1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. نکوداشت «ابوطالب امام» تیرماه در نگارخانه برگ برگزار میشود

نکوداشت «ابوطالب امام» تیرماه در نگارخانه برگ برگزار میشود

منبع: خبرگزاری فارس –

مدیر اداره حجم سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت:‌ نگارخانه برگ دوازدهمین جلسه پژوهشی هنر خود را به «کوروش ابوطالب امام» و نمایش آثار این عکاس فقید اختصاص داده است.

سیدمجتبی موسوی مدیر اداره حجم سازمان زیباسازی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی با اعلام این خبر گفت: نگارخانه برگ تیرماه سال جاری، میزبان نمایشگاهی از آثار ابوطالب امام خواهد بود و مراسم نکوداشت این عکاس فقید نیز در دوازدهمین جلسه پژوهشی این نگارخانه برگزار خواهد شد اما هنوز سخنرانان این مراسم مشخص نشده‌اند.
کوروش ابوطالب امام متولد ۱۳۳۲ در تهران است،‌ تحصیلاتش در رشته گرافیک بود اما بیشتر به عنوان عکاس شناخته شده بود. امام، فعالیت‌های عکاسی بسیاری درمناطق جنگی داشت و توانست کتابی از این عکس‌ها با عنوان «رویشی در سپیده» در دو جلد منتشر کند که به بررسی و مقایسه مناطق جنگی پیش از جنگ و پس از آن می‌پردازد.
ابوطالب امام از چندین سال پیش دچار بیماری ام. اس شد که به گفته خودش ریشه آن به عوارض زمان جنگ بازمی‌گردد و سرانجام صبح روز ۱۸ اسفندماه ۱۳۸۸ دارفانی را وداع گفت.
بر اساس این گزارش، نگارخانه برگ از سال گذشته تاکنون به صورت ماهانه در برنامه نشست‌های پژوهشی هنر خود از هنرمندان فقیدی همچون «جلیل ضیاءپور»، «بیوک احمری»، «کمال‌الدین بهزاد»، ‌«بهروز آشتیانی»، «علی قهاری»، «ژازه طباطبایی»، ‌«ابوالحسن صدیقی»،«چنگیز شهوق» و «منوچهر شیبانی» تجلیل کرده است و آثارشان را در نگارخانه برگ به نمایش گذاشته است و تیرماه سال جاری نیز به مراسم نکوداشت «ابوطالب امام» اختصاص یافته است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
آثار هنرمندان استان مرکزی به جشنواره عکس آسمان راه یافت
پسین
همسر بهمن جلالی درگفت‌وگو با فارس عنوان کرد:اسناد تصویری انقلاب و جنگ تحمیلی؛ میراثی فراموش شده

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست