1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. مرادخانی در مراسم تشییع پیکر حسین پرتوی:فقط اهالی مطبوعات در قطعه نام آوران دفن می‌شوند

مرادخانی در مراسم تشییع پیکر حسین پرتوی:فقط اهالی مطبوعات در قطعه نام آوران دفن می‌شوند

علی مرادخانی گفت: بنا به درخواست انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، پیکر حسین پرتوی در قطعه نام آوران بهشت زهرا (س) به خاک سپرده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگرای فارس، علی مرادخانی در مراسم تشییع پیکر حسین پرتوی، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: بنا به درخواست انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، پیکر حسین پرتوی در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا (س) به خاک سپرده خواهد شد.

وی ادامه داد: قطعه نام‌آوران مربوط به کسانی است که از اهالی مطبوعات هستند، مشخصا فعالیت‌های فرهنگی انجام می‌دهند و جزو اندیشمندان و دانشمندان هستند. از زمانی که مرحوم بورقانی در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد تصمیم بر این شد که این رویه در پیش گرفته شود.

معاون هنری وزارت ارشاد در خصوص  توجه به هنرمندان در زمان حیات‌شان اظهار کرد: امیدوار هستم تا زمانی که هنرمندان زنده هستند به آن‌ها رسیدگی شود. وقتی من در سمتم مشغول به کار شدم بیماری حسین پرتوی خیلی پیشرفت کرده بود و دوست داشتم هر کاری از دستم برمی‌آید برای اوانجام دهم.

مرادخانی در پایان گفت: من دوست حسین پرتوی بودم. وقتی پرتوی آن عکس معروفش از واقعه ۱۹ بهمن ۵۷ را گرفت ، من در مدرسه علوی نگهبان بودم و بعدها فهمیدم تنها عکسی که از دیدار آن روز گرفته شده عکسی حسین پرتوی است. آن روز همه عکاسان را بیرون کرده بودند و فقط حسین پرتوی بود که توانست با عکسش آن اتفاق را جاودانه کند.

پیشین
موفقیت نماینده عکاسی زیر آب ایران در مسابقات ترکیه
پسین
فراخوان سایت انجمن عکاسان مطبوعات ایران

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست