1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. محرومیت‌های مردم در قاب دوربین

محرومیت‌های مردم در قاب دوربین

جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ – ۱۶:۰۴

< 4-2166.jpg

یک عکاس با نگاهی سیاه و سفید و خاکستری، زندگی پر از محرومیت بخشی از مردم را به تصویر کشیده است.

منا عبدالله‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره نمایش این عکس‌ها در گالری ابن‌سینا گفت: در دومین نمایشگاه انفرادی‌ام با عنوان «شوکا» ۱۳ قطعه عکس سیاه و سفید ۵۰*۷۵ با موضوع مستند اجتماعی به نمایش گذاشته شده است. در این عکس‌ها محدودیت‌ها و محرومیت‌های مردمی که در روستاها و شهرستان‌های مختلف زندگی می‌کنند به تصویر کشیده شده است

او افزود: نگاه من به زندگی این مردم، یک نگاه سیاه و سفید و خاکستری بوده است. کمبود ساده‌ترین امکانات زندگی، نگاه به زن و آزادی‌های او و همچنین زندگی دختربچه‌های این مناطق از موضوعات مورد توجه من برای این عکس‌ها بود.

این عکاس همچنین عنوان کرد: من از شهرهای مختلفی عکس گرفتم، اما عکس‌های شهرکرد و قشم را برای این نمایشگاه انتخاب کردم. عشایر شهرکرد از مردمی هستند که بسیار زندگی پرمحدودیت و سختی دارند و وقتی دیدند من از آن‌ها عکس می‌گیرم از من خواستند با عکس‌هایم مشکلات آن‌ها را به جامعه نشان بدهم.

نمایشگاه «شوکا»

منا عبدالله‌پور فارغ‌التحصیل رشته گرافیک است و عکاسی را به صورت حرفه‌ای از سال ۸۸ دنبال می‌کند.

همزمان با این نمایشگاه، نمایشگاهی از آثار رامش لاهیجی با موضوع مستند اجتماعی و طبیعت در فرهنگسرای ابن‌سینا برپا شده است.

نمایشگاه عکس «شوکا» از ۱۶ تا ۲۳ مرداد ماه در گالری شماره یک فرهنگسرای ابن‌سینا به نشانی شهرک قدس، فاز یک، خیابان ایران زمین شمالی میزبان علاقه‌مندان به هنر عکاسی است.

انتهای پیام

پیشین
گشایش « انتهای زمین » با حضور عکاسان ایرانی
پسین
این عکس‌ها کویر را نجات می‌دهند

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست