1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. مریم زندی: تهران شهر زیبایی نیست!

مریم زندی: تهران شهر زیبایی نیست!

منبع: هنرآنلاین –
مریم زندی، هنرمند عکاس و عضو هیئت مؤسس انجمن عکاسان ایران، معتقد است؛ ساخت سازهای بی‌رویه که صرفا بر اساس رویه‌های اقتصادی و سلیقه‌های شخصی انجام شده؛ شهر را به این شکل نازیبا در آورده است.

۱۳۹۴ یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ساعت ۱۵:۴۹

به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری جشنواره، مریم زندی هنرمند عکاس و عضو هیئت مؤسس انجمن عکاسان ایران در خصوص رعایت حقوق شهروندی معتقد است به تنهایی نمی‌شود بر مردم وظیفه‌ای گذاشت. باید توجه داشت همه مردم همه چیز را نمی‌دانند! بایستی به آن‌ها در خصوص مسایل شهری آموزش داده شود. در غیر این صورت نباید هیچی گردن مردم انداخت!

وی افزود: بهتر است در این خصوص مدیریت ویژه‌ای صورت بگیرد و اگر مردم دل گرم شوند و بدانند مدیر در راس، درستکار و با صداقت است؛ همکاری خواهند داشت.

این هنرمند عکاس فضای شهری تهران نامطلوب دانست و در این باره گفت: تهران شهر زیبایی نیست! به خصوص در زمینه طراحی شهری. من فکر می‌کنم ساخت سازهای بی‌رویه که صرفا بر اساس رویه‌های اقتصادی و سلیقه‌های شخصی انجام شده؛ شهر را به این شکل در آورده است.

وی در ادامه اقدامات اخیر شهرداری را در زمینه ایجاد فضای سبز و زیباسازی مطلوب ارزیابی کرد و اذعان کرد: شهرداری از نظر زیبایی سازی اخیرا کارهایی را در همه مناطق شهر تهران انجام داده. در مجموع فضای تهران از این نظر بهتر شده است. دقت شهرداری در پرداختن به زیبایی فضاهای بیرونی شهر به ویژه در فصل بهار رنگ و بوی خاصی به شهر داده است.

زندی ادامه داد: ولیکن همچنان در مورد ساختمان سازی این دقت به نظر نمی‌آید و همچنان کنترلی بر آن نمی‌بینیم.

در پایان این هنرمند پارک قیطریه را از فضاهای دلپذیر شهر تهران نام برد و اذعان کرد: من فضای پارک قیطریه را دوست دارم و در آنجا احساس آرامش می‌کنم. در واقع همه جای ایران را دوست دارم. عاشق زادگاهم شهر گرگان هستم! همینطور عاشق کردستان!

نخستین مسابقه سراسری عکس و کارتون «نقد فضا و بنای شهری» در دو بخش “سیما و منظر شهری” و “زندگی در فضای شهری” توسط معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی، در هفته اول خرداد ماه در خانه هنرمندان برگزار خواهد شد..

پیشین
ماجرای عکسی که جهان را تکان داد – تصاویر
پسین
مسابقه عکس « سرزمین من » داوری شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست