1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. مریم زندی با طبیعت به گالری گلستان آمد

مریم زندی با طبیعت به گالری گلستان آمد

منبع: هنرآنلاین –

مریم زندی با طبیعت به گالری گلستان آمد / کتاب ۹۰ چهره‌ موسیقی آماده انتشار / سه تقویم برای سال ۹۵

مریم زندی هنرمند عکاس که عصر روز گذشته نمایشگاه آثارش در گالری گلستان افتتاح شد، می‌گوید: با توجه به این که طبیعت سوژه‌ای است که اغلب عکاسان به سراغ آن می‌روند، اما کار کردن در این بخش بسیار سخت است.

سرویس تجسمی هنرآنلاین: مریم زندی هنرمند عکاس که جدیدترین آثارش را در گالری گلستان به نمایش گذاشته است، در این‌باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: در این نمایشگاه ۱۸ اثر با موضوع گل در ابعاد ۱۰۰ در ۱۰۰ سانتی‌متر دارم که در گالری گلستان به نمایش گذاشته شده است. ضمن این که تمامی این عکس‌ها در طول یک سال گذشته عکاسی شده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که این مجموعه چه تفاوتی با مجموعه‌های قبلی وی که با موضوع گل و طبیعت کار شده‌اند دارد، بیان کرد: این عکس‌ها با مجموعه‌‌های قبلی من بسیار تفاوت دارند؛ چرا که یک فاصله ده ساله بین‌ آنهاست. آن مجموعه قبلی در آتلیه و بیرون بود و این بار فضا کمی آبستره است و گل تنها موضوع اصلی آن است و بخش‌های دیگری نیز در تصاویر دیده می‌شود.

این هنرمند عکاس ادامه داد: در واقع عکاسی از طبیعت مورد علاقه من است و با طبیعت و حیوانات انس خاصی دارم. زیبایی‌های طبیعت بی‌نظیر و طبیعت ایران قابل ستایش است. از سوی دیگر این عکس‌ها به نوعی در راستای ترویج فرهنگ ایران و باقی گذاشتن اسناد است. طبیعت سوژه‌ای است که تقریبا همه عکاسان به سراغ آن رفته‌اند، اما عکس خوب ارائه دادن از طبیعت کار بسیار سختی است.


زندی درباره فعالیت‌های اخیر خود نیز گفت: این روزها مشغول کار روی کتاب موسیقی‌ام هستم که آماده چاپ شده است. این کتاب شامل عکس ۹۰ نفر از اساتید موسیقی کلاسیک و سنتی ایران می‌شود که بیشتر افراد شناخته شده و تاثیرگذار در عرصه موسیقی ایرانی هستند. البته برخی را نیز موفق نشدم بنا به دلایلی عکس بگیرم، اما ۹۰ درصد صاحب نامان عرصه موسیقی عکس‌شان در این کتاب موجود است و مثل مجموعه چهره‌ها، تک عکس از همه این هنرمندان کار شده است.

وی عنوان کرد: کتاب انقلاب ۵۷ نیز به چاپ دوم رسیده و یک هفته‌ای است که در بازار نشر عرضه شده است. امسال نیز مانند سال‌های گذشته ۳ تقویم خواهم داشت. یکی پنجره‌هاست که با ترکیبی از پنجره و گل کار شده است. دیگری زنان و زندگی است که تصاویری از زنان ایران است و سومی هم مائده‌هاست که مانند گذشته است و تنها از میوه‌ها و خوراکی‌ها تشکیل شده است.

گفتنی است نمایشگاه عکس‌های زندی از ۴ تا ۹ دی ماه در گالری گلستان واقع در دروس، خیابان شهید کماسایی، شماره ۳۴ پذیرای علاقمندان به هنر عکاسی است.

پیشین
تقوایی، کلاری و زندی داوران جایزه عکس فرشته شدند
پسین
٣٠ سال عکاسى عباس کیارستمى در گالرى بوم / منتخبى از ۶ سرى عکس

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست