1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. مهدی منعم: عکس ، تلنگری به قدر توان بر اذهان بیدار است

مهدی منعم: عکس ، تلنگری به قدر توان بر اذهان بیدار است

مهدی منعم در حوزه هنری مازندران« مهدی منعم » در نشست کارگاه تخصصی « وقایع نگاری و تاریخ نگاری در عکاسی مستند » با عکاسان و علاقه مندان ساروی در محل حوزه هنری استان مازندران به گفت و گو پرداخت.
مهدی منعم در حوزه هنری مازندران به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری مازندران ، عصر روز پنجشنبه ۶ اسفندماه جاری ، با دعوت مهدی معصومی گرجی ، مسول خانه عکاسان این مرکز ، مهدی منعم پیشکسوت عرصه عکاسی (خبری ، مستند اجتماعی و پرتره محیطی) در سالن اجتماعات این مرکز حضور یافت تا پیرامون سالها تجربه کار و فعالیت در عرصه عکاسی مستند برای حاضرین و مشتاقین به بیان تجربه بپردازد.

دراین نشست که با حضور مشتاق ده ها تن از عکاسان و دانشجویان و هنرجویان رشته عکاسی استان مازندران و نیز علاقمندان به عکاسی مستند اجتماعی برگزار شد، مهدی منعم ضمن تشریح جایگاه واقعه نگاری و عکاسی مستند در ایران و جهان و اهمیت این شیوه عکاسی به بررسی زوایای مهم و کمتر توجه شده آن پرداخت .

لازم به ذکر است، وی ضمن تاکید بر رعایت اخلاق در عکاسی ، داشتن بیانی شیوا در ارتباط با سوژه های انسانی را خاطر نشان کرد و گفت: عکاس باید مورد اعتماد انسانها باشد تا عکسهایش نیز، خود گویا بوده و زبانی جهانی داشته باشند.

مهدی منعم در حوزه هنری مازندرانمهدی منعم در حوزه هنری مازندران همچنین در ادامه با نمایش برخی از عکس های جنگ و پرتره های محیطی خود ، از تجربیاتش در عکاسی و وقایع نگاری ، مطالبی را عنوان نموده و گفت: عکس خوب ، هم می تواند روی تفکر عکاس تاثیر بگذارد و مایه ی تعالی و ترقی وی شود و هم در طرز نگاه مردم جامعه و گاه حتی روی خود سوژه (با تاثیرات خوبش) و در یک جمله عکس خوب ، تلنگری به قدر توان بر اذهان بیدار می باشد.

مهدی منعم (متولد اسفندماه سال ۱۳۳۹ شهرستان رشت) عکاسی را با علائق شخصی آموخته و از اوایل دهه شصت به شکل حرفه ای به عکاسی پرداخته است. منعم ظرف سالهای اخیر با ارایه دو جلد از کتاب « قربانیان جنگ » به نمایش عکس هایی از قربانیان سلاح ها و جنگ افزارهای باقی مانده از سالهای جنگ میان دو کشور عراق و ایران پرداخته است.

 

همچنین در پایان کارگاه تخصصی وقایع نگاری و تاریخ نگاری در عکاسی مستند، پس از پاسخگویی مهدی منعم به پرسش های برخی از عکاسان و حاضرین در زمینه های عکاسی و کار در عرصه مستندنگاری ، از طرف سینا دلشادی ، ریاست حوزه هنری مازندران به پاس حضور در این نشست، از وی با اهدا لوح و هدیه ای تقدیر کرد.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه « جشنواره عکس تعاون » به اراک رسید
پسین
دومین نشست « آشنایی با عکاسان پیشگام » برگزار می شود

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست