1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. مدال طلای عکاسی هالیوود به عکاس ایرانی رسید

مدال طلای عکاسی هالیوود به عکاس ایرانی رسید

مدال طلای عکاسی هالیوود (PSA) به عکاس ایرانی رسید .

فرامرز قهرمانی فر که در جامعه عکاسی ایشان را با تخصص عکاس سه بعدی می شناسند، مدال طلای هالیوود پی اس اِی عکاسی سه بعدی را از انجمن عکاسی آمریکا دریافت کرد.

فرامرز قهرمانی فر مدال طلای پی اس ایهالیوود آمریکابه گزارش پایگاه عکس چیلیک ، این عکاس با اعلام خبر دریافت این مدال تصریح کرد: مدال طلای مسابقه عکاسی سه بعدی هالیوود از (انجمن عکاسی امریکا پی.اس.اِی) سومین و مهمترین مدال من در سال ۲۰۱۵ بود که آن را از پنجاه و ششمین دوره مسابقات بین المللی عکاسی سه بعدی هالیوود دریافت کرده ام.

وی پیشتر نیز در سال ۲۰۰۰ میلادی با شرکت در یک مسابقه بین المللی عکاسی سه بعدی مدال اس.اس.ای SSA (Stereoscopic Society of America) را از انجمن ملی عکاسی سه بعدی آمریکا کسب کرده بود.

قهرمانی فر در خصوص فعالیت های خود تصریح کرد:  فعالیت های هنری خود در رشته  استریوگرافی (سه بعدی) را از سال ۱۳۶۷ آغاز کرده ام و کار فیلمبرداری و کارگردانی چند فیلم کوتاه سه بعدی  را از سال ۱۳۷۶ در انجمن سینمای جوانان تهران کلید زدم و با توجه به علاقه خاصی که به هنر تصویرسازی سه بعدی داشتم، این رشته را به عنوان رشته اصلی کار خودم  قرار دادم و هم اکنون در همین رشته فعال هستم.

این کارگردان و متخصص سینمای سه بعدی ورود فن آوری ها و تجهیزات به روز صنعت فیلمسازی را از ضرورت های سینمای  کشور دانست و افزود:‌ این فن آوری ها  ظرفیت های جدیدی برای سینما ی کشور ایجاد می کنند.

وی با اشاره به اهمیت عکاسی در شکل دهی سینمای سه بعدی افزود:  به نظر من عکاسی سه بعدی پایه و اساس فیلمبرداری فیلم های سه بعدی محسوب می شود و رمز موفقیت در نشان دادن مفاهیم برای فیلمبردار و کارگردان فیلم سه بعدی در گرو مشاوره صحیح با عکاس و نقاش و گرافیست سه بعدی است و باید از تجربیات عکاسان سه بعدی استفاده و بهره لازم کسب شود.

قهرمانی فر که دوره آموزش عکاسی خود را در انجمن سینمای جوانان ایران طی کرده بود و کارگردانی اولین فیلم های سه بعدی کوتاه  سینمای ایران را به تهیه کنندگی انجمن سینمای جوان در کارنامه خود دارد، افزود : اگر عکاسی سه بعدی را به چشم تفریحی نگاه نکنیم، هر عکس باید دارای معنی و مفهوم و همچنین  پیامی برای بیننده باشد تا با بیننده  ارتباط بیشتری برقرار کند .

فرامرز قهرمانی فر در خصوص آخرین پروژه کاری خود  اظهار  داشت: آخرین پروژه من، تولید عکس و فیلم سه بعدی برای نمایشگرهای سه بعدی بدون نیاز به عینک بود که با موفقیت به پایان رسید و در حال حاضر مشغول نگارش مقاله آموزشی پیرامون این موضوع هستم.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
مجمع عمومی سالانه انجمن عکاسان مطبوعاتی برگزار می شود
پسین
اصغر بیچاره(ژوله) درگذشت +مجلس یادبود

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست