1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نخستین جشنواره تورهای عکاسی « چیلیک » برگزار می شود

نخستین جشنواره تورهای عکاسی « چیلیک » برگزار می شود

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا )

نخستین جشنواره تورهای عکاسی «چیلیک» در سه بخش «عکس، تجربه»، «متن و عکس» و «گزارش تصویری» برگزار می شود.

طبیعت، مستند و آزاد، موضوعات نخستین جشنواره تورهای عکاسی «چیلیک» را تشکیل می دهد.

– عکس های بخش مستند باید قابلیت اسنادی خود را -مستقل از ویرایش های لازم- به بالاترین شکل ممکن حفظ کنند.

– در بخش طبیعت، همه عکس هایی که دارای عناصری از جنس طبیعت بوده و دخالت های رایج و مشهود بشری در آن ها دیده و یافت نمی شود، مورد نظر است.

– در بخش آزاد، متقاضیان می توانند عکس هایی را که در دو بخش گذشته امکان حضور ندارد، مشارکت دهند و وارد عرصه معرفی و رقابت کنند.

آیین نامه شرکت در جشنواره:

– شرکت در این فراخوان برای همه افرادی که دست کم یک تور عکاسی چیلیک را تجربه کرده باشند، مجاز است.

– به دلیل اهمیت حضور همه همسفران، ارسال عکس تنها در تعداد تک نسخه رایگان در نظر گرفته شده است.

– برگزارکننده در نظر دارد به دور از تبلیغات و حضور حامیان مالی، هزینه های جاری را توسط همسفران تأمین و به برگزاری مسابقه اقدام کند. به این منظور تمهیداتی برای نحوه پذیرش آثار در بخش اول با عنوان «عکس» در نظر گرفته است.

– در بخش عکس، هر عکاس می تواند حداکثر ۱۵ قطعه عکس از موضوعات مشخص شده را مطابق با بندهای آیین نامه، انتخاب و ارائه کند. در بخش متن، متقاضیان هیچ محدودیتی در تعداد ارسال تجربه (متن و عکس) ندارند. در بخش گزارش تصویری هر عکاس می تواند تا ۸۴ قطعه عکس ارسال کند.

– تنها عکس هایی که در تورهای عکاسی «پایگاه عکس چیلیک» به ثبت رسیده باشند، توسط دبیرخانه پذیرفته می شوند و تصمیم گیری در این رابطه بر اساس اطلاعات فنی عکس – exif – و به عهده دبیرخانه مسابقه خواهد بود.

– ارزیابی، داوری و گزینش عکس ها به صورت تک عکس است؛ بنابراین از ارسال مجموعه عکس بپرهیزید.

– برگزارکننده در بخش عکس برای عکس هایی که با وجود ویرایش صحیح، مرز سندیت عکس را حفظ کرده باشند اهمیت خاصی قائل است. تنظیم نور، کنتراست، اصلاح رنگ و مواردی از این دست قابل پذیرش است و ویرایش هایی که به وسیله ابزارها و نرم افزارهایی که منجر به اطلاق عنوان معمول دخل و تصرف و اغراق باشد، عکس را از دور رقابت حذف خواهد کرد.

– عکس های ارسالی باید در قالب لوح فشرده (CD/DVD) با فرمت tiff ‎‏ یا ‏jpeg با عرض حداقل ۲۰ سانتی متر و دقت ۳۰۰  dpiبه دبیرخانه ارسال، یا به صورت حضوری تحویل داده شود.

– آثار ارسالی اسکن شده از روی نگاتیو باید مشخص و تعریف شوند. بدیهی است در صورت نیاز، اصل نگاتیو از صاحب اثر، دریافت خواهد شد.

– نامگذاری فایل عکس های ارسالی توسط شرکت کننده با حروف انگلیسی و به شکل متوالی انجام شود. برای این کار ابتدا نام خانوادگی و نام و سپس شماره عکس ها به ترتیب ارسال با دو رقم از ۰۱ تا ۱۵ برای بخش عکس در نظر گرفته شود. ‏

– همه متقاضیان با هر تعداد عکس برای شرکت در بخش عکس، تا شماره ۱۵ و برای شرکت در بخش گزارش تصویری از شماره ۱۶ تا ۹۹ می توانند فایل های خود را نامگذاری کنند.

– متقاضیان برای شرکت در بخش های گوناگون باید از پوشه های جداگانه با نام و مشخصات تعیین شده مطابق با موضوع استفاده کنند.

– در بخش تجربه، مطالب ارسالی باید در قالب فایل متنی (حداقل ۵ سطر و حداکثر ۲۰ سطر) همراه با عکس های مرتبط به دبیرخانه ارسال شود.

– نام و نام خانوادگی، شماره تماس (شماره همراه و ثابت) بر روی لوح فشرده (CD/DVD) ثبت شود.

– تکمیل و ارسال فرم تقاضای شرکت در مسابقه به صورت کامل، صحیح و خوانا، همراه با لوح فشرده ضروری است.

– خواهشمند است در بسته بندی و ارسال آثار نهایت دقت را صرف کنید. برگزار کننده هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب های ناشی از ارسال نامطلوب را نمی پذیرد.

– برگزارکننده مجاز است از عکس های منتخب گروه داوران، در امور مربوط به دبیرخانه، نمایشگاه، لوح فشرده چند رسانه ای (مالتی مدیا) و … با ذکر نام عکاس استفاده کند.

– ارسال اثر و شرکت در فراخوان به منزله اعلام مالکیت عکس ها است. در صورت اثبات خلاف این امر در هر مرحله، عکس حذف می شود و عواقب حقوقی و جزایی آن به عهده شرکت کننده است.

– لوح فشرده دریافتی توسط دبیرخانه ضبط و نگهداری می شود و پس از اتمام دوره معدوم خواهد شد.

– برگزارکننده به منظور احترام به زمان اعلام شده، تمدیدی را در نظر نگرفته است. از این رو تاریخ ثبت شده توسط پست، معیار پذیرش بسته های ارسالی متقاضیان خواهد بود. بدیهی است پس از زمان اعلام شده، هیچ اثری در فهرست عکس های رسیده، پذیرش نخواهد شد.

امتیازهای جاری:

– آثار راه یافته در بخش عکس برای نخستین بار در یکی از نگارخانه های پایتخت و سپس در چند شهر نمایش گذاشته خواهد شد.

– عکس های راه یافته در نگارخانه چیلیک به نشانی: www.ChiilickGallery.com به نمایش گذاشته خواهد شد.

– دبیرخانه مسابقه به ازای هر یک از عکس های راه یافته به بخش عکس، مبلغ سیصد هزار ریال/ ۳۰۰۰۰ تومان به عنوان حق التألیف پرداخت می کند.

– همه آثار راه یافته در هر سه بخش مسابقه به همراه گزیده ای از فیلم های پشت صحنه تورها در قالب یک لوح فشرده(CD مالتی مدیا) در اختیار همه همسفران شرکت کننده، مدیران فرهنگی حامی و مراکز فرهنگی هنری کشور قرار خواهد گرفت.

– به همه شرکت کنندگان در این فراخوان، گواهی شرکت و به راه یافتگان، لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را تا ۳۱ خرداد سال جاری به دبیرخانه جشنواره در تهران، صندوق پستی ۱۵۸۷۵-۴۶۸۴ ارسال کنند، یا با شماره ۸۸۳۴۸۸۲۴ تماس بگیرند. داوری آثار ۱۴ تیرماه انجام می شود.

پیشین
بیست و هفتمین تور عکاسی چیلیک به روستای افجه می رود
پسین
بیست و هفتمین تور عکاسی چیلیک عازم روستای افجه شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست