1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. مراسم تشییع پیکر ابوطالب امام برپا شد

مراسم تشییع پیکر ابوطالب امام برپا شد

منبع: ایسنا –

پیکر ابوطالب امام – عکاس جنگ تحمیلی – ساعتی پیش در میان جمعی از هنرمندان عکاس به سوی قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) بدرقه شد.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مراسمی که صبح امروز (پنج‌شنبه، ۲۰ اسفندماه) در مقابل خانه هنرمندان ایران برپا شد، صادق‌لو بیانیه انجمن عکاسان مطبوعات ایران را در سوگ ابوطالب امام خواند.

در این بیانیه آمده بود: «دست بر دست هم گذاشتن‌مان باز هم کار دست‌مان داد، اگرچه کم‌کم متأسفانه داریم عادت می‌کنیم. آن‌قدر دست بر دست گذاشتیم که دیگر یادمان رفت دستی به یاری و همدلی برآریم. ابوطالب امام را همه می‌شناختند. هم مهربان و هم زودرنج بود. هم انسان و هم عکاس. آ‌ن‌قدر دست بر دست گذاشتیم که باز کار دست‌مان داد. باید بپذیریم و باور کنیم که در تمام آن روزها که وظیفه صنفی و حرفه‌یی ما جایش خالی بود، همسری بوده که همت مردانه این نبودن‌ها را به بهترین شکل جبران کند. ظاهرا از حماسه عکاسان گفتن و از قدر حرفه آنان سرودن هیچ تأثیری در روند رسیدگی، درمان، حمایت و پاسداری آنان ندارد؛ پس باید از چیزی بگوییم که تأثیرگذار باشد و در وسع‌مان!

امروز باید فکر کنیم چرا ابوطالب امام به جایی رسید که در سال‌های اخیر اصرار می‌کرد نامش در کنار عکس و آثارش، کوروش امام ثبت شود؟ اگر روی ویلچر می‌نشست و عکاسی می‌کرد، پیامی داشت. اگر تا مدت‌ها با ویلچر می‌دوید تا مبلغی را که فلان جا در قبال عکس‌هایش وعده کرده بود، بگیرد و برای درمان هزینه کند، پیامی داشت و امروز اگر تنها یک نفر از مسیر و دوران زندگی تاریخ و صنفی روسفید باشد، مگر کسی جز همسر این عکاس رزمنده است؟

اگر ابوطالب هشت سال رزمندگی کرد، همسرش عمری به پای ابوطالب رزمید. بیایید امروز برای خودمان گریه کنیم؛ چرا که کم شدن یکی از ما به آمار مصاحبه‌های‌مان می‌افزاید و دیگر هیچ! بیایید دیگر این‌قدر دست بر دست نگذاریم تا یکی دیگر از عکاسان‌مان کم شود و مصاحبه‌ای به مصاحبه‌های‌مان افزوده شود».

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم سیدعباس میرهاشمی – رییس انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس – نیز در سخنانی گفت: صحبت زیادی ندارم؛ چون آن‌ها که باید ابوطالب را بشناسند، شناخته‌اند. او بیش از هر چیز به ماندگاری فکر می‌کرد و خودش هم با عکس‌هایش ماندگار شد. امیدوارم همه ما ایستادگی را از همین‌جا یاد بگیریم.

خسرو سینایی – هنرمند فیلم‌ساز و از دوستان ابوطالب امام – هم در بخش دیگری از این مراسم عنوان کرد: چندی پیش یکی از دوستان مطبوعاتی از من پرسید چرا این همه هنرمند از میان ما می‌روند؟ و بعد از آن دیدم که تیتر زد: «چه پوست‌کلفتیم ما». ولی امروز که به یادم آمد، می‌بینم خیلی هم پوست‌کلفت نیستیم. اگر معنی پوست‌کلفت ‌بودن استقامت و باور به زندگی باشد، باید از کسی یاد بگیریم که تا آخرین لحظه زندگی را باور داشت و به من آموخت استقامت یعنی عشق ورزیدن به کاری که می‌کنیم. او شرایط مالی درخشانی که نداشت هیچ، شاید گاهی در سختی هم به سر می‌برد. اما عشقش به زندگی به من آموخت که می‌توان استقامت بیش‌تری داشت.

پیکر زنده‌یاد ابوطالب امام بعد از مراسم تشییع در خانه هنرمندان ایران به سمت قطعه هنرمندان در بهشت زهرا (س) بدرقه شد.

در این مراسم عکاسانی همچون اسماعیل عباسی، مجتبی آقایی، ساتیار امامی و ایرج اسکندری حضور داشتند.

 

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
ابوطالب نماد استقامت و عشق به زندگی بود
پسین
گزارش تصویری خاکسپاری ابوطالب امام، عکاس دفاع مقدس

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست