عنوان نمایشگاه:

نخستین نمایشگاه صنعت اسب

نوع نمایشگاه : گروهی
تعداد قطعه : 52
در قالب عکس های: رنگی و سیاه وسفید
قاب نخست :

بیانیه هیات داوران اولین دوره نمایشگاه عکس اسب
1-رضا جلالی
2-افشین لیاقت
3-علی معین
یکی از قدیمی ترین رابطه های انسان با حیات وحش و به کارگیری حیوان در راستای تسهیل روزمرگی های فانی ، رابطه انسان و اسب است .
در طی قرون متمادی این رابطه گسترش پیدا کرد و باعث به وجود آمدن جایگاه ویژه ای برای اسب چهارپا نزد بشر دو پا شد . داستانهای بسیاری از این رابطه که وجوهی دوست داشتنی نیز دارد بارها دستمایه نویسندگان و هنرمندان مختلف شد . اسب پس از مدتی دارای آن چنان اهمیتی در میان انسان ها بود که در نزد بعضی از اقوام و ملل اهمیت آن در حد انسان و گاه بیشتر هم در نظر گرفته شد . شرف و شخصیت انسان در داشتن اسبی نجیب جلوه داشت ، حضور اسب در دیوار نگاره ها ، نقاشی ها و حتی مجسمه ای که از نام آوران ساخته می شد مبین چنین دیدگاهی است .
اما در سال های اخیر روند رابطه فوق دچار نوسان و نقصان بسیاری شد. اگر در سال های دور حضور اسب جزیی انکار ناپذیر در گذران روزگار ملل بود این روزها کار کردیتزیینی و تفریحی پیدا کرده و در جنبه های احساس و معنایی این رابطه، اشکال دیگری یافته .
نمایشگاه حاضر با هدف بیان رویکرد بشر امروزی به این حیوان نجیب و ترسیم دیدگاههای مدرن ایرانی حال حاضر است. حضور اسب در طبیعت ، مسابقه های سوارکاری و چوگان بخشی از نگاهی است که در این نمایشگاه به تصویر کشیده شد .
هیات داوران و برگزار کنندگان این نمایشگاه نیز با هدف ترسیم جایگاه امروزین اسب در روزمرگیانسان و اعتلای فرهنگ رفتاری انسان شهرنشین است، که برخورد رودرویی با اسب ندارد .
امید آنکه رویکردهایی این چنین در جهت پیوند و آشنایی مجدد با این حیوان نجیب ، بخش بیشتری از روزهای ما شهرنشینان را به خود اختصاص دهد.

داوران :

رضا جلالی، افشین لیاقت و علی معین

بخش اصلی
بخش ویژه

آثار عکاس پیشکسوت عرصه اسب سواری و چوگان ” محمد بهرامی “

جشنواره عکس ایران شناسی
سومین نمایشگاه صنعت نان
مطالب مرتبط با این نگارخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست