1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. میترا محاسنی: جوانان با دوربین‌شان محله‌های زندگی‌ خود را ثبت کنند

میترا محاسنی: جوانان با دوربین‌شان محله‌های زندگی‌ خود را ثبت کنند

منبع: خبرگزاری مهر –
یک عکاس پیشکسوت و داور دومین جایزه «فرشته» معتقد است محلات امروز معنای جدیدی پیدا کرده اند که تصویرگری آن به عهده جوانان است و باید با نگاه خودشان انجام شود.

میترا محاسنی
به گزارش خبرنگار مهر، میترا محاسنی عکاس و داور دور دوم جایزه عکاسی «فرشته» با موضوع محله کودکی درباره ارزیابی آثار رسیده به این جایزه گفت: مجموعه عکس­ ها نشان می داد که اکثر شرکت­ کنندگان در مسابقه عکاسی «فرشته» موضوع را به­ درستی درک نکرده بودند. بیشتر عکس­ ها از کودکان بود در حالی که جای وسیع­تری برای کار وجود داشت که متاسفانه کمتر از این پتانسیل استفاده شده بود.

وی درباره عنوان این مسابقه که «محله کودکی» نام داشت، بیان کرد: هیچ انسانی بدون خاطره نیست، شرایط اجتماعی، خانواده و مهمتر از همه درک و استنباط و حساسیت شخصی ما از جهان و پیرامون زندگی­مان خاطرات ما را می­ سازد، قطعاً شیوۀ پندار، کردار و گفتار، همراه با خاطرات تلخ و شیرین دوران کودکی پایه و اساس شخصیت ماست.

این عکاس یادآور شد: جایزه گرفتن از کودکی تا روزهای آخر زندگی دلنشین است اما در جوانی حتماً هیجان بیشتری دارد و شوق بیشتری برای طی کردن مدارج بالاتر و عالی­تر ایجاد می­ کند، چه مسابقه ورزشی و هنری و چه حوزه ها و رقابت های دیگر باشد.

محاسنی در پایان درباره تصویر محله کودکی گفت: تصویر محلۀ کودکی برای جوانان امروز باید بسیار متفاوت باشد. یکی محله­ اش در شهرک غرب در یک مجموعه مسکونی است. دیگری در خانه ای در محله قدیمی امیریه زندگی می­ کند. امروز تعریف محله با دوران ما و گذشتگان ما تفاوت بسیاری دارد. آن تنوع و تکثر در محلات دیروز، امروز وجود ندارد و یا بسیار کمرنگ شده است قطعاً محلات امروز معنای جدیدی پیدا کرده­ اند که تصویرگری آن­ها به عهده جوانان امروز است.

عکس از الهام احمدی

پیشین
شیراز به پروژه جهانی «فتو واک» می پیوندد
پسین
محمود کلاری: خاطرات و مکان‌های مربوط به کودکی سوژه‌های خوبی برای عکاسی است

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست