره شود… » چاپ و منتشر شد.

به گزارش ” پایگاه عکس چیلیک “(Chiilick.com) در این مجموعه تعداد ۳۰ قطعه عکس رنگی با موضوعاتی در حوزۀ طبیعت، حیات وحش و منظره از نماهایی از استان های کشور انتخاب و ارایه شده است.
مجموعه عکس های این نمایشگاه چندی پیش همزمان با هفته گرامی داشت محیط زیست(۵ June) در موزۀ تنوع زیستی بوستان پردیسان تهران، با حضور عکاسان و مشاور معاون رئیس جمهور و ریاست سازمان محیط زیست “فریبا ابتهاج” و همچنین مدیرکل روابط عمومی سازمان محیط زیست “مجید فدایی” گشایش یافت.
آثار نمایشگاه نیز در پی نشر فراخوان در اردی بهشت ماه سال ۱۳۹۳ جمع آوری و پس از ارزیابی از میان نزدیک به ۱۴۰۰ قطعه عکس رسیده، با انتخاب ۳۰ قطعه عکس از نگاه ۲۵ انتخاب شده که بر اساس توضیحات ارایه شده توسط عکاسان، مجموعه عکس های منتشر شده به جاذبه های طبیعت استان هایی چون: کردستان، مازندران، آذربایجان غربی، تهران، هرمزگان، گلستان، گیلان، کرمانشاه، چهارمحال وبختیاری، اصفهان، قزوین، کرمان، سیستان و بلوچستان، البرز اختصاص داشته است.

مجموعه آثار نمایشگاه « نگذاریم! خاطره شود... » منتشر شد
اسامی عکاسان صاحب اثر در این مجموعه به این ترتیب معرفی شده است:
عمار آزادانی، محمدرضا(امید) آقائی، سمانه(مروارید) ابراهیمیان، مینا بازوار، ابراهیم باقرلو، الهام برادران رجب زاده، اکرم جمعی، فاطمه(رامش) حسینی لاهیجی، مریم خادم بهمنیار، نیما خالدی کیا، محمدرضا خرازی، فرخ خسروپناه، حسین(مهران) ریاضی، مهدی سروری، منا عبدا..پور عراقی، شجاع الدین علاالدینی شورمستی، آزیتا قاسمی، مهدی کاظمی خالدی، میران(شورش) مباشری، مجتبی محسنی، میترا محمدی، سیدصادق موسوی، ایمان میری، فاطمه ندیمی، سیدسجاد هاشمی.

در مقدمه این کتابچه به عنوان قاب نخست از قلم دبیر این نمایشگاه گروهی آمده است:
صدها افسوس که به واسطه توسعۀ ناپایدار در کرۀ مسکون، حیات بشر در خطر قهر طبیعت قرار گرفته است و امروز بسیاری از تصاویری که نسل های گذشته از طبیعت در ذهن دارند، برای ما غریب است وتنها می توانیم آنها را در عکس ها سراغ بگیریم.
زیبایی چشم اندازهای طبیعی به عنوان سرمایه ای حیاتی برای بشر، متاسفانه! به دلیل منفعت طلبی ها، ضعف مدیریت وغفلت ها از دست رفته است که باید از اکنون با تمام توان در مقابل این سوءاستفاده ها ایستاد تا مباد مصداق این آیۀ شریفه باشیم: ظهرالفساد فی البر و البحر … به سبب آنچه دست های مردم فراهم آورده فساد در خشکی و دریا نمودار شده است تا بعضی از آنچه را که کرده اند به آنان بچشاند باشد که بازگردند (آیه۴۱، سوره روم)
دبیر این نمایشگاه تلاش دارد تا ضمن هماهنگی و همکاری متقابل با مدیران سازمان و روابط عمومی محیط زیست استانی در سراسر کشور، عکس های این نمایشگاه را به تمامی استان های متقاضی ارسال کرده و به نمایش بگذارند.
مجموعه عکس های نمایشگاه ” نگذاریم! خاطره شود… ” در نود وسومین نمایشگاه نگارخانه چیلیک(ChiilickGallery.com) به نمایش گذاشته شده و در قالب چهارمین مجموعه نمایشگاه گروهی عکاسان ” پایگاه عکس چیلیک ” به شکل کتابی با ۴۱ صفحه رنگی به دو زبان پارسی و انگلیسی، گلاسه، چهار رنگ، با طراحی ابراهیم باقرلو و ترجمه سیدصادق موسوی به چاپ رسیده و منتشر شده است.
علاقه مندان به تهیه این مجموعه عکس می توانند به پایگاه تخصصی کتاب عکس مراجعه و یا با شماره تماس های: ۸۸۳۴۸۸۲۴ و ۰۹۱۲۲۷۹۷۷۱۷ در تماس باشند.

پیشین
تور عکاسی چیلیک، ویژه دانشجویان برگزار شد
پسین
نخستین جشنواره ملی عکس « بازار تاریخی اراک »

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست