1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس‎ « نیکی کریمی » در باغ نگارستان

نمایشگاه عکس‎ « نیکی کریمی » در باغ نگارستان

نمایشگاه عکس « نیکی کریمی » هنرمند نام آشنای سینمای ایران با عنوان « گل مردگی » در باغ نگارستان عصر جمعه ۲۷ بهمن ماه جاری افتتاح می‌شود.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک سومین نمایشگاه عکس های نیکی کریمی کارگردان، بازیگر و تهیه کننده سینمای ایران در گالری اعتماد باغ نگارستان گشایش می یابد.
نیکی کریمى پیش از این دو عنوان نمایشگاه عکس از آثار عکاسی خود را به نمایش گذاشته بود . نمایشگاه عکس « افق ها » در گالری گلستان در سال ۱۳۸۸ و نمایشگاه دوم در گالری کورت یارد کشور امارات به نمایش گذاشته شد. بنابر اظهار منابع کارشناس نیکی کریمی تا به امروز سبک‌های گوناگونی از عکاسی را در نگاه خود مورد کندوکاو و تجربه قرار داده است ولی گرایش به گونه عکاسی طبیعت در نگاه ایشان فراگیرتر دیده شده است.
نخستین نمایشگاه عکس های این بانو دستاورد سفری بوده که از شهرهای کاشان و اصفهان شروع شده و تا منطقه لرستان و بعد هم به طرف بندر انزلی و رشت تا خطّۀ لاهیجان و ماسوله ادامه داشت.
طبیعت هایی بدون انسان، افق های گسترده و تپه ماهورهای چشم نواز. عکس های نمایشگاه « افق ها » چشم اندازهایی از طبیعت و مناظر ایران را نشان می داد که چندی پس از گالری گلستان در ایران، در سال ۱۳۸۹ در گالری کورت یارد امارات به نمایش گذاشته شد.

نیکی کریمی متولد آبان ماه سال ۱۳۵۰ است و تاکنون در حوزه های بازیگری، تهیه کنندگی، کارگردانی، مترجمی و عکاسی فعالیت هایی داشته و سوابقی از خود برجای گذاشته است.‎

به گفته او، عکاسی مجموعه « گل مردگی » در سال ۱۳۹۴ شروع شده و برای او فراز و نشیب بسیاری داشته تا به تصویر نهایی برسد: « این اولین بار بود که از طبیعت و خیابان و دوربین روی دست به استودیو می رفتم و صحنه ها را می چیدم. احساس یک فیلمساز/نقاش را داشتم که باید قابی ابدی از تصویرش می ساخت. مردن و به استعاره از آن، پژمردن جهانم را به هم زده بود چرا که مرشد همیشگی ام را از دست داده بودم و درگیر ذهنی به تصویر کشیدن این فقدان بودم. همزمان اخبار نابسامانی های خاورمیانه من را بیشتر به مفهوم نیستی و فقدان درگیر می کرد. احساس تک افتادگی و تنهایی در جهانی بی نور و بی امنیت. همه این ها من را رساند به “گلمردگی”. »

نمایشگاه عکس گلمردگی روز جمعه ٢٧ بهمن ماه در گالری اعتماد باغ نگارستان گشایش یافته و سایر علاقمندان می توانند تا پایان روز ١۵ اسفند ماه از ساعت ١١ تا ٢٠ از این نمایشگاه و عکس های ارایه شده در ان دیدن کنند.
گالری دوشنبه ها تعطیل است.

گالری اعتماد در تهران، میدان بهارستان ، خیابان دانشسرا، باغ نگارستان واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه گروهی عکس « منظر » در نگارخانه آرته
پسین
نمایشگاه عکس و چیدمان «من» در گالری نات

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست